Koripallo.com

Salon Vilpas 2012-2013

Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Realisti sanoi:
Niin, eli tämän päivän aviisissa "paljastettiin", että Roope Ahonen ei jatka joukkueessa.
Menee ulkomaille ja Joensuusta kerrottu, että jos et ulkomaille pääse, niin sinne pääsee.

Eli joukkueesta, jolla viime kaudella oltiin 8:as, lähtee Ahonen, Brace ja Ahokas sekä jenkit vaihtuu.

Ainoa menetys jolla on suurempaa vaikutusta joukkueen peliin on Ahonen. Maiseman vaihto tekee varmasti Roopelle itselleen hyvää. Brace ja Ahokas toki pelasivat molemmat pari hyvää matsia viime kaudella, mutta ei tämä homma heidän lähtöönsä kaadu. Nyt katsotaan, että saataisiinko joukkueeseen joku kotimainen keskiverto+ pelaaja Roopesta jääneillä oravannahoilla. Pelureita on kyllä riittämiin tarjolla, jopa sellaista jamppaa, joka sopisi kuin nakutettu Vilppaan palettiin.

Jenkit toki vaihtuu, mutta vasta syksyllä nähdään mihin suuntaan heidän kanssaan ollaan menossa. Tuttu ilmiö lähes kaikissa korisliigajoukkueessa.

Vilppaan tilanne on tällä hetkellä kotimaisten osalta melkoisen hyvä. Nyt kun tiedetään Roopen tilanne varmuudella, voi joukkueen johtokin katsella kotimaisia markkinoita ilman epäselvyyttä Roopen jatkosta. Tuskin kotimaisista haaviin tarttuu mitään maajoukkuetason peluria, mutta sopivia roolipelaajia/pelaaja voisi hyvinkin napata. Moneen muuhun liigajoukkueeseen verrattuna (esim vaikka LPR, Lahti, Honka jne) tilanne on tällä hetkellä on ihan hyvä. Don´t worry!

Tossun pohja sanoi:
Tarkoitit varmaankin Topoa etkä Honkaa?

Joo, Topoa piti tarkoittamani. Eihän se Hongankaan liigatilanne toisaalta vissiin ihan parhaalta näytä ;)

Mitenkäs tuo Islannin pääsarja sijoittuu vs. Suomi? Itse arvioin sen noin eteläisen 2-divarin tasoiseksi plussana jenkit eli ts. samaa tasoa kuin uusi ns. "alempi 1-divisioona".

Muistaakseni Roni Leimu oli aika hurja tuolla Islannin sarjassa, joten mikään ihmeellinen liiga se ei voi olla. Vilppaan uusi takuri kuitenkin teki Islannissa heikommat tilastot kuin Leimu, joten olen hieman huolissani.

Toivon parasta tietysti.

Kouri Capital sanoi:
Mitenkäs tuo Islannin pääsarja sijoittuu vs. Suomi? Itse arvioin sen noin eteläisen 2-divarin tasoiseksi plussana jenkit eli ts. samaa tasoa kuin uusi ns. "alempi 1-divisioona".

Muistaakseni Roni Leimu oli aika hurja tuolla Islannin sarjassa, joten mikään ihmeellinen liiga se ei voi olla. Vilppaan uusi takuri kuitenkin teki Islannissa heikommat tilastot kuin Leimu, joten olen hieman huolissani.

Toivon parasta tietysti.

Vaikea tietysti tarkalleen arvioida. Islantilaisjoukkueet eivät viime vuosina ole eurosarjoissa pelanneet. Kuitenkin lähes koko Islannin maajoukkue pelaa ulkomailla, joten eikähän se kerro paljon pienen korismaan sarjan tasosta. Sarjaan jääneiden islantilaispelureiden taso tuskin on kovin hyvä tai ainakaan laaja. Yllättävän hyviä jenkkejä siellä on kuitenkin vuosien saatossa pelannut.

Twitteristä napattua...

Tomi Himberg ‏@TomiHimberg 13 h

Eero Lehtinen Vilppaan treeneissä @SMakynen @TomiTiilikainen #Korisliiga

Pätevä heppu ja sopisi Vilppaan jengiin.

JoKaFan sanoi:
Twitteristä napattua...

Sopisi todellakin kuin nenä päähän, toivottavasti Eero valitsee Viikingit.

JoKaFan sanoi:
Twitteristä napattua...

Hyvin sopisi kyllä ja olisi oiva vahvistus joukkueeseen. Toivottavasti Eero saataisi mukaan viikinkipurteen. Muistetaan nyt kuitenkin, että olihan Eero vuosi sitten Kouvoissakin kesällä treenailemassa, mutta ei tarttunut kymenlaaksolaisten koukkuun sillä kertaa.

Mutta ihmisenpallollahan on sankko matoja ja hyvät koukut. Kouvolassa ei tainnut olla matoja laittaa koukkuun laisinkaan....? Kukas sitä pelkkään koukkuun?

Ihmispallo sanoi:
Hyvin sopisi kyllä ja olisi oiva vahvistus joukkueeseen. Toivottavasti Eero saataisi mukaan viikinkipurteen. Muistetaan nyt kuitenkin, että olihan Eero vuosi sitten Kouvoissakin kesällä treenailemassa, mutta ei tarttunut kymenlaaksolaisten koukkuun sillä kertaa.

