Vs: Tähdistöottelu Korisliigaan?
All Star Weekend
Otanta n. 20 huippupelaajaa, suurin osa liigavalmentajista, seurapäättäjistä, korisvaikuttajista ja median edustajat.
90-prosenttisesti tapahtumaa pidettiin loistavana ideana. Kukaan ei sanonut varsinaisesti ei. Tiettyä skeptisyyttä oli toki myös ilmassa. Lähinnä aikataulutus tiiviin otteluohjelman keskellä mietitytti.
Pelaajista kaikki sanoivat kyllä kiitos. Se lämmitti erityisesti ja loi uskoa tapahtuman järkevyyteen.
Ajankohta
Keskitalvella, hiihtoloman aikana. Helmikuu osoittautui selkeästi ykköseksi. Hajaääniä saivat syksy ja joulutauko.
Tapahtuman sisältö muodostui melko perinteiseksi. Pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan.
- 3p-kisa, donkkiskaba, taitokisa
- Suomi vs. Jenkit, Itä vs. Länsi. Suomi vs. Jenkit istuisi suomalaiseen mentaliteettiin kenties parhaiten.
- Legendoille oma ottelu
- Nuorten ja naisten oma All Stars mukaan
- Esiintyjiä, iltagaalaa, pöhinää, viihdettä, savua, show'ta.
- Näytelmä siitä, millainen koristapahtuman tulisi olla
Näillä eväillä tässä omat näkemykseni lyhyesti. Jos siis ehtisin itse hankkeeseen mukaan.
- Ensimmäinen All Star -ottelu helmikuuhun 2012. Joukkueet päättävät tulevan kauden otteluohjelmasta, jolloin he saavat halutessaan raivattua tilaa yhdelle päivälle. Kierros voidaan pelata vaikka alta pois perjantaina.
- Tapahtuma koko koripalloperheen tapahtumaksi lauantaille. Lippujen hinnat tarpeeksi alas. Yrityspaketit, vipit jne.
- Sponsorointiyhteistyö isossa roolissa tapahtuman kustannustehokkaalle läpiviemiselle ja sitä kautta mahdollisuus tuntuville palkinnoille. Itse myisin ja brändäisin tapahtuman nimen 3-5 vuodeksi. Nike All Stars etc.
- Yleisöäänestys aloitusviisikoille. Valmentajat valitsevat loput pelaajat. Koutseina esim. edellisvuoden 1. & 2. ja he valitsevat staffinsa. Jokaisesta joukkueesta vähintään yksi pelaaja rosteriin.
- TV, ehkä ei. Jos haluat nähdä tapahtuman, tulet paikalle. Yritykset etsivät yhä useammin toimivia yhteistyömalleja, eivät niinkään puhdasta näkyvyyttä.
- Media, viestintä ja korista diggailevien julkisuuden henkilöiden hyödyntäminen
- Vuosittain vaihtuva isäntä. 2012 isännyys esim. Saloon, Lahteen, Tampereelle tai Kotkaan. Pk-seutua uskaltaisin kokeilla vasta kenties seuraavana vuonna. Paikallisen organisaation valjastus tapahtumamarkkinointiin omilla porkkanoillaan.
Ei tällä tapahtumalla mitään suurta voittoa tee, mutta se toimisi ennen kaikkea lajille mainiona pr-eventtinä ja toisi paikalle myös muita, kuin koripalloniiloja.