Vs: Salon Vilpas 2013-2014
DETROIT sanoi:
Hyvältä näyttää, alelaari on mitä ilmeisimmin unohdettu. Toivottavasti päteen myös viimeisen jalmarin kohdalla. Tässähän alkaa
pikkuhiljaa taas koriskiima kiusaamaan.
Minä en oikein ymmärrä mistä päättelet että kaveri on jotain muuta kuin edullinen pelaaja. Slovakia, Englanti ja Uruguay ovat selvästi Suomen liigatason alapuolella ja tällä Harriksella tuntuu olevan outo taito saada joukkueensa pelaamaan selvästi huonoimman kautensa silloin kun hän tupsahtaa joukkueeseen. Leicester romahti, Slovakian jengi putosi mestarin paikalta tappiolliseksi joukkueeksi, Uruguayssa tuli kenkää paristakin joukkueesta (ellei itse lähtenyt jenkkien mutasarjoihin).
En ole nähnyt vilaustakaan kaverista, mutta CV on pelottavan huono (Coastal Carolina on myös selkeäasti keskitasoa huonompi koulu).
Ilmiselvästi näkee että pelaaja pystyy skoraamaan mutta kaikkialla joukkueen menestys on jostain syystä kärsiny.
CV:n perusteella sanoisin että Vilpas on tehnyt huonot kaupat, jos tämä kaveri ei ole niitä edullisen pään pelaajia. Voi tietysti olla aivan sopiva ja jopa hyväkin pelaaja, mutta kaverin taustassa ei tosiaan ole mitään mikä nostaisi miehen pois mainitsemastasi "alelaarista", siitä samasta hintaluokasta josta Vilpas aina pelaajansa on poiminut.
Joku jossain vaikeessa tällä palstalla näytti tilastollisesti miten heinäkuussa signattuja pelaajia irtisanotaan paljon enemmän kuin elokuussa tai syyskuussa signattuja. Siksi minä edelleen ihmettelen miksi seurat (muutkin kuin Salo) signaavat heinakuussa tällaisia pelaajia. Ymmärtäisin oikein hyvin jos nyt signattaisiin tuttuja Suomessa pelanneita (Kouvot / Wright) tai pelaajia Suomea kovemmista liigoista.
Eihän seuroilla ole vielä mikään kiire, sarjan alkuun on yli 10 vko. Joukkueetkin taitavat aloittaa varsinaiset lajiharjoituksensa vasta syyskuussa (silloinhan noita jenkkejä yleensä tulee maahan).
Mun mielestä tämä kaveri on juuri sen hintaluokan pelaaja joita Salo on aikaisemminkin hankkinut, samasta laarista.