Vs: Team Componenta 2009-2010
piccolo sanoi:
Ainoa mitä siitä tiedämme on KaU Basket ry:n pj:n antama lausunto (jota kukaan ei ole kiistänyt) että seura on maksanut kaikki palkkasaatavat EN:lle.Ainoastaan kulukorvauksia loppukaudelta ei ole maksettu koska mitään kulujakaan ei ole tullut valmentajan jouduttua ensin hyllytetyksi ja sen jälkeen itse irtisanouduttuaan. Tästä lienemme yhtä mieltä? Käräjäoikeuden päätöskään ei ymmärtääkseni koske palkkasaatavia
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin ainakin käräjäoikeuden päätöslauselman mukaan korvaussumma koostui palkkasaatavista, maksamatta jääneistä eläkemaksuista ja oikeudenkäyntikuluista.
Eli käräjäoikeus ON kiistänyt tuon Herra KaU Basket Ry:n Pj:n lausunnon.
Ja käräjäoikeushan otti myös kantaa tuohon "itsensä irtisanomiseen": Ei vaikuta palkanmaksuun, työnantaja ei asettanut edes työvelvoitetta.
Tämähän on ihan jokapäiväistä. Jos potkit valmentajan pois, maksat pahvin loppuun. Piste.
Jos Karkkilassa olisi tuossa kohtaa nöyrrytty ja luvattu edes puolikas palkkio, niin todennäköisesti asiasta ei olisi kukaan koskaan kuullutkaan. Suomessa työlainsäädäntö on aika yksiselitteinen ja siinä työntekijä on lähtökohtaisesti vahvemmilla. Tuntuu, että koko tämä episodi on turhasta ylpeydestä johtuvaa taistelua tuulimyllyjä vastaan. Joskus sopiminen/kompromissi kannattaa, vaikka se kuinka söisi miestä. Pick your battles, sanois Tami.
Taisin joskus aiemmin kirjoitella tästä samasta aiheesta, ettei Karkkilalla voi olla mitään intressejä olla sopimatta Nikkarisen kanssa: Todennäköisyys voitolle on pieni. Voitto olisi joka tapauksessa Pyrrhoksen voitto. Häviö taas asettaisi koripallon tulevaisuuden Karkkilassa vaakalaudalle.
Tosin, uskon että Nikkarisen vaateilla ei ole suoraa yhteyttä taloudellisten puitteiden kaatumiseen. Tuollaiset summat ja vaateet kuuluvat osastoon "details" ja ovat aina jollain tapaa järjestettävissä.
Epäsuora vaikutus sillä on varmasti. Esim, ainakin minä haluaisin tietää jos olisin Componenta Oyj:n edes jonkinlainen omistaja/vastuuhenkilö, miksi yrityksen 50%:sti omistama tytäryhtiö on ajautunut konkurssiin ja pesän asioita käydään oikeudessa. Onko tämä ollut yrityksen eettisten periaatteiden mukaista? Laitetaanko lisää rahaa ensi vuonna?
Kaikkea hyvää Karkkilalaisen koripallon tulevaisuudelle!