Vs: POs 09: "Breaking The Zone" välierä Kataja vs. Pyrintö
Ennakoin Kouvot-Pyrintö-puolivälieräsarjaa sanomalla, että avausmatsin voittaja voittaa koko ottelusarjan. Näin jälkikäteen katseltuna Pyrinön suvereniteetti oli sitä luokkaa, että tuskinpa Kouvot olisi välieriin asti edennyt, vaikka olisikin onnistunut viemään ensimmäisen matsin nimiinsä.
Koska olen luonteeltani uppiniskainen, enkä koskaan myönnä olevani väärässä, lähden kuitenkin ennakoimaan Kataja-Pyrintö-sarjaa samoista lähtökohdista. Pyrinnön kotitaika on tällä hetkellä pettämätön ja joukkue tuntuu kaiken lisäksi parantavan viikko viikolta. Katajan toivo on kotikenttäedussa ja siinä, että menneiden mitalipelien haamut manataan ullakolle, eikä päästetä niitä pelaajien päihin rettelöitsemään.
Kataja ei ole joukkueena aivan yhtä leveä kuin Kouvot, mutta kaiken kaikkiaan ratkaisumateriaali on Kouvoja laadukkaampi; Wood, Sale, Brown, Pete, Blair ja Kinttu ovat kaikki korkean tason hyökkäyspelaajia, kun taas Kouvoilla Brian Swift joutui hyökkäyksessä aivan liian kovaan kuormitukseen. On ilmiselvää, että Pyrintö pyrkii Katajan pään sisään tekemällä joensuulaisten korinteon mahdollisimman vaikeasti, mutta aivan yhtä lailla on selvää, että Kataja ei ole käyttänyt viikon mittaista ottelutaukoa lepäilemällä. Pyrinnön paikassa on (täälläkin osoitettuja) arkoja kohtia, joihin jojensuulaisten täytyy iskeä.
Luulen, että tämän ottelusarjan ratkaisu on siinä, miten Katajan takakenttä kestää ryöpytyksen. 183-senttiset Virtanen ja Blair saavat tehdä urakalla duunia fyysisten ja isokokoisten Kenny Lowen ja Chris Hesterin kanssa. Jos kumpikaan ei vajoa täysin varjoihin ja Kinttu pystyy tuomaan penkiltä uutta ruutia peliin, luulen Katajan etenevän jatkoon.
Jos viidenteen matsiin asti mennään, luulen, että Katajan harteille kerääntyy sen verran painetta, että Pyrintö pystyy jatkamaan hurmostaan ja etenemään finaaliin asti. Veikataan kuitenkin turvallisesti, että ottelusarja päättyy neljässä ottelussa - mutta kumman hyväksi? Ensimmäisen ottelun voittajan.