Koripallo.com

Salon Vilpas 2010-2011

Vs: Salon Vilpas 2010-2011

zack sanoi:
Ihan sama minkälainen hemmo tulee. Vilppaan pelillinen lukko ei aukea, ennen kuin Vyyryläinen potkitaan pois. Sanokaa minun sanoneen.
Vähän samoilla linjoilla, toivotaan että Kimmon kateissa olleesta pelikirjasta löytyy respti kahden tornin keittoon. No annetaan kavereiden näyttää
ennenkuin suolataan.

raappa sanoi:
oli siellä juutuupissa yksi pätkäkin tästä... siellä kameramieskin sai osansa, eli siitä KPX:lle oppia (ei kantsi mennä liian lähelle ahtaalla kentällä seinän ja pelaajien väliin ) :D

Ei koripallo ole edes osuma-altis laji, verrattuna paintballiin

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SJnvWkDl3C4[/youtube]

Tiedotetta asiasta:
http://www.vilpasvikings.fi/uutiset_news_884.htm

raappa sanoi:
oli siellä juutuupissa yksi pätkäkin tästä... siellä kameramieskin sai osansa, eli siitä KPX:lle oppia (ei kantsi mennä liian lähelle ahtaalla kentällä seinän ja pelaajien väliin ) :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o1cWxfr29W8[/youtube]

Ei varmaan huikea vahvistus, mutta tasainen perusmörssäri. Lauantainahan sen sitten näkee Urholta...

Jos joku ajatteli mennä katsomaan uutta kaveria illan treeneihin, ei kannata ukko jumissa Köpiksen kentällä. Säänhaltijatkaan eivät suosi :(

Ronald Thompson 208cm...Vähän tilastoja ja videopätkän katsottuani vaikuttaa juuri sellaiselta kaverilta, jota olen Vilppaaseen halunnutkin koko tämän kauden ja valtaosan viime kautta. Vaikkei mies ole peliäkään Vilppaassa pelannut, niin ei voi tässä vaiheessa kuin kiittää seurajohtoa, KIITOS! Toivottavasti mies löytää Vilppaasta paikkansa ja sopeutuu hyvin pelitapaan sekä osoittautuu korinalustan lukoksi.

Ihan hyvät tilastot Euroopassa pelatessaan ja mikäli luin/muistan oikein, niin Espanjassa ollessaan kokonaista 1 otettu kolmonen (joka tosin sekin meni sisään). Kolmosten ruiskijaa ei Vilppaaseen tarvitakkaan, vaikkei joukkueen kolmoslingoilla heitto tällä kaudella ole vielä hyvin uponnutkaan.

Vaparit ei tosiaankaan huippua kuten 1990 totesi, mutta eivät ne Vinsoninkaan kohdalla vakuuta...siitä huolimatta en miestä missään nimessä vaihtaisi tämän kauden Kouvoista pois.

Tätä odotan uudelta jalmarilta:
- kova puolustus korin alla, painiminen vastustajan vastaavan kanssa
- levypallovoimaa molemmissa päissä
- hyökkäyksessä räkäpallot ja namupassit pussiin

Jos nämä toteutuu, niin ei pitäisi olla mitään valittamista valinnassa tai miehen suorituksissa. Kyllä minä nostan peukun ylös tälle valinnalle...ainakin tässä vaiheessa ;)

Onneksi lauantaina pääsen notkumaan Salohallin lehtereille...näkeepä sopivasti samalla Thompsonin ensiesiintymisen uudelle kotiyleisölleen :)

Nyt onkin mielenkiintoista nähdä Doaksinkin peliä kun pääsee pelaamaan luontaisempaa pelipaikkaa. Jos löytäis treeneistäkin hiukan kovuutta kun pääsee korin alla painimaan =)

Bito sanoi:
Nyt onkin mielenkiintoista nähdä Doaksinkin peliä kun pääsee pelaamaan luontaisempaa pelipaikkaa. Jos löytäis treeneistäkin hiukan kovuutta kun pääsee korin alla painimaan =)

On Salossa aina kovat odotukset uuden pelaajan suhteen. Muistakaapa nyt lapset, että kyseessä on joukkuepeli eli mikäli nyt on oikeat palaset kasassa, niin tulosta voi syntyä vasta tammikuun puolivälissä.

hmm... enpä nyt tiedä miten kommenttini Doaksista antoi sulle kuvan "kovista odotuksista" uuteen jenkkiin? ??? Omat odotukseni rajoittuvat hyvään puolustukseen ja perusmörssärimäisyyteen :D

Ja positiivisyys näillä sivuilla on perinteisesti per*****ä ja kielletty aihe.

