En häpeä. Minulle on tullut Vilpas vuosia kymmenkunta sinua enemmän. Kertomasi aika on hyvin mielessä. Mutta sinulta unohtuu yksi asia, olennainen sellainen. Kuvaamasi aika oli omien poikien ja muutaman jenkin aikaa. Mennessäsi katsomaan matsia voit nähdä Töyryn kolmoset tai Allun taistelun, omia kavereita. Budjetti oli kolmasosa tämän hetken budjetista ja talkoohenki oli kova. Uudet katsojat opetettiin kannustamaan kädestä pitäen Vilppaan puolustusta. Ne oli omia kotikylän poikia.
Nyt on strategia vaihdettu, halutaan mestaruutta ostoporukalla, silloin pitää olla sen mukaiset vaatimukset. Budjetti liigan suurimpia kuten myös pelaajabudjetti. Sellaista vaatimustasoa pitää olla myös katsojilla, jos maksat tulpahinnan pääsylipusta kuin ennen voit olettaa tuotteen olevan parempi, laadusta maksetaan. Jos laatu onkin lopulta huono on oikeus valittaa.
Vilpas on satsannut, panostanut markkinoinnista lähtien kaikkeen, niin pitääkin. Mutta jos tärkein eli joukkueen tulos ei ole kunnossa pitää jotain muuttua, tai yleisö muuttaa pois.
Sinun ja minun kaltaisia Vilpas-elinkautisia on onneksi paljon, mutta jos halutaan kakun päälle kirsikka tarvitaan myös random-katsojia paljon mukaan, tämä tahti ei siihen kannusta.
Ammatilaiset pelaa rahasta ja voitosta, Vilpas ei ole voittanut mestaruutta miehissä koskaan, -93 A-pojissa, silloinkin olin paikalla katsomossa, ja iloitsin sekä juhlittiin kavereiden kanssa pitkään, osa oli ollut kentällä osa ei.
Tästäkään huolimatta en jaksa olla suuressa mittakaavassa hirveän pettynyt, vaikka toki harmittaa ettei pelailla finaaleita tänä vuonna.
Jatketaan näillä eteenpäin ja pahoittelut ehkä jopa hieman kärkkäästä kärjistyksestä