Koripallo.com

ToPo 2012-2013

Vs: ToPo 2012-2013

Koripallolle käy niin kuin pesäpallolle. Ei sitä juuri muualla pelata kuin pohjanmaalla.

TÄYSVITTUFARSSI!

Mitä täällä tapahtuu? Voi voi ToPo...

Vaikka käytössämme ei ole samoja faktatietoja kuin liigalisenssikomitealla, uskaltaisin väittää päätöksen olleen oikea. Pääkaupumkiseudunj joukkueet ovat jo vuosikymmenten ajan hoitaneet taloutensa niin huonosti ettei noita jatkuvia ongelmia voi mitenkään puolustella. Liigakartalta on hävitetty HNMKY, Pantterit, Honka, Playboys ja Topo, jotkut niistä on kepulikonstein pidetty tekohengitettyinä useampaankin kertaan.

Toivottavasti Hongan comeback tapahtuu nyt terveellä pohjalla, jos Lapua nyt pelaa liigaa niin tuskin kenelläkään divarissa on Hongan lisäksi haluja nousta.

Minä en kyllä ymmärrä mikä hinku liitolla on toisaalta väkisin pitää 12 joukkuetta liigassa. lahti on kurimuksessa, Lapuan tilanne kovin erikoinen, Lappeenranta on kysymysmerkki, Fokopo on ainakin vielä vaisu.

Toki Toposta vapautuvat pelaajat voivat vielä "oikein jakautuessaan" tasoittaa rostereita, mutta minä pelkään ensi kauden liigan jakautuvan pahasti kahtia.

Mielenkiintoista nähdä miten Lapuan nousu sekoittaa pelaajamarkkinoita.

Ja mitä tekee Hanno?

The Game sanoi:
Hyppään Pavin mestaruusjunan kyytiin. Pelaajilla ei ole niin merkitystä. 8]
Topo juna jäi kyllä asemalle, vihdoinkin ryhdikästä toimintaa liitolta. Toivottavasti seurapäättäjätkin ottavat vihdoin
opiksi.

PikkuMikko sanoi:
Minä en kyllä ymmärrä mikä hinku liitolla on toisaalta väkisin pitää 12 joukkuetta liigassa.

Samaa ihmettelen. Ja jokos ne pari vuotta sitten julkaistut liigamääräykset 2000 hengen peliareenoista piankin astuvat voimaan? Koripalloliiton johdossa ei oikein tajuta, että nyt ei eletä tilanteessa jossa suuruudenhulluuden haavemaailmassa käskyillä ja määräyksillä rakennetaan Baabelin tornia vaan nyt alkaa olla kohtalonhetket pelastaa edustuskoripalloilu toimintaedellytykset edes nykyiselle puoliammattilaistasolle.

PikkuMikko sanoi:
Vaikka käytössämme ei ole samoja faktatietoja kuin liigalisenssikomitealla, uskaltaisin väittää päätöksen olleen oikea.

Omat fiilikset ovat aika jakautuneet. Toisaalta olen iloinen siitä, että liiton hallitus vihdoin uskalsi näyttää seuralle kaapin paikan. Samaan aikaan olen kuitenkin hieman huolessani siitä, että kestääkö päätös valitukset.

Liigalisenssin kriteereitä ei ainakaan julkisuudessa olleiden tietojen mukaan ole kiristetty. Aiempina vuosina samoilla kriteereillä on sallittu yhtä jos toista tekohengittämistä ja lisäselvityksiä, nyt homma pistettiin kerrasta poikki. Tämä on vaarallinen tie, sillä aiempien vuosien käytännöt muodostavat kuitenkin osaltaan vakiintunutta käytäntöä.

Erityisesti Lahden tilanne ihmetyttää. Julkisuudessa olleiden tietojen valossa seuran tilanne ei ole ainakaan merkittävästi parempi kuin ToPon, mutta silti lisenssi myönnettiin. Toivottavasti tähän löytyy meiltä piilossa olevista asiakirjoista looginen selitys eikä kysymys ole vain hermostumisesta ToPon ylimielisyyteen.

Lopuksi vielä pieni veikkauskilpailu. Milloin Loimaa julkistaa uuden GM:n nimityksen?

