Koripallo.com

Salon Vilpas 2012-2013

Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Mississippi sanoi:
En kyllä näe juuri mitään positiivista näissä alkukesän signauksissa. Lehtonen on aina saanut sarjan alkukierroksilla pientä etua siitä että on harjoituttanut joukkuettaan kauemmin kuin muut, jenkitkin olleet Suomessa yleensä pidempään kuin vastustajien jenkit.

Mutta tuon Lehtosen hankkiman etuaseman saisi aikaan ihan hyvin hankkimalla miehet esimerkiksi heinäkuun loppupuolella, luulisi sitä saavan lennot jne matkajärjestelyt tehdyksi viikossa nykyisellä nettiaikaukaudella.

Aika yleisesti kun puhutaan / väitetään / tiedetään, että hyvien pelaajien ja agenttien palkkavaatimukset putovat kesän kuluessa.

Tupamäen alkukauden hankinnat olivat viime kesänä jopa huonompia kuin Kotkan surkimukset, Tupamäen puolustukseksi miehistä päästiin nopeasti eroon. Jotenkin sellainen kutina että sama kohtalo on edessä taas Vilppaan ja Kouvolan kesäkuun uushankinnoille. Hester on kunnossa ollessaan laatuhankinta.

Jos iso pelaajaa tekee Holy Gross -nimisessä yliopistossa tehot 9 / 7, hänen oikea aloituspaikkansa Euroopassa kuuluisi olla jossain Saksan 3 tai 4 divarissa. Mahdollisuudet onnistua Suomessa ensimmäisellä kaudella ovat minun mielestäni alle 5% vaikka Lehtosen hyväksi valmentajaksi tunnustankin.
Korjaan itseäni, eihän se koulu ollutkaan Holy Gross vaan Stony Brook !!

JOEN SUU sanoi:
Jättäkkee nyt herrane aika joku valamennettava Pavillekii....
Mites nyt kun Pavi ei tarvii enää ketään, saumat ehkä hieman paranivat Vilppaan kohdalta....toivotaan.

Minkähänlaista välitönta ja välillistä vaikutusta Vilppaan toimintaan on tuolla Nokian alasajolla?

JOEN SUU sanoi:
Minkähänlaista välitönta ja välillistä vaikutusta Vilppaan toimintaan on tuolla Nokian alasajolla?

Jo myönnetty liigalisenssi perutaan.

En tiedä onko oikeasti vaikutusta Vilppaan toimintaan, mutta perhanan ikävä asia koko Salon seudulle ja alueen kansalaisille.

Kyllähän tuo näyttäis sponsorien joukossa ainakin vielä menneellä kaudella olleen. Onko jatkossa ja millä summalla lienee se oleellisin mahdollinen muutos? Muuten varmaan isompaa muutosta tuskin nimenomaan Viikinkien toimintaan tuskin on?

Saattaa sillä kuitenkin olla välillisiä vaikutuksia? Miten siellä on alihankkijoita, joilta menee myös työt? En tosin tiedä, että onko niitä ja miten paljon ja ovatko ne olleet mahdollisia sponsoreita. Siksi kyselinkin.

Vähän ot, mutta kun täällä päin ajettiin Perlos alas, niin se taisi johtaa monen alihankkijan toiminnan lopahtamiseen ja konkursseihinkin.

Toki ikävää, että tuollaiset E Flopit ja kumppanit näkevät vain asiat voittojen kannalta. Halpamaihinhan täältä Suomesta kohta kaikki tuotanto siirretään.

Toivotaan kuitenkin Vilppaan purrelle positiivisia tuulia ja Kapteeni-Ihmisenpallollekin hyvää kesää!

Nokian Salon tehtaan tuki käsitti kuulemma 30% Vilppaan tuloista. Ei hyvältä näytä.

zack sanoi:
Nokian Salon tehtaan tuki käsitti kuulemma 30% Vilppaan tuloista. Ei hyvältä näytä.

Tuosta en tiedä, mutta voisin kuvitella sponsorien joukossa olleen firmoja jotka joko suoraan tai välillisesti saivat Nokiasta elantoaan. Tuohan kolauttaa hotelleja ja ravintoloita myöten koko Salon talousaluetta. Sponsorihommat sinällään ovat aika pieni murhe kun noin monelta ihmiseltä lähtee työt alta Salon kokoisessa kaupungissa.

zack sanoi:
Ottaen huomioon keneltä tämä teksti tuli niin ei yllätä, mutta suora tuki Nokialta on Vilppaan budjetista luokkaa 0,75%. Nämä Nokian irtisanomiset ja niihin liittyvät asiat kuitenkin vaikuttavat meihin kaikkiin ja näin ollen meille salolaisille vähän arka paikka, joten olisi toivottavaa ettet alkaisi tällä asialla vittuilemaan.

zack sanoi:

Lol Lol Lollo..

