Aatulle vastuuta, tai se saa jossain muualla sen vastuun
Kivimäki Korihaihin... ? sehän on toiminut ennenkin
Aatulle vastuuta, tai se saa jossain muualla sen vastuun
Hyvin hän nuo kuvaamasi ominaisuudet osasi peittää Vilppaassa. Minä tahdon antaa Skeenille pisteet hikinauhasta ja kuntopyöräilystä. Hieno mies, ei tule ikävä häntä Salossa kuin korkeintaan Very Big Mamalle.Skeenille tahdon itse antaa edelleen pisteet siitä, että on taitava ja älykäs pelaaja, mutta aivan toisenlainen iso mies Rannikon kanssa tarvitaan.
Silloin kiitellään kun on kiitoksen aika. Ja silloin ruoskitaan kun on ruoskinnan aika.Täytyy sanoa, että jos Vilpas-fanien kirjoituksissa paistaakin pelien aikana itsevarmuus ja hienoinen omahyväisyys, niin vastaavasti pettymyksen hetkellä siellä sitten ruoskitaan omaa ja seurajohdon selkää senkin edestä!
Vähempikin itsekriittisyys riittäisi, olihan tuossa nyt aika kovaakin settiä kauden aikana.
Esim. Iisalo: nöyryyttä on nyt varmasti kertynyt kolmella kaudella riittävästi. Ja voi tietysti kysyä myös, minkä verran joukkuetta lopulta ohjaa Iisalo ja kuinka paljon Teemu? Jaettu vastuu ei kanna hyvää hedelmää.
Jenkkivalinnoissa ei ole tänä vuonna onnistuttu täydellisesti, vaikka Gibbs olikin parhaimmillaan pitelemätön, samoin Ballard. Mutta viime vuonna taas oli sikakovat vahvistukset? Tuota loukkaantumiskysymystä lähtisin itse penkomaan vähän pintaa syvemmältä, siinä saattaa olla jotakin valmennuksellista tai pelitavallista korjattavaa.
Itse luopuisin kotimaisissa ainakin Nenosesta ja Rannikosta ja scouttaisin silläkin rahalla muutaman lupaavan nuoren.
Siis leukaa rintaan, hammasta yhteen ja sitä kautta uuteen nousuun! Kun lompsa on hyvässä kunnossa ja kokemuksista taas opitaan, niin eteenpäin mennään!
203cm pitkä iso mies, jonka heittoprosentit 2p 62,2% , 3p 38,5% ja 1p 82,3%, tehokkuus 14,8 25min peliajalla. Ainoastaan Teemu Rannikolla (15.0) ja Anthony Ballardilla (19.5) pelasivat paremmilla tehokkuuksilla.Hyvin hän nuo kuvaamasi ominaisuudet osasi peittää Vilppaassa. Minä tahdon antaa Skeenille pisteet hikinauhasta ja kuntopyöräilystä. Hieno mies, ei tule ikävä häntä Salossa kuin korkeintaan Very Big Mamalle.
Itse odotan että Aatu avaa jo lauantaina.
203cm pitkä iso mies, jonka heittoprosentit 2p 62,2% , 3p 38,5% ja 1p 82,3%, tehokkuus 14,8 25min peliajalla. Ainoastaan Teemu Rannikolla (15.0) ja Anthony Ballardilla (19.5) pelasivat paremmilla tehokkuuksilla.
Edelleen palaan siihen, että hyvä pelaaja monintavoin mutta väärässä jengissä. Vilpas olisi tarvinnut rullaavan ja koriraudan yläpuolella pelaavan ison miehen. Ei tästä voida Skeeniä syyttää vaan valmennusta.
203cm pitkä iso mies, jonka heittoprosentit 2p 62,2% , 3p 38,5% ja 1p 82,3%, tehokkuus 14,8 25min peliajalla. Ainoastaan Teemu Rannikolla (15.0) ja Anthony Ballardilla (19.5) pelasivat paremmilla tehokkuuksilla.
Edelleen palaan siihen, että hyvä pelaaja monintavoin mutta väärässä jengissä. Vilpas olisi tarvinnut rullaavan ja koriraudan yläpuolella pelaavan ison miehen. Ei tästä voida Skeeniä syyttää vaan valmennusta.
Skeen oli riittävän hyvä. Ei paras mahdollinen sentteriksi, mutta riittävän hyvä. Edellytyksenä olisi ollut se laaja rotaatio ja rallatteleva hyökkäys. Esimerkki siitä nähtiin eilen viisikoilla Kivimäki-Kantonen-Koivisto/Ballard-Laine-Skeen
Tämän kauden joukkueen kasaus oli sanalla sanottuna epäonnistunut. Kotimainen runko oli totutun vahva mutta siihen ne rahat sitten varmasti menivätkin. Jenkeistä Ballard oli ainoa soturi ja Gibsistäkin olisi sellainen voinut kasvaa jos olisi saanut terveenä olla. Loukkaantumisille ei voi mitään, vai voiko?
Lopulta Vilpuran puolustus oli oikeastaan koko kauden enemmän tai vähemmän kuraa, se vain peittyi huikean hyvin runkosarjassa toimineen hyökkäyksen taakse.
Tilastojen valossa Salon puolustus oli lähempänä Uraa kuin selvää ykköstä eli Kauhajokea.
