Vaikka tuomareiden työskentelystä kuinka valitetaan, moniko pystyisi itse samaan suoritukseen?
Tekujen antaminen ei ole egoilua. Tuomareilla on oikeus ja velvollisuus viheltää tekninen virhe, jos tilanne siltä näyttää. Tekujen jakelulla yritetään suojella tervettä ilmapiiriä, jonka puute onkin liigassa ollut ongelmana.
Tiettyjen tuomareiden työskentelyssä valitettavasti on egoilun piirteitä ja varsinkin kun tiettyjä yhdistelmiä tuolla kolmikossa on niin taso ei ainakaan nouse. Täysin irrelevantti kysymys on moniko tekisi paremmin, mä olen katsoja, en tuomari. Se nyt vasta huolestutavaa olisi jos minä pystyisin tuomitsemaan pelit paremmin pystymetsästä tulleena kuin nämä joille kyseisestä toiminnasta maksetaan palkkaa.
Jos meidän liigan oletetaan olevan vakavasti otettava tuote niin tuomareiden tason tulee myötäillä tätä asiaa. Enkä mä nyt puhu pelkästään yhden ottelun tekuista. Virheitä tulee tuomareillekkin aina ja se on täysin inhimillistä. Linja kuitenkin täytyy pitää läpi ottelun.
Mutta se siitä, kunnon tappio ja huomattavasti paremmin esiintynyt joukkue otti ansaitun voiton. Nyt pitää kehittää ja kehittyä.