Koripallo.com

Porvoon Tarmo 2010-11

Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Downtown sanoi:
Mitä tarkoitat?

Niinkuin varmasti olet huomannut Esa ja pointti huutavat "switch" kesken pelin puolustuksessa, jolloin Esan tehtäväksi jää puolustaa/pitää pointin pelaajaa ja toisinpäin. Tätä hän ei Conerlyn kanssa tehnyt, vaan päästi "Conerlyn miehen" tekemään lähes mitä tahtoi, joka tietysti on Conerlyn syy aina jälkeenpäin tilastoiden valossa. Mutta viime pelissä puolustus olikin yhtäkkiä aivan toista luokkaa. Ehkä vain hyvä päivä, mutta toivottavasti jatkaa samaan malliin. Tarmo alkaa voittamaan kun puolustus pelaa, johtuu se sitten kenestä tahansa.
 
Viestejä
2 459
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Foliohatut päähän.
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Downtown sanoi:
! Tärkeä voitto tuli pirteän puolustuspelaamisen ja joukkuepelin kautta. – Kolmannella jaksolla pelasimme omaa nopeaa peliämme ja puolustuspelaaminen oli tänään selvästi terävämpää kuin aikaisemmin, myhäili Tarmon päävalmentaja Jouni Grönroos.



Varmaan vaan minun Conerly vastaisuuttani (kuten eräs nimimerkki asian kuittaa), mutta kovin kummallinen yhteensattuma on näillä kirjoituksilla ja Conerlyn korvaamisella Scottiin.

Totta,Conerly ei pelannut. Mutta totta myös se, että Mäki-Tulokas pitkästä aikaa puolusti. Scotthan istui 5 virheen saattelemana penkillä kun pelin ratkaisu tuli?. Olkaa te sitä mieltä että syy on Conerlyssä, se teille sallittakoon. Minä olen sitä mieltä että syy on Mäki-Tulokkaassa, se minulle sallittakoon.
Mutta se, kumpi on oikeassa, se selviääkin vasta kauden loputtua. Ja niinkuin aiemmin sanoin, ehkä Tarmon kannattaa Scott pitää jos se saa EMT:n myös pelituulelle..Ainakin siihen asti, kunnes "sukset menevät ristiin" uuden pointin kanssa ;D
 
Viestejä
1 797
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Niinkuin varmasti olet huomannut Esa ja pointti huutavat "switch" kesken pelin puolustuksessa, jolloin Esan tehtäväksi jää puolustaa/pitää pointin pelaajaa ja toisinpäin. Tätä hän ei Conerlyn kanssa tehnyt, vaan päästi "Conerlyn miehen" tekemään lähes mitä tahtoi, joka tietysti on Conerlyn syy aina jälkeenpäin tilastoiden valossa. Mutta viime pelissä puolustus olikin yhtäkkiä aivan toista luokkaa. Ehkä vain hyvä päivä, mutta toivottavasti jatkaa samaan malliin. Tarmo alkaa voittamaan kun puolustus pelaa, johtuu se sitten kenestä tahansa.