Ettei se nyt menisi kaikkiin täydestä niin tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Ei pidä prosenttiosuus, eikä se että Salon Nokian tehdas olisi jotain sponsoroinut. Se pieni murunen mitä sieltä kampukselta joskus sai, se voi loppua.

Ja sitten kun katsoo sitä sponsorilistaa (siinä sivun laidassa) niin ei niistä yksikään ole mikään Nokian alihankkia.

edit. Mobbi ehti ensin

MOBvilko sanoi:
Ottaen huomioon keneltä tämä teksti tuli niin ei yllätä, mutta suora tuki Nokialta on Vilppaan budjetista luokkaa 0,75%. Nämä Nokian irtisanomiset ja niihin liittyvät asiat kuitenkin vaikuttavat meihin kaikkiin ja näin ollen meille salolaisille vähän arka paikka, joten olisi toivottavaa ettet alkaisi tällä asialla vittuilemaan.
Nyt ollaan sen verran isojen asioiden kanssa tekemisissä, että kaivattaisiin hiukan yhteisöllisyyttä. Voimia kaikille komin salolaisille nokialaisille.

jiiri sanoi:
Nyt ollaan sen verran isojen asioiden kanssa tekemisissä, että kaivattaisiin hiukan yhteisöllisyyttä. Voimia kaikille komin salolaisille nokialaisille.

Komppaan täysin. Paskamainen juttu kaikille suomalaisille mutta ennen kaikkea niille, joita irtisanomiset koskettavat suoraan tai läheisten kautta. Ei voi kun toivoa voimia ja jaksamista.

Realisti sanoi:
Ja sitten kun katsoo sitä sponsorilistaa (siinä sivun laidassa) niin ei niistä yksikään ole mikään Nokian alihankkia.

edit. Mobbi ehti ensin

Ei, mutta välillisesti se Nokia on tuonut noillekin rahaa ja välillisesti kolauttaa nytkin. Monta autoliikettä ja enemmän tai vähemmän rakentamiseen liittyvää firmaa. Juuri niitä asioita joihin ei laiteta rahaa kun ei ole töitä.

Ja tarkoitus ei ole todellakaan kääntää veistä haavassa. Nokian alamäki ei ole koko Suomelle hyvä asia, mutta Salolle se on vielä karmeampaa.

Ehkä herra presidentti salolaisena pitää huolen, ettei porukka tipahda tyhjän päälle. Jokatapauksessa nää isojen tehtaiden alasajot alkaa oleen jo sen verran yleisiä suomessa, että pahaa tekee.

Jay

Kun tässä kapitalistisessa maailmassa valmistuskustannusten alentamisessa ja voitontavoittelussa kaikki siirretään halpatyövoiman maihin ja "kalliit" kotimaiset ja länkkärit saavat potkut, niin kukas niitä kännyköitä sitten ostaa? Ei ainakaan niiden halpatyövoimamaiden työntekijät ja eivät työttömät "kallispalkkalaiset".
Asioita voisi miettiä pidemmälläkin tähtäimellä...ehkä?

Liittyypä taas Salon koripalloiluun paljon.

Tässäpä hieman komilaisillekin luettavaa kesäpäivän ratoksi. Sama löytyy Vikingsin facebookistakin, jotka sitä puolta harrastaa.

Vilpas Vikings allekirjoitti jo hyvissä ajoin toukokuussa pelaajasopimuksen tulevasta kaudesta yhdysvaltalaisen takamiehen Marquis Hallin kanssa. Hall valmistui vuonna 2010 Lehighin yliopistosta (NCAA1), jossa hän pelasi koko nelivuotisen yliopistokautensa. Yliopistosta valmistumisensa jälkeen Hall on pelannut kaksi edellistä kautta Tanskan ja Islannin pääsarjoissa mukavilla tehoilla.

