Koripallo.com

Susijengi EM-kisoissa 2022

Matsi oli kuin hokin mm tai olympiafinaali.

Spekulaatio siitä kuka tulee vastaan on sikäli turha, että voihan olla ettei Serbia halua Italiaa heti alkuun vastaansa. Sen lisäksi jos Israel voittaa niin Suomen vastustaja on Kreikka.

Aika paljon tunnutaan puhuvan kasetin kestämisestä jatkopelien kohdalla, sanoisin että 1 merkittävä etu ei saisi kadota eli fanisto. Toivottavasti Berliiniin matkaa myös paljon faneja, nurinkurista että alkusarjassa on kova kannatus mutta tosipeleissä sitten hiipuu into. Suomen jatkopaikka oli etukäteenkin melkoisen varmaa ja Berliinissä turnaus vasta oikeasti alkaa. Joukkue on varmasti valmis tällä kertaa mutta mites fanisto?

Puola. Riippumatta Tshekki-Israelin tuloksesta. (Oletuksella että Serbia voittaa. Puolan voitolla taas... Suomi.)

Ja vissiin taitaa olla niin että jos Puola yllättäisi Serbian niin tulisi Kroatia-Serbia. Kroatia siis otti pienen riskin nyt, kun ei yrittänyt päätyä oman lohkonsa kakkossijalle. Silloin Kroatia olisi varmasti välttänyt Serbian, huolimatta Serbia-Puola ottelun tuloksesta. Mun mielestä vähän riskiä. Ei Puolaa kannata vältellä. Voisiko olla että Kroatia katsoo jo pudotuspelien toisen kierroksen vastustajaa? En ole katsonut niin pitkälle että tulisiko sieltä eri vastus.

Jos kuitenkin Serbia voittaa Puolan niin Serbia-Italia ottelu taitaa tapahtua.

Sikäli hieman hassu tilanne lopussa että molemmat joukkueet olivat erittäin tyytyväisiä tuohon 1-7 pisteen eroon. Ukraina lohkonsa kakkonen ja Kroatia kolmonen joten kyseisen pelin voitosta ei tuossa lopussa syntynyt taistelua.
Suomen lohkon kolmonen lienee Puola, jos häviää Serbialle. Jos Puola voittaisi Serbian, Suomi putoaisi kolmoseksi ja vastaan tulisi Ukraina.
Itse olisin halunnut Ukrainan, mutta rehellisesti sanottuna ei tuo Kroatia ole mitenkään poikkeuksellisen vahvalta vaikuttanut. Hyvä ettei tullut Italiaa.
Pannaan Kroatia maksamaan tuosta valinnastaan

Onkohan siellä ollut ideana että Puola osaisi puolustaa paremmit Kroatin isot (Saric, Zubac) ja Bogdan pihalle kuin Suomi? En äkkiseltään muuta keksi.

Mun on vaikea uskoa että Kroatia pelkäisi Puolaa tai että olisi iso merkitys onko se Puola vai Suomi. Jos tokalla kierroksella näin saadaan helpompi vastus, niin jotain sellaista tässä varmaan nyt katsotaan. Tai ei haluta juuri jotain tyyliin Sloveniaa/Serbiaa vastaan toisella kierroksella. En ole katsonut että miten noi tokan kierroksen vastukset olisi muuttuneet jos Kroatia olisi päättänyt ottaa sen lohkon kakkossijan joka oli heille tarjolla.

Bogda ei muuten kehdannut helaa heittää :). Se olisi ollut vieläkin enemmän varman päälle heitto. Joskushan noi eturautatiilitykset pomppaakin kummasti sisään.

Sikäli hieman hassu tilanne lopussa että molemmat joukkueet olivat erittäin tyytyväisiä tuohon 1-7 pisteen eroon. Ukraina lohkonsa kakkonen ja Kroatia kolmonen joten kyseisen pelin voitosta ei tuossa lopussa syntynyt taistelua.
Suomen lohkon kolmonen lienee Puola, jos häviää Serbialle. Jos Puola voittaisi Serbian, Suomi putoaisi kolmoseksi ja vastaan tulisi Ukraina.
Itse olisin halunnut Ukrainan, mutta rehellisesti sanottuna ei tuo Kroatia ole mitenkään poikkeuksellisen vahvalta vaikuttanut. Hyvä ettei tullut Italiaa.
Pannaan Kroatia maksamaan tuosta valinnastaan