Nyt vedän kyllä ihan hatusta tietämättä Grönroosin "pelikirjaa", mutta ei ole minkään valtakunnan järkeä, että Conerly vaihtaa palloscreeneissä!!! Ei kerta kaikkiaan! Sano minulle yksikin pointti liigassa tai ylipäätään missään ylemmällä sarjatasolla, jossa pointti vaihtaa palloscreeneissä tarkoituksenmukaisesti. Conerly kun ei pysty puolustamaan edes pikkumiehiä, niin millä ihmeellä hän sitten pärjää ison miehen kanssa vaihdon jälkeisessä tilanteessa, kuten ei kuvaelmasi mukaan Mäki-Tulokaskaan. Näin ollen jos vaihtamaan joudutaan on kyse screeniin jääneen (lue: Conerly) pelaajan epätoivoisesta yrityksestä pelastaa tilanne edes jollain tavalla. Pallottomissa screeneissä kun tälläinen vaihtotilanne on tullut, niin se on sitten jo pahemman luokan velttoilua Conerlyltä, jota valitettavasti näkee jokaisessa hänen pelaamassaan ottelussa.
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Downtown sanoi:
Nyt vedän kyllä ihan hatusta tietämättä Grönroosin "pelikirjaa", mutta ei ole minkään valtakunnan järkeä, että Conerly vaihtaa palloscreeneissä!!! Ei kerta kaikkiaan! Sano minulle yksikin pointti liigassa tai ylipäätään missään ylemmällä sarjatasolla, jossa pointti vaihtaa palloscreeneissä tarkoituksenmukaisesti. Conerly kun ei pysty puolustamaan edes pikkumiehiä, niin millä ihmeellä hän sitten pärjää ison miehen kanssa vaihdon jälkeisessä tilanteessa, kuten ei kuvaelmasi mukaan Mäki-Tulokaskaan. Näin ollen jos vaihtamaan joudutaan on kyse screeniin jääneen (lue: Conerly) pelaajan epätoivoisesta yrityksestä pelastaa tilanne edes jollain tavalla. Pallottomissa screeneissä kun tälläinen vaihtotilanne on tullut, niin se on sitten jo pahemman luokan velttoilua Conerlyltä, jota valitettavasti näkee jokaisessa hänen pelaamassaan ottelussa.

Ei pointin pitäisikään missään nimessä vaihtaa palloscreeneissä. Sitähän olen täällä peräänkuuluttanut ja siksi olen arvostellut niin "pelikirjoja" kuin isompia pelaajia. Sehän on täysin käsittämätöntä, mutta keksinyt sitä en ole.
 
Viestejä
1 797
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Totta,Conerly ei pelannut. Mutta totta myös se, että Mäki-Tulokas pitkästä aikaa puolusti. Scotthan istui 5 virheen saattelemana penkillä kun pelin ratkaisu tuli?. Olkaa te sitä mieltä että syy on Conerlyssä, se teille sallittakoon. Minä olen sitä mieltä että syy on Mäki-Tulokkaassa, se minulle sallittakoon.
Mutta se, kumpi on oikeassa, se selviääkin vasta kauden loputtua. Ja niinkuin aiemmin sanoin, ehkä Tarmon kannattaa Scott pitää jos se saa EMT:n myös pelituulelle..Ainakin siihen asti, kunnes "sukset menevät ristiin" uuden pointin kanssa ;D

Kyseistä peliä en nähnyt, mutta en ymmärrä vastakkainasetteluasi Mäki-Tulokas vs Conerly. Molemmat ovat huonoja puolustajia, mutta näet kummasti vain toisen heikkoudet. Mäki-Tulokkaalla on sentään jotain näyttöjä puolustuspelistäkin. Viime vuonna pysäytti mm. Lapuan Swanstonin, kun Conerlyn en ole nähnyt tai kuuluut koskaan kyykyttävän ketään omalla puolustuspelillään. Hyökkäyspäässä kyllä useastikin, mutta nyt olenkin koko ajan puhunut Conerlyn puolustuspelistä, koska se on niin vaatimatonta, että on suoraisena esteenä Tarmon voitoille.
 
Viestejä
1 797
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Ei pointin pitäisikään missään nimessä vaihtaa palloscreeneissä. Sitähän olen täällä peräänkuuluttanut ja siksi olen arvostellut niin "pelikirjoja" kuin isompia pelaajia. Sehän on täysin käsittämätöntä, mutta keksinyt sitä en ole.

