Vs: Scottie Pippen ToPoon
Pippen pääsi mediaan jopa täällä Argentiinassa. Maan suurimman lehden juttu aiheesta:
http://www.clarin.com/diario/2008/01/05/um/m-01578616.htm
Ja allekirjoittaneen vapaa (kömpelöhkö) käännös:
Scottie Pippen vei lahjakkuutensa Suomeen
42-vuotias laituri, kuusinkertainen NBA-mestari Chicago Bullsin riveissä, kirjautti 12 pistettä Helsinkiläiselle ToPolle voitokkaassa ottelussa Tarmoa vastaan. "Minun päiväni pelaajana ovat ohi", sanoi Pippen ja totesi että tämän näytösottelukiertueen jälkeen hän haluaa olla valmentaja.
(kuva)
Uskomatonta, mutta totta. Scottie Pippen, Tämä fantastinen koripalloilija, joka loisti Michael Jordanin rinnalla ja voitti kuusi sormusta NBA:ssa hänen majesteettinsa kanssa, on tällä hetkellä pahoissa talousvaikeuksissa. Sen takia, 42-vuotiaana, hän päätti laittaa uudelleen shortsit jalkaan ilahduttaakseen faneja kaikkialla maailmassa, ja samalla kerätäkseen useita tuhansia dollareita.
Pippen palasi eilen pelikentälle kolmen vuoden tauon jälkeen. Hän teki sen pelatessaan Torpan Pojissa, Suomen koripalloliigan joukkueessa, ja antoi panoksensa 93-81 voitossa Porvoon Tarmoa vastaan. 23 peliminuutissa hän keräsi 12 pistettä (4/9 2p, 1/9 3p ja 1/1 1p), 7 levypalloa y 4 syöttöä.
"Minun päiväni pelaajana ovat varmasti ohi", hän sanoi tehden selväksi että tämä on vain näytösottelukiertue. Tuleva valmentaja? "Tottakai minä pitäisin siitä. Se mitä haluan tehdä juuri nyt, on palata koripallon pariin. Mihin tahansa, koska rakastan tätä lajia. Haluaisin olla joukkueen päävalmentaja." Tällä hetkellä entinen Bulls-pelaaja kuitenkin esittelee taitojaan Helsingille edelleen pelaajana.
Scottie Pippen aloitti NBA:ssa kaudella 1987/88, tultuaan varattua Seatleen ensimmäisen kierroksen neljänneltä paikalta vuoden 1987 draftissa. Chicagoon hän siirtyi vaihtokaupassa, jossa oli mukana Olden Polynice, ja pelasi Bullsissa 11 kautta (6 mestaruutta). Hän pelasi pienen hetken Houston Rocketsissa ja lopetti uransa maailman parhaassa liigassa kantaen Portland Trailblazersin pelipaitaa.