Ukraina olisi hyvinkin voinut voittaa Suomen tässä turnauksessa. Suomi-Ukraina harjoituspelissä Ukraina teki muhun vaikutuksen ja molemmat Suomi ja Ukraina pelas ihan hyvät pelit siinä pelissä ja lähes täysillä rostereilla. Suomelta puuttui Nkamhoua siinä pelissä muistaakseni, joten käytännössä Suomella on nyt tasan sama joukkue. Ukraina pelasi vieraissa. Tässä turnauksessa se ei olisi ollut vierasmatsi Ukrainalle, eli Suomi olisi menettänyt sen edun. Ukraina mun mielestä ei oo ainakaan huonontunut sen ottelun jälkeen. He ovat luultavasti parantaneet vain peliään ja niin on Suomikin. Ei ole siis iso ero onko Suomen vastus Ukraina vai Kroatia ja oon sitä mieltä vaikka Suomi häviäisi Kroatialle 20-30 pisteellä. Uskon tosin että Suomi voittaa Kroatian.

Lisätään tähän vielä että Kroatia on lohkon kolmonen vain siinä tapauksessa että Italiaa jaksaa innostua voittamaan viimeisen täysin merkityksettömän matsinsa.

Ei se taida noin olla. Eikös se oo niin että Italian tekemisillä ei oo enää merkitystä? Italia on lohkon nelonen vaikka voittaisi Ison-Britannian. Tasavoitoissa Ukrainan ja Krotian kanssa Italia jäisi neloseksi myös keskinäisten korierojen takia.

Italialle itselleen Italian tekemisillä ei ole väliä. Sen sijaan Kroatian ja Ukrainan järjestykselle on. Jos Italia häviäisi, jäisi tiebreakeriksi jäljelle vain Kroatian ja Ukrainan välinen ottelu - minkä kroaatit tietty voittivat :)

Totta. Fontecchio, Melli ja kumppanit voikin skipata ton merkityksettömän pelin sitten ja GBR voi metsästää sitä ekaa voittoansa :). No eiköhän Italia ton voita millä tahansa miehistöllä. Eikä Italia kehtaa kotiyleisönsä edessä hävitä.

16 pisteen häviö Kreikalle on Ison-Britannian paras suoritus näissä kisoissa tähän asti. Kreikka saattoi vähän löysäillä siinä lopussa tosin..

Viimeksi muokattu:
Mä olen varmaan laskenut väärin, koska kaikki muut puhuu ihan toisista numeroista, mutta kysyn kuitenkin, mihin noi pistelaskelmat perutuu, kun itse tosiaan löydän ihan toiset numerot.

Lohko C / kolme jengiä kahdeksassa pisteessä (oletus: Italia voittaa Ison-Britannian tänä iltana) sijoilla 2-4. Lasketaan siis näiden kolmen keskinäiset pisteet.

Ukraina - Italia 84-73 (UKR +11 / ITA -11)
Italia - Kroatia 81-76 (ITA +5 / CRO -5)
Kroatia - Ukraina 90-85 (CRO +5 / UKR -5)

2. Ukraina 11 - 5 = +6
3. Kroatia 5 - 5 = 0
4. Italia 5 - 11 = -6

Tuon mukaan Kroatian olisi pitänyt voittaa peli seitsemän pistettä enemmän eli kahdellatoista noustakseen Ukrainan ohi? Eli ei ollut yhdestä vaparista kiinni?

Oli miten oli, on kovan näköinen jengi Kroatialla. Suomi voitti sen NBA-vahvistetun version kesällä, mutta nyt on astetta kovempi jengi kyseessä. Suomen voittopelissä Kroatian taakan kantoi kolmikko Hezonja, Bogdanovic ja Zubac. Nyt näiden vierellä pelaa myös Dario Saric ja Alban Jaleen Smith, sekä esim. Efesin Krunoslav Simon. Jengin kokonaistaso on sekä kovempi että laajempi kuin kesällä.

Tuon mukaan Kroatian olisi pitänyt voittaa peli seitsemän pistettä enemmän eli kahdellatoista noustakseen Ukrainan ohi? Eli ei ollut yhdestä vaparista kiinni?
Jokainen Kroatian plus-piste on samalla myös Ukrainan miinus-piste. Eli kahdeksalla pisteellä - mihin ero olisi noussut Bogdan vaparilla. Toki olisivat voineet antaa skorata sen lopun layupin - mutta siitä ei taas tiedä olisiko Ukraina halunnut sitä tehdä siinä tilanteessa. Olisivat tietysti voineet rikkoa ja laittaa Ukrainan viivalle, ja katsoa mitä tekevät.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.