Mietippä nyt ihan rauhassa hetki. Uskotko tosiaan, että Grönroos on käskenyt Conerlyn vaihtamaan palloscreenissä, vai onko hän toistuvasti joutunut tekemään niin??? Ja kerro vielä miten isopelaaja (esim. Mäki-Tulokas) liittyy siihen, että Conerly takertuu jokaiseen screeniin?
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Downtown sanoi:
Mietippä nyt ihan rauhassa hetki. Uskotko tosiaan, että Grönroos on käskenyt Conerlyn vaihtamaan palloscreenissä, vai onko hän toistuvasti joutunut tekemään niin??? Ja kerro vielä miten isopelaaja (esim. Mäki-Tulokas) liittyy siihen, että Conerly takertuu jokaiseen screeniin?

Kuten olen aiemmin sanonut, mielestäni Conerly ei takerru jokaiseen screeniin. Näemme pelit selvästi eri tavalla. Ja myös sen olen sanonut, että Conerlyn puolustus voisi olla parempaa kuten myös monen muun,totta puhuen lähes jokaisen. Mutta kyllä, Grönroos on käskenyt Conerlyn korin alle sekä vaihtamaan palloscreenissä. Jonka takia Conerly on palannut penkille kysymään valmentajalta, täytyykö hänen edelleen ja tosiaan niin tehdä, sitä itsekään uskomatta. Mutta kuten sanoin, jos Mäki-Tulokkaan puolustus paranee kun Scott pelaa (pisteissähän hän jäi kahteen) niin silloin Scott on Tarmolle parempi. Ja ehkä kooltaan Scott on Tarmoon sopivampi, ja jos puolustus on edes hiukan parempaa kuin Conerlyn, vaikka en sitä mieltä olekaan, niin pitäkää ihmeessä Scott. Se, onko se oikea ratkaisu, sitä ei voi tietää eikä voi kuin odottaa ja nähdä. Vaikka minä sen selvästi jo tässä vaiheessa näenkin, sillä näen ongelmat muualla, ihan sieltä penkiltä lähtien. Viime pelistähän puuttui muuten myös Jesse Mäntylä, ja Tarmo voitti... Ja arvoisa Downtown, vaikka kirjoitit äskeisen minua uskomatta, siis palloscreeneistä ja vaihdoista, niin olen kanssasi samaa mieltä siitä mitä kirjoitit. On täysin älyvapaata että Conerly tai kukaan pointti vaihtaa palloscreeneissä. Sen pitäisi jokaisen, hyvän valmentajan tietää....Miksi Grönroos sai potkut KTP:stä?

Nyt minä kuitenkin menen vaimon viereen nukkumaan. Ja Aleksi Valavuorta lainaten : "on helvetin hienoa sekä puhdistavaa puhua totta ja hyökätä dinosaurusta vastaan" ;)
 
Viestejä
1 080
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Tarmon taktiikkana on useimmiten pallon-screeneissä tuplata pallollinen, eikä vaihtaa.

Se on totta että Coneryn puolustus on laiskaa. Jokatapauksessa hyvää joukkuepuolustusta ei voi rikkoa vain yhden miehen hieman heikompi puolustaja.

Apuja pitäisi tulla,kori-kori linja, avunavut jne.
 
Viestejä
1 797
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Mutta kyllä, Grönroos on käskenyt Conerlyn korin alle sekä vaihtamaan palloscreenissä. Jonka takia Conerly on palannut penkille kysymään valmentajalta, täytyykö hänen edelleen ja tosiaan niin tehdä, sitä itsekään uskomatta.

On täysin älyvapaata että Conerly tai kukaan pointti vaihtaa palloscreeneissä. Sen pitäisi jokaisen, hyvän valmentajan tietää....Miksi Grönroos sai potkut KTP:stä?

Nyt kirjoitat aika paksua.

Tarmo hard/soft headsaa tai tuplaa palloscreenit, pelikirjaan ei kuulu vaihto. Tämän ymmärtää jokainen, kuten itsekin totesit.

Näin ei kuitenkaan Conerlyn tapauksessa tapahdu ja tästä sinun on nyt turha syyttää Grönroosia tai Mäki-Tulokasta. Tämä asia on nyt tarkistettu Tarmon pelivideolta kolmesta viimeisestä ottelusta, jossa Conerly on pelannut. Paikkapuolustuksessa Conerly ei muuten puolusta senkään vertaa mitä miehessä, mutta ei siitä sen enempää.