Vilppaan päävalmentaja Mikko Tupamäki odottaa uudelta takamieheltään monipuolisuutta ja joukkueorientoitunutta pelaamista lokakuussa alkavalla korisliigakaudella. Tupamäen mukaan Hallilta löytyy asennetta ja johtajuutta, joiden lisäksi hän on ollut joukkueidensa sisällä pidetty pelaaja. Hallin valinnan taustalla vaikutti paljon myös se positiivinen palaute, mitä hänestä on muista maista saatu. Viikinkileirissä odotukset miehen kyvyistä tuntuvat olevan siis melkoisen korkealla.

Tällä hetkellä Hall harjoittelee ahkerasti kotikaupungissaan Portlandissa ollakseen hyvässä kunnossa elokuun lopulla Saloon saapuessaan. Tiiviin harjoittelun lomassa hänellä oli toki aikaa kertoa hieman itsestään, menneistä kausista sekä odotuksista tulevaan kauteen uudessa seurassa. Hallille lähetettyyn haastatteluun mies vastasi rivakasti kuudessa tunnissa. Tämäkin osaltaan osoittaa hänen suhtautumistaan ja asennettaan uutta työnantajaansa ja tekemäänsä työtä kohtaan. Ohessa Marquisin tuoreita ajatuksia rapakon takaa.

Tervetuloa Suomeen ja Salon Vilppaaseen. Mitä sinulle kuuluu tällä hetkellä?
- Minulle kuuluu erittäin hyvää. Olen innoissani alkavasta kaudesta ja tällä hetkellä valmistaudun kauteen ollakseni valmis liittyessäni joukkueen vahvuuteen.

Tulet Saloon noin kahden kuukauden kuluttua. Mitä suunnitelmia sinulla on ennen kuin pakkaat laukkusi ja lennät Atlantin yli?
- Ennen lähtöä harjoittelen edelleen tiukasti ja vietän aikaa perheeni ja ystävieni kanssa niin paljon kuin mahdollista.

Voitko kertoa jotain elämästäsi ennen kuin koripallo astui mukaan kuvioihin?
- Olin lapsesta saakka kiinnostunut urheilusta. Mutta itse asiassa baseball oli suosikkiharrastukseni ennen kuin aloin tosissani pelata koripalloa.

Milloin ja miten/miksi aloitit koripallon pelaamisen?
- Olen harrastanut koripalloa niin kauan kuin vain jaksan muistaa. Varsinaisen pelaamisen joukkueessa aloitin neljännellä luokalla ollessani. Tällöin aloin pelata myös isäni kanssa, joka samalla silloin valmensi minua. Hänen ansiostaan olen saanut rakkauden tähän lajiin. Ollessani lapsi me vietimme isäni kanssa paljon aikaa salilla opetellen koripallon perusteita.

Opiskelit ja pelasit Lehighin yliopistossa täydet neljä vuotta. Olit kolme vuotta joukkueesi kapteeni ja pelasit keskimäärin 12.4 pisteen, 3.7 levypallon, 4.6 syötön ja 1.4 riiston tehoilla. Kuinka kuvailisit yliopistoaikaasi?
- Hämmästyttävä lienee oikea sana kuvaamaan aikaani siellä. Tapasin hienoja ihmisiä, pelaajia ja valmentajia, jotka kaikki omalta osaltaan auttoivat minua kasvamaan ihmisenä. Yliopistoaikani huipentui joukkueemme voitettua viimeisenä vuotenani Patriot-liigan mestaruuden.

Yliopistoaikanasi voitit monia henkilökohtaisia palkintoja ja tulit valituksi mm. liiganne tähdistöjoukkueeseen. Olit Patriot-liigan historian ensimmäinen pelaaja, joka teki vähintään 1 500 pistettä ja tarjoili vähintään 500 syöttöä yliopistourallaan. Lisäksi joukkueenne menestyi hienosti ja pelasitte mm. NCAA turnauksessa. Mitä näistä hienoista saavutuksista sinä itse arvostat eniten ja miksi?
- Itse arvostan eniten Patriot-liigan mestaruuden voittamista ja pelaamista NCAA-turnauksessa. Arvostan näitä ehdottomasti eniten, koska niiden eteen joukkuekaverini ja minä yhdessä olimme tehneet todella kovasti töitä pitkän aikaa. Se tuntui todella hyvältä myös siksi, että olimme joukkueena taistelleet läpi hyvien ja huonojen vaiheiden ja kokeneet yhdessä paljon siihen mennessä.

