Vs: Shawn Huff Kreikkaan
Technique sanoi:
Kyllä niitä puheluita tulee jenkkilästä itse pelaajiltakin, että pääsiskö näytille. Usein on tullut.
Kyllä tulee, tottakai. Mutta lukeeko silti tiedotteessa niin?
Juuso sanoi:
En muista nähneeni koriksessa, että mainostettaisiin pelaajan aloitetta. Sitä vastoin olen nähnyt monta kertaa, kun vastaavaa fraasia ei ole ollut.
Eli kaikki pelaajat, joiden tiedotteissa tuota lausetta ei ole, ovat olleet itse yhteydessä seuraan?
Sopimuksesta tiedotettaessa molemmat osapuolet saavat valita, mitä haluavat korostaa. Tässä tapauksessa Huff vaihtaa paperilla heikompaan seuraan. Ehkä hän halusi korostaa erityisesti sitä, että kyseessä ei ollut työntö ulos nykyisestä joukkueesta vaan uuden joukkueen halu saada hänet riviinsä. Jossain toisessa tilanteessa halutaan ehkä korostaa muita asioita ja siksi tähän asiaan ei viitata lainkaan, vaikka tarina olisi täsmälleen sama.
Nuo tekstit, että pelaajat itse hakeutuivat harjoituksiin, ovat seurojen niihin haluamia lauseita. Niillä halutaan muodostaa kuvaa, että seura on haluttu työnantaja, joka vetää lahjakkuuksia puoleensa. Muut saavat sitten arvailla, näkyykö tämä pelaajien kiinnostus myös palkkioissa jollain tavoilla.
Eli tiedottaminen on tavallaan oma pelinsä, jossa pelaajalla ja joukkueella on kummallakin omat tavoitteensa. Useimmiten ne eivät ole ristiriidassa, vaan molemmat pystyvät korostamaan omalta kannaltaan oleellisimpia asioita.