Todellakin nähdään asia eri tavalla, en vaan ymmärrä miten se on mahdollista, kun kysymys on pelitavasta, jota muut pikkumiehet toteuttavat eri tavalla ja sinä haluat uskoa, että Grönroos käskee Conerlyn tekemaan puolustuksessa joukkuetta haavoittavia valintoja ja muiden pikkumiesten toimivan eritavalla. Tarmon vaihtopenkillä tai sen takana en ole ollut, mutta on kyllä todella halpamaista väittää, että mainitsemasi "käskytys" pitäisi paikkansa.
 
Viestejä
4 452
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

No eikös se tässä sitten muutamissa tulevissa peleissä selviä. Siis se käskyttäminen. Vai sittenkö Gröna onkin saanut korkeammalta taholta merkin ja yht'äkkiä tajunnut olla käskyttämättä joukkuetta haavoittavia asioita.
 
Viestejä
159
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Enemmän hyötyä mennä tuohon pihalle huutelemaan metsän puille, kuin yrittää keskustella thighig:n kanssa Connerlyn puolustamisesta, tai pelaamisesta yleensä. Hän tietää, me muut luullaan tietävämme.

Ja joo, Grönroos sai potkut KTP:stä juuri sen vuoksi että pointi vaihtoi palloskriinit. Nyt valot päälle!
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Ei teille kelpaa sitten mikään. Johan sanoin että ottakaa Scott kun sopii paremmin Es.. joukkueelle ;D
Eikä Conerly edes pelannut edellisessä pelissä, joten vaihtakaa aihetta vaikka niihin ketkä pelasivat. Toivottavasti ei tänäänkään pelaa niin pääsevät pojat näyttämään miten Kataja kaadetaan.
 
Viestejä
1 080
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Aubin Scot, 9pistettä, 3menetystä 0 syöttöä ( NOLLA) ja -33..

Vaikka puolustaakin ehkä paremminkun Conerly, ei pointilla voi olla nollaa syöttöä. Ei sillä että, Conerly mikään huippusyöttäjä olisi.
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Bryant24 sanoi:
Aubin Scot, 9pistettä, 3menetystä 0 syöttöä ( NOLLA) ja -33..

Vaikka puolustaakin ehkä paremminkun Conerly, ei pointilla voi olla nollaa syöttöä. Ei sillä että, Conerly mikään huippusyöttäjä olisi.

Hauku sitä Scottia..Miksi pitää Conerly tässä vaiheessa edes mainita? Todella surkea pointti on Scott. EI todellakaan voi olla pointilla nollaa syöttöä. Ja tosiaan EHKÄ paremmin puolustaa kuin Conerly..Ehkä... Tulipas sieltä turpaan ja kunnolla. Peli kyllä kirkastui hetkittäin kun EMT ja Scott olivat penkillä ;D Ja kun kerran porvoo viimeeksi kiireellä mainitsi Conerlyn plus miinus tilaston "järkyttävän" -25, niin Scott -33 ja jopa Heard -37. Toivottavasti nyt heräätte todellisuuteen Porvoossa.
 
Viestejä
338
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Hauku sitä Scottia..Miksi pitää Conerly tässä vaiheessa edes mainita? Todella surkea pointti on Scott. EI todellakaan voi olla pointilla nollaa syöttöä. Ja tosiaan EHKÄ paremmin puolustaa kuin Conerly..Ehkä... Tulipas sieltä turpaan ja kunnolla. Peli kyllä kirkastui hetkittäin kun EMT ja Scott olivat penkillä ;D Ja kun kerran porvoo viimeeksi kiireellä mainitsi Conerlyn plus miinus tilaston "järkyttävän" -25, niin Scott -33 ja jopa Heard -37. Toivottavasti nyt heräätte todellisuuteen Porvoossa.
Turha vetää yhden matsin perusteella liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä - varsinkin kun kyseessä oli peli sarjan kärkipään joukkuetta vastaan ja kuokkaan tuli oikein kunnolla.
 