Oliko sinulla yliopistoaikanasi lempinimeä?
- Minulla ei itse asiassa ollut varsinaista lempinimeä. Joukkuekaverini ja läheiseni vain kutsuivat minua nimillä Mark tai Quis.

Valmistuttuasi yliopistosta vuonna 2010 teit sopimuksen kreikkalaisen Panionios-seuran kanssa. Mitä tapahtui?
- Tein sopimuksen heidän kanssaan pelatakseni siellä. Päästäkseni Kreikkaan minun piti hankkia maahantulolupa. Normaalisti luvan saaminen kestää 8-12 viikkoa. Odotellessamme luvan saapumista kauden alku Kreikassa kuitenkin lähestyi kovaa vauhtia ja joukkue ei voinut lähteä kauteen ilman pelintekijää. Heidän piti siis palkata tilalleni joku toinen kaveri.

Panioniosin tilanteen ratkettua siirryit Tanskan pääsarjassa pelaavaan Aalborg Vikingsiin. Pelasit siellä kauden jälkimmäisen puoliskon 21.7 pisteen, 5.2 syötön ja 3.8 riiston tehoilla. Kyseessä oli rookie-vuotesi ja samaan aikaan ensimmäinen vuotesi ulkomailla. Miten siellä sujui? Oliko sinulla vaikeuksia esimerkiksi tottua Eurooppalaiseen pelityyliin?
- Mielestäni kausi sujui ihan hyvin. Olisin tietysti toivonut, että olisimme voittaneet enemmän pelejä siellä pelatessani, mutta se oli silti hyvin opettava kokemus ja olin erittäin kiitollinen mahdollisuudesta pelata joukkueessa. Eurooppalaiseen pelityyliin tottuminen ei ollut erityisen vaikeata.

Toisena ammattilaisvuotenasi palasit Eurooppaan ja pelasit hyvän ja täysipainoisen kauden Islannissa Snaefellen joukkueessa. Joukkueesi selvitti tiensä pudotuspeleihin ja pelasit kauden tehden keskimäärin tehot 18.5 pistettä, 4.0 levypalloa ja 5.5 syöttöä. Oliko toisen kauden pelaaminen Euroopassa helpompaa ensimmäiseen verrattuna?
- Uskon, että henkisesti se oli helpompaa, koska tiesin paremmin mitä odottaa kaudelta ulkomailla.

Islanti tunnetaan monella tapaa eksoottisena maana. Mitkä olivat jokapäiväisen elämän suurimmat eroavaisuudet siihen mihin olet tottunut?
- Suurin eroavuus oli ruoka. Lisäksi kaupunki jossa asuin oli hyvin pieni. Ne olivat molemmat ihan muuta, kuin mihin olin tottunut.

Olet tehnyt sopimuksen Korisliigaa pelaavan Vilpas Vikingsin kanssa tulevasta kaudesta. Kolmas vuosi peräkkäin Euroopan pohjoisissa osissa. Mitä ajatuksia?
- Olen iloinen päästessäni pelaamaan koripalloa saaden samalla mahdollisuuden tutustua uuteen maahan.

Mitä odotat tulevalta kaudelta?
- Olen innoissani päästessäni osaksi joukkuettanne. Aion työskennellä kovasti ja antaa joukkueelle täyden panokseni. Toivottavasti sitä kautta saamme hyvin voittoja.

Mikä on se ominaisuus tai juttu, jonka haluat tuoda joukkueelle?
- Haluan tuoda uskon kovaan työntekoon ja omistautumisen joukkueelle. Olen mielestäni epäitsekäs pelaaja ja sitä kautta haluan auttaa pelaajia ympärilläni paremmiksi, mukaan lukien itseni.

Mitkä ovat tavoitteesi ammattilaiskoripalloilijana?
- Tavoitteeni on kehittyä paremmaksi pelaajaksi joka päivä, voittaa pelejä ja viedä itseäni koripalloilijana niin pitkälle kuin mahdollista.

Haluatko lähettää terveisiä Vilpas Vikingsin faneille ja katsojille?
- Odotan innolla tulevaa kautta Salossa sekä kaikkea sitä kannustusta ja tukea mitä fanit ja katsojat joukkueellemme antavat kauden aikana.

kello 16 tiedotustilaisuus, stay tuned...

http://www.vilpasvikings.fi/uutiset_news_1409.htm
170eead5241077c4dcd885d0612db4462fb.jpg

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.