Ei tässä nyt varmaan kukaan, ainakaan minä, ole odottamassa mitään sateentekijää tai Woodi kakkosta. Jospa nyt löytyisi nuo kolme mainitsemaani seikkaa täyttävä keskiverto perussentteri. Olen itse ainakin odottanut puhdasta sentteriä joukkueeseen pitkään ja nyt sellainen on jo Suomen määperällä ja kohta harjoitusvahvuudessa.

Minä ainakin aion tämän synkän syksyn tukkoisuuden turruttamana nauttia täysin siemauksin tästä uutisesta. Kukaan ei täällä juurikaan uskalla mistään asiasta hehkuttaa tai julistaa ennakkoon, vaan aina todetaan notta katsotaan nyt 5-6 matsia ja sitten lausutaan oma mielipide. Helppoahan se on jälkikäteen todeta uusista vahvistuksista...vähän sama kun loton pääpotinkin numerosarjan tietäminen on aika helppoa viikko arvonnan jälkeen. Minä olen tästä asiasta innostunut ja keskiverto-optimistinen. Lisäksi uskon ettei jalmarien osalta tule enempää tällä kaudella muutoksia, ellei loukkaantumisia tai muita yllättäviä murheita ilmaannu. Olisi lopultakin aika saada lopullinen pelaava rosteri kasaan, taidetaan kuitenkin kohta olla jo runkosarjan puolivälissä.

Bito sanoi:
hmm... enpä nyt tiedä miten kommenttini Doaksista antoi sulle kuvan "kovista odotuksista" uuteen jenkkiin? ??? Omat odotukseni rajoittuvat hyvään puolustukseen ja perusmörssärimäisyyteen :D

Tarkoitan vaan että olette Salossa niin kovin innoissaan aina uudesta pelaajasta (kukapa ei olisi) ja sitten toivotaan ääneen että tämä kääntäisi kurssimme. Kyllä se perustyö tehdään harjoituksissa ja joukkueena kasvetaan viikkojen ja kuukausien yhteistyöllä. Ei joukkuetta rakenneta keskellä kautta vaihtamalla palasia 2-3 viikon välein. Syyttävä sormi ehdottomasti valmennus- ja seurajohdon suuntaan.

Realisti sanoi:
Olette oikeassa minä olin väärässä. Pahoittelut aiheuttamastani mielipahasta ja palaan kirjoittelemaan taas joskus.

Pitää palata hetkeksi kertomaan:

Realisti sanoi:
PG Jenkki
SG Ahonen
SF Kaaresvirta
PF Jenkki
C Jenkki

6. Kataja

Että nyt joukkue näyttää siltä kuin sen kauden alussa halusinkin näyttävän. Please, don't prove me wrong tällä kertaa...
Ja ei haittaa vaikka Ahonen pelaa enemmän pointtia, kunhan jenkki laittaa heitot sisään ja Roope ei itse ajaudu pallon kanssa älyttömiin tilanteisiin..

Realisti sanoi:
Pitää palata hetkeksi kertomaan:

Että nyt joukkue näyttää siltä kuin sen kauden alussa halusinkin näyttävän. Please, don't prove me wrong tällä kertaa...
Ja ei haittaa vaikka Ahonen pelaa enemmän pointtia, kunhan jenkki laittaa heitot sisään ja Roope ei itse ajaudu pallon kanssa älyttömiin tilanteisiin..

Ei tuo kieltämätää huonolta kuulosta. Nuutista ei sovi unohtaa...

Tervetuloa takaisin Realisti :)

Olit näköjään jo toukokuussa aikaasi edellä...täytyy myöntää, että kristallipallosi on hyvin kiillotettu.

MC sanoi:
Tarkoitan vaan että olette Salossa niin kovin innoissaan aina uudesta pelaajasta (kukapa ei olisi) ja sitten toivotaan ääneen että tämä kääntäisi kurssimme. Kyllä se perustyö tehdään harjoituksissa ja joukkueena kasvetaan viikkojen ja kuukausien yhteistyöllä. Ei joukkuetta rakenneta keskellä kautta vaihtamalla palasia 2-3 viikon välein. Syyttävä sormi ehdottomasti valmennus- ja seurajohdon suuntaan.

Totta turiset. En tiedä oletko täältä päin, mutta kylmä fakta vaan on se, että salolaisena sen tietää ettei Vilpas vaihda valmentajaa kesken kauden. Näin se vain on. Joten fanien on pakko elätellä toivoa jenkkien suhteen, joten antakaa meidän edes hetki olla iloisia siitä että edes jotain tapahtuu ja toivoa parasta :) :D

Ottamatta kantaa siihen, että minkä tasoinen "jalmari" tämä uusi kaveri on niin kyllä tämä mielestäni paremmin täydentää Vilppaan kokoonpanoa kuin Vyyryläisen kaavailema scoraava laituri.

Ja kyllähän se uusi kaveri voi siihen yhteen tai kahteen ensimmäiseen peliin tuoda pienen piristysruiskeen jonka avulla peli voi hetken jopa näyttää paremmalta, mutta kuten MC on edellä todennut, vaatii aikaa ennen kuin Vilppaan peli on lähelläkään valmista.

MC sanoi:

Aivan samaa mieltä. Rookie-coach Vyyryläinen kantaa täyden vastuun tämän kauden jenkkisekoiluista.

Nyt on sitten kaksi uutta jenkkiä ajettavana sisään kuvioihin. Ei hyvältä näytä. Okorie ainakin tuntuu melko keskinkertaiselta jampalta. Siis parin pelin perusteella. Thompson voi hyvinkin olla se oikea "jalmari" Vilppaan korinalustan tukkeeksi. Aika senkin näyttää.

Realistin kristallipallo kusee kyllä melko pahasti Kaaresvirran osalta. Eipä tarvitse Samulta paljon tällä kaudella odottaa. Loukkaantuminen on vienyt näemmä itseluottamuksen.

SC

Kyllä se Samukin sieltä vielä nousee... tämä oli minunkin toivemiehitykseni ennen kauden alkua... noh katsotaan mitä tuleman pitää

Onko paljon vaihtoehtoja??? Ensimmäisten sisäänajo ei onnistunut. Muutoksia on tehtävä. Tässä tapauksessa on vain halvempaa vaihtaa jenkkejä, kuin valmentajaa. Eiköhän se liene kaikille selvää. Ja kun sitä rahaa on vaikea tässä tilanteessa (kesken kauden) lisää niin suuria summia pierasta. Ja itse en ainakaan tiedä mikä Wilsonin todellinen erottamisen syy oli, mutta on helposti luettavissa rivien välistä,että jotain muutakin oli kuin pelkästään pelilliset seikat?? Vai oliko? en tiedä? Mutta jo pelkästään pelillisistäkin syistä ymmärrän vaihdon. Olen itse ainakin tyytyväinen nykyisiin ratkaisuihin. Siihen,että yritetään, reagoidaan. Kausi on liian lyhyt siihen, että hakataan päätä seinään 10 pelin verran ja toivotaan jotain tapahtuvan.

Se, että onko Vyyryläinen onnistunut tai epäonnistunut on sitten eri juttu. Ei se kuitenkaan ole mielestäni mitenkään yhteydessä jenkkivaihtoihin. Aikaisemmat eivät antaneet näyttöjä tarpeeksi. Piste.

Mielestäni tämä päätös oli ainoa oikea. Kiitos Keijo ja koko seurajohto. Uskallan jo melkein luvata, että tästä kääntyy kurssi. Nyt joukkueessa on roolitus (ainakin paperilla) kunnossa ja joka pelipaikalle on väh 2 miestä. Käsittämätöntä, ettei tällaista kokoonpanoa tosiaan voitu alusta alkaen hommata, jossa ois 2 jenkkisentteriä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Ja edelleen: Thompson on onnistunut hankinta jos Vilppaan korin alle ei enää vastedes kävellä ja haeta sieltä oman mielialan mukaan hyökkäysriboja. Jos Thompson osaa vaan seistä siellä ja kauhoo sieltä sen ~10 ribaa/peli, mikään muu ei minua kiinnosta. Kyllä sen skorauspuolen hoitavat muut sitten tarvittaessa.

Vielä kerran, kiitos Vilppaan johto. Aivan oikea ratkaisu hakea toinen pitkä jenkki jengiin. Kertaheitolla Vilppaan korinalustapeliin tuli huikea määrä lisää uskottavuutta.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.