Viestejä
159
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

thighigh sanoi:
Hauku sitä Scottia..Miksi pitää Conerly tässä vaiheessa edes mainita? Todella surkea pointti on Scott. EI todellakaan voi olla pointilla nollaa syöttöä. Ja tosiaan EHKÄ paremmin puolustaa kuin Conerly..Ehkä... Tulipas sieltä turpaan ja kunnolla. Peli kyllä kirkastui hetkittäin kun EMT ja Scott olivat penkillä ;D Ja kun kerran porvoo viimeeksi kiireellä mainitsi Conerlyn plus miinus tilaston "järkyttävän" -25, niin Scott -33 ja jopa Heard -37. Toivottavasti nyt heräättä Porvoossa hieman.

Conerly Kouvot pelissä : 0 syöttöä, 0levyä. EI todellakaan voi olla pointilla nollaa syöttöä. Conerly viimeksi katajaa vastaan -37....

Aubin Scott ei ole millään muotoa ratkaisu Tarmon ongelmiin, mutta fakta on että puolustuksessa auttaa joukkuetta huomattavasti enemmän kuin Aubrey.

Huoh, miksi taas edes vaivauduin......
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

porvoo sanoi:
Conerly Kouvot pelissä : 0 syöttöä, 0levyä. EI todellakaan voi olla pointilla nollaa syöttöä. Conerly viimeksi katajaa vastaan -37....

Aubin Scott ei ole millään muotoa ratkaisu Tarmon ongelmiin, mutta fakta on että puolustuksessa auttaa joukkuetta huomattavasti enemmän kuin Aubrey.

Huoh, miksi taas edes vaivauduin......

Niinpä. Miksi vaivauduit.
Conerly myös Kouvot pelissä 22 pistettä 9 sijaan. Ja turpaan ei ihan noin kunnolla tullut. Ja KTP pelissä, (taitaa olla sarjajohtaja??) vastaan 26 pistettä. Kyllähän tämä molempiin suuntiin menee, kun aletaan etsimään plussia ja miinuksia. Siksi tuntuu hieman turhalta, että joka kerta löydetään negatiivista sanottavaa Conerlysta vaikka hän ei edes ollut kentällä ;D Ja miksi etsit edellisen pelin tilastot Katajaa vastaan? Mikäs oli vikana Conerlyn tilastoissa kauden ensimmäisessä pelissä juurikin Katajaa vastaan(+3,17p,)? Kyllä tämä alkaa näyttämään yhden ihmisen sodalta Conerlya vastaan, ja IKÄVIN ASIA siinä on se, että nimimerkkisi porvoo on Tarmon joukkueen kotikaupungin nimi...Omien takana ei seisota, vaan syötetään susille.
Hieman Scottille silti myötätuntoa; Ei tässä joukkueessa saa syöttöjä. Koska niistä syötöistä ei tule koria. Siksi Tarmon pointeilla ei koskaan tule olemaan paljon assists.
 
Viestejä
1 080
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Se on vaa turhaa hankkia huonompi ' vahvistus' kuin jo monta peliä jengissä pelanneen tilalle, eri asia jos saataisiin joku _OIKEASTI_ kova pelaaja, molemmissa päissä..
 
Viestejä
211
Vs: Porvoon Tarmo 2010-11

Bryant24 sanoi:
Se on vaa turhaa hankkia huonompi ' vahvistus' kuin jo monta peliä jengissä pelanneen tilalle, eri asia jos saataisiin joku _OIKEASTI_ kova pelaaja, molemmissa päissä..

Olen kerrankin aivan samaa mieltä, sori Bryant jos tulee sulle tästä paineita, olen meinaan lähes yhtä vihattu täällä kuin Conerly on haukuttu ;D
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös