Vs: THE VÄLIERÄPARI: HONKA-NAMIKA LAHTI
Kovasti onnea Lahdelle, huikea suoritus hienolta joukkueelta! Kun sarja päättyy 3-0, ei tarvi selityksiä hakea. Sinällään mikä tahansa matseista olisi voinut päättyä Hongankin hyväksi (jos ja jos jne), mutta kyllä Namikan suoritustason varmuus näkyi tiukan paikan tullen niin paljon, että Espoolaisten osalle jäi vähän semmoinen toivotaantoivotaan-meininki. Ja sillähän ei pärjätä.
Mäkäläinen nousi ylivoimaisesti ottelusarjan parhaaksi suomalaiseksi. Hongan kotimaiset eivät olleet edes lähellä samaa tasoa. Conley teki kovia clutch-koreja aina kun Namika niitä tarvi, samoin muutkin jenkit. Toivotan, ja toivonkin, Lahdelle onnea finaalissa. Tosin en usko, että Namikalla on jakoa toisen välierän voittajaa vastaan, mutta Lahessahan on jo totuttu underdogin asemaan...
Sitten vähän Hongasta. Tätä voisi osin laittaa kausitopiikkiinkin, mutta kun nyt on sopiva paikka avautua niin antaa mennä:
-ihan hirveän näköistä peliä hyökkäyspäässä. Jotain yksittäisiä onnistumisia siellä tuli (pelaajathan ovat taitavia), mutta peliajatuksen puute ja väkinäisyys paistoivat katsamon yläriveille asti.
-Hongan systeemi renderoi (onkohan tuo oikea sana?) hienot pelaajat mitättömyyksiksi. Chanan Colman? Kimmo Muurinen? Tuukka Kotti? Elias Kajander? Jos kyseessä olisi yhden pelaajan epäonnistuminen, asia olisi toinen, mutta nyt voidaan sanoa: Hongasta ei saatu toimivaa joukkuetta. Päinvastoin, pelaajien vahvuudet oikein onnistuttiin piilottamaan.
-aikaahan oli, Colmanin ja Kotin tulostakin on mitä pari kuukautta. Itse en missään vaiheessa uskonut selityksiin 'vain' asenneongelmista. Hyvä joukkue ei joudu tiukille tämänkeväisen Porvoon Tarmon kanssa. Honka joutui. Peli on ollut koko kauden yhtä tuskaisaa katseltavaa.
-Kouvot on saanut aika plajon dissausta tiputtuaan Pyrinnölle. Minun mielestä Kouvojen tippuminen on tämän rinnalla pientä; kaikki tietävät millä tasolla Pyrintö nyt pelaa. Kovempi juttu on se, että Hongan rosterilla EI SAADA YHTÄÄN VOITTOA LAHDEN NAMIKASTA.
-mikä on Pavisevicin vastuu tuloksesta? Olen niitä harvoja Kpcomilaisia, jotka tosissaan pitävät Pavin persoonasta. Mutta mutta. Olisiko jollain muulla valmentajalla voitu päästä huonompaan tulokseen kuin nyt? Miten voi olla että Colmanin ja Kotin tapaiset pelaajat ovat kentällä totaalisen hukassa? Vaihtelu voisi virkistää. Mutta en tiedä, en minä osaa oikeasti arvioida valmentajan vaikutusta tulokseen. Voitteko koripalloihmiset kertoa, mitä hyötyä Hongalle olisi (on) Pavin jatkamisesta?
No mitäs tästä. Hyvä että tämä kärsimys on ohi
. Lautapallo jatkaa NBA:n pudotuspelien seuraamista, ja lupaa sympata Namikaa finaaleissa!