Vs: ToPo 2009-2010
Hienoa sanahelinää jälleen kerran. Nyt siis Siukosaarelta. Ihan tulee mieleen entiset Valavuoren puheet.
Mutta onhan toki hienoa, että Topokin on kokenut " ihmeparantumisen ", mitä talouteen tulee. Ja vieläpä nopeasti.
Puhutaan, että on pakko löytää uusia keinoja ja töitä on paiskittava oikein hartiavoimin. Mitä keinoja ja töitä? Mitään konkreettista ihmelääkettä ei kuitenkaan kerrota. Kirjoituksesta on kuitenkin helppo päätellä, ettei niitä keinoja vielä olekaan keksitty, vaan kaikki perustuu vain johonkin ylioptimismiin.
Minä kun olen aina ollut sellainen " epäilevä Tuomas ", niin olisin mielelläni halunnut kuulla ne uudet ja ihmeelliset keinot, millä nyt lähdetään rahoitusta kehittämään aivan uudelle pohjalle? Toki ne voivat olla niin hienoja ja mullistavia, ettei niitä kerrotakaan muille.
Minä kyllä olisin odottanut taustajoukoilta ihan yksinkertaista selitystä, mihin muuhun tuo taloudellinen huippukasvu perustuu, kun lipunmyynti ja sponsoritulot taitavat jäädä niiden varjoon? Mahtaako taustajoukot ja ehkäpä jopa pelaajatkin lähteä risusavottatalkoisiin tai muihin vastaaviin rahankeruuhommiin? Vai aletaanko ehkä lotota porukalla?
Toki yksi vaihtoehto voi olla, että Hanno itse sijoittaa parisataatuhatta seuran taloudellisen tilanteen vakauttamiseksi, ihan vain rakkaudesta pääkaupunkiseudun korikseen?
No tarkoitukseni ei ole olla liian pessimistinen ja millään muotoa en halua vähätellä Topon tulevaisuuden visioita, mutta kyllähän tässä jälleen kerran tuntuu siltä, että puheet on kuin sillä entisellä hevosenostajalla? Tosin sitähän ne ovat olleet Topossa jo monta vuotta peräkkäin. Silti pohjamudissa on kuitenkin ryvetty.
Parasta tässä kuitenkin tietysti on se, että näemme Hannon kotimaisilla parketeilla pelaamassa. Ja kyllähän Hanno omalla persoonallaan tuo jonkinlaista karismaa ja vakavasti otettavuutta monellekin taholle.