Tähän kiteytyy yksi Vilppaan ongelma, tilastoissa näyttää hyvältä, täytyy siis olla hyvä pelaaja. Katin kontit, kun katsoi miten häntä riepoteltiin korin alla niin siinä ei tilastojen taakse voi mennä. Lapanen se oli ja eilen 7 pinnaa, ja sen voi tarkistaa tilastoista. On väärässä jengissä, ja sattumoisin minun kannatamassa jengissä, siksi riepoo ja syvältä että annetaan älytön tasoitus vastustajille kun meillä on pudotuspelien paskimmat jenkit pl. Ballard. Gibbs olisi varmaan pelimies mutta Vilpas oli hänelle painonvartijat eikä koripallojoukkue, tavoite oli saada mies laihtumaan, se onnistui mutta samalla hajoitettiin mies. Tavoite siis täyttyi siltä osin. Mutta tilastoissa ja fantasiakuvioissa peli toimii, ei kentällä.203cm pitkä iso mies, jonka heittoprosentit 2p 62,2% , 3p 38,5% ja 1p 82,3%, tehokkuus 14,8 25min peliajalla. Ainoastaan Teemu Rannikolla (15.0) ja Anthony Ballardilla (19.5) pelasivat paremmilla tehokkuuksilla.
Tommi olisi kyllä hyvä lisä porukkaan, kotimainen osasto olisi sen jälkeen todella kova joten ne kuuluisat taalerit olisi taas pienemmät jenkkeihin, en usko Tommin olevan kovin halpa kotimaiseksi pelaajaksi. Rajua tasapainoilua talouden kanssa.
Salolaisia alkaa kyllästyttämään tämä joka keväinen housuihin sontiminen joten ensi vuonna katsojakeskiarvo tulee vielä tästäkin laskemaan. Samoin sponsoreiden kanssa. Rahaa siis ei ole tulossa yhtään lisää, mahdollisesti vähemmän. Tällä yhtälöllä kovan joukkueen rakentaminen on paha rasti, esimerkki tästä löytyy Loimaalta kun aletaan väkisin menestystä hakemaan. Buumi on ohi, nyt tarvitaan kovia ratkaisuja toimistolla kun kentällä niihin ei pystytty. Valitettavaa realismia, saattaa tämä mestaruuden karkaaminen tulla seuralle kalliiksi. Toivottavasti ei ja toivotaan parasta.
En häpeä. Minulle on tullut Vilpas vuosia kymmenkunta sinua enemmän. Kertomasi aika on hyvin mielessä. Mutta sinulta unohtuu yksi asia, olennainen sellainen. Kuvaamasi aika oli omien poikien ja muutaman jenkin aikaa. Mennessäsi katsomaan matsia voit nähdä Töyryn kolmoset tai Allun taistelun, omia kavereita. Budjetti oli kolmasosa tämän hetken budjetista ja talkoohenki oli kova. Uudet katsojat opetettiin kannustamaan kädestä pitäen Vilppaan puolustusta. Ne oli omia kotikylän poikia.Anteeksi nyt sanavalintani mutta mitä helvettiä? Annettakoon anteeksi jos olet seurannut joukkuetta viimeisen 4 vuotta mutta nyt sitten jonkinnäköistä realiteettia peliin. "joka keväinen housuun sontiminen"
Itse olen aloittanut vilppaassa koripallon 6 vuotiaana ja pelejä tätä myöden käynyt katsomassa noin 10 vuotiaasta lähtien eli arviolta 23 kautta.
Silloin pelattiin hermannin koulun salissa ja legendaarinen "Leffu" Järvinen kuulutti pelejä, leffu oli muuten ensimmäinen valmentajani.
Tuohon matkan varrelle on mahtunut hienoja hetkiä kuten ensimmäinen sm sarjaan nousu, loistavat kaudet Benkun, Ilpon, Allun ja Paten johdolla jonka jälkeen sitten vaivuttiinkin pitkään lamaan joka johti divariin tippumiseen ja siellä pysymiseen usean vuoden ajan.
Yllätysnousu lähinnä omista pojista ja henkilökohtaisesti hyvistä kavereista koostuvalla joukkueella jolta ei odotettu oikeasti mitään.
Monta vuotta tämän jälkeen tappelua pysymiseksi sarjassa, kovia kamppailuita sarjapaikan puolesta, kunnes Mikko Tupamäki lähti rohkeasti uudistamaan toimintaa ja nykyaikaistamaan sitä.
Saatiin nuoria pelaajia saloon ja taistelu olikin yhtäkkiä playoff paikasta tippumisen sijaan, saatiin maajoukkue tason jätkiä, Rannikko, Nenonen, Koivisto, Kantonen, Järvi. Juuri niin kuin silloin enemmän ja vähemmän hiljaisesti aina toivottiin. Toivottiin että saataisi se buusti joka nostaisi meidät joskus taistelemaan välierissä, mitalleista, suomenmestaruudesta puhumattakaan.
Nyt 4 vuotta putkeen ollaan saatu kokea miltä tuntuu kannattaa voittavaa joukkuetta, runkosarjan voittajaa, on nähty tiukkoja sarjoja, finaaleissa ja nyt välierissä.
4 vuotta, 4 vuotta ollaan oltu tällä tasolla pitkän korpivaelluksen jälkeen ja sä kehtaat sanoa että "jokakeväinen housuunpaskominen"
Häpeä!
Itse toki pettynyt ettei finaalipaikkaa tullut, mutta tyytyväinen siihen että vilpas on jälleen pelaamassa mitalleista putoamiskamppailun sijaan.