Toivotaan näin...

PS. Herrapa on tainnut löytää Twitterin.... ::) Meikäläinenkin kovasti harkitsee, mutta pystyisköhän sen tekemään nickillä... ::) Kyselee Mr. Incognito...

JoKaFan sanoi:
PS. Herrapa on tainnut löytää Twitterin.... ::) Meikäläinenkin kovasti harkitsee, mutta pystyisköhän sen tekemään nickillä... ::) Kyselee Mr. Incognito...

Ajattelin kokeilla siirtymistä kivikaudelta nyt aluksi renesanssikaudelle...eli facebookiin ei saa minua kirveelläkään. Ajattelinpa sinne Twitteriin nyt vihdoinkin kirjautua, ei kait siitä nyt suurta haittaakaan taida ihmisen lapselle olla?!? Ja tietysti 0 seuraajaa plakkarissa...saapa ihan itsekseen itselleen kirjoitella ja viikon välein muistella menneitä.

Off-topicia, mutta olkoon...

Ihmispallo sanoi:
Ajattelin kokeilla siirtymistä kivikaudelta nyt aluksi renesanssikaudelle...eli facebookiin ei saa minua kirveelläkään.
[/quite]

Samaa mieltä.

Ajattelinpa sinne Twitteriin nyt vihdoinkin kirjautua, ei kait siitä nyt suurta haittaakaan taida ihmisen lapselle olla?!? Ja tietysti 0 seuraajaa plakkarissa...saapa ihan itsekseen itselleen kirjoitella ja viikon välein muistella menneitä.

:D

Ja sit asiaan...

Lehtinen ottaisi kivasti avauksen 2-paikan haltuunsa. Saisi varmaan vapaimman roolinsa koko urallaan. Vähän sellainen silent assassin ja erinomainen levypallopelaaja takuriksi.

JoKaFan sanoi:
Meikäläinenkin kovasti harkitsee, mutta pystyisköhän sen tekemään nickillä... ::)
Pistät vaan nimeksi vaikka "JoKaFan Nicholson" rekisteröityessä. ;) Sorry off topic. Go Viikingit Go.

Annetaan muiden arvioida ja heittää kommentteja, koska itse en pysty puolueettomaan havainnointiin tahi kirjoitteluun :)

Ihmispallo sanoi:
Annetaan muiden arvioida ja heittää kommentteja, koska itse en pysty puolueettomaan havainnointiin tahi kirjoitteluun :)
Ehdin ruokatauon puitteissa nopeasti kaivella kavereista tietoa, ja pakko sanoa ettei kovin hyvä maku jäänyt suuhun vaikka ok tilastoja löytyykin. Hyvät henk. koht saavutukset yliopistosta.. Tuntuu vain siltä, että marraskuussa iskee kaipuu vetten toiselle puolen. Kuitenkin olis enemmän kuin suotavaa jos mies osoittautuisi kovaksi tekijäksi ja pelaisi Salossa hyvän kauden Hallin ja ¿laiturin? kanssa.. Toivotaan parasta.

Sanon suoraan, että nyt haiskahtaa flopilta. Mistä näistä silti koskaan tietää (vrt. Durham)...

Tarletonista ei ole kasvanut pelaajia laatuliigoihin. Oikeastaan Terrance Gamble on ainoa poikkeus. Sitten muut ovat pelanneet lähinnä Saksan dirreissä, Itävallassa ja huonoilla statseilla Japanissa. Plus tietenkin Eric Williams viime kaudella Lapualla.

Mutta ei varmaan mikään kallis heppu, joten low risk/high reward-pelaaja on.

Katsellaan rauhassa.

SC

Daryll Dora? onko kyseessä pelaaja joka ei ihan fyysisesti pärjää korin alla niin sitten siirrytään viivan taakse viskomaan... hitto, durhamin jälkeen olisin halunnut nähdä samanmoisen PUHTAAN korianalus HÄRÄN! noh toivotaan toivotaan kun budjetti on mitä on... olen kyllä saanut enemmän kuin tarpeeksi isojen miesten kolmosten heittelystä salohallissa...

SC sanoi:
olen kyllä saanut enemmän kuin tarpeeksi isojen miesten kolmosten heittelystä salohallissa...

No se on juurikin näin!! Hitto sentään kun haetaan noita laitureita sentterin paikoille. On juu varmaan kiva jos toisten iso mies tulee puolustamaan kaarelle, mutta jos ei tule? No sittenhän meitin uusi Dora viskoo kolkkeja ja tämän kaverin prossat on 33 pelissä 17-78 .218
Ja miten puolustuksessa?

Realisti sanoi:
Prove Me Wrong (tm)
Sen vielä sanon, että jenkkien ei kaikkien tarvitse tässä joukkueessa olla pisteidentekijöitä:
Pointin sarakkeesta pitäisi löytyä 5as ka. Ja turnoverit minimissä.
Laituri olisi sitten se scorer.. 25ka toisista sarjoista. Suomessa 20 pintaan.
Sentteri yli 10levaria ja pari blokkia

Eli takurilla on melkein 5 syöttöä ja riistot plussaa, mutta nyt "sentteri" sitten ei noihin minun rajapintoihin yllä lähellekkään..

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.