Oh hoh! Paljon ehti tapahtua Korisliigassa, kun olin katsomassa Diktaattori-leffaa.

Sääliksi käy Pavia, kun "hotelli hoidettu"-miehet vedättää.

Oikeus on toteutunut. Silti Korisliiga tarvitsee TERVEEN seuran pääkaupunkiseudulta. Toivottavasti Honka on lähitulevaisuudessa sellainen eikä samaa same ol' same ol'ia.

Taidettiin meikäläistäkin puijata, kun korviini kantautui ToPo "parempi" taloustilanne...

Saas nähdä, minne mm. Niskaset, Möttölä ja Heinonen suuntaavat.

Ja viimeiseksi, muttei vähäisimmäksi... Propsit taas Liiton suuntaan. Siellä näyttää nykyään olevan munaa. Kunhan vaan tv-näkyvyys tosiaan turvattaisiin, mutta se on toisen topiikin juttu.

Voi kun säälittää! Sääli Pavia ja sääli niitä Topon pelaajia, jotka ovat aina jääneet palkoissa näppejään nuolemaan ja hernekeittoa lusikoimaan.

No valitettavasti olen onnistunut ennustamaan kaikki nämä mätäomenaseurat vuosien saatossa, vaikka olenkin saanut paskaa niskaani aina, kun olen seurojen taloustilanteita kommentoinut. Niistähän ei kuulemma saa keskustella. Ei kai tästäkään kannata suurta numeroa tehdä?

Mutta oikeasti eihän pääkaupunkiseudulta tarvitsekaan olla joukkueita liigassa, kun kerran siellä ei edelleenkään osata näitä talousasioita hoitaa. Saakelin tunarit!

Jättääköhän muuten aina Topon puolustaja ja arvoisa valvojamme Herbie kpcomin, kun oma lempilapsikin sai keskenmenon?

JOEN SUU sanoi:
No valitettavasti olen onnistunut ennustamaan kaikki nämä mätäomenaseurat vuosien saatossa, vaikka olenkin saanut paskaa niskaani aina, kun olen seurojen taloustilanteita kommentoinut.

Johtunee siitä, että olet "ennustanut" taloussotkuja lähestulkoon kaikkien seurojen topiikeissa...

Voi voi, mut eipä ole yllätys. Ei tää toiminta vaan onnistu pääkaupungissa, yhtä paljon ilmaa kaikessa kun asunnon hinnoissa. Armolaukaus museoKisikselle, kiitos ja hyviä eläkevuosia. Antaa muun Suomen hoitaa tämä(kin) laji. Onpa toi Kouvola, Lahti ja Salo aika lähellä edes :) Ja jos toi Porvookin lähivuosina ampuu takasin Liigaan heh.... Mielenkiintosta nähdä mitkä jengit onnistuu värvätä mm. Heinosen.

Ilmeisesti KTP ainakin kysellyt Heinosen perään, toki varmaan moni muukin seura.

Kolmospyssy höpöttää nyt ihan omiaan. Olen kommentoinut Lappeen, Hongan, Lahden ja Topon talousasioiden olleen/olevan kuralla. Eikä kovin hyvin mene Kouvolassakaan, kuten Kyöstiläkin on täällä kommentoinut. Kovat säästötalkoot siellä on onneksi otettu käyttöön, mikä hyvä onkin.

Missään kohdin en ole väärässä ollut. ( huom. sädekehä pääni päällä ). Vai olenko?

Eli siis tämä Pavi-homma olikni sitten seTopon viimeinen oljenkorsi, joka ei kuitenkaan kantanut viikkoa pidempään.

Jokohan Muurinen ja Hanno lopultakin pistävät pelitossut naftaliiniin? Susirajalle tuskin kukaan " helesinkiläinen " on valmis tulemaan, vaikka mistäs näitä aina tietää? Eri asia tietysti on, että kuka tänne enää sopisikaan? Pallot ei taida riittää?

Topon raunioilta on jaossa 5 merkittävää vahvistusta: Muurinen, Heinonen ja Möttölä erinomaisia ja Lehtinen + Niskanen hyviä pelaajia.

Jos jokin keskitason tai alemman keskitason joukkue (Salo / LPR/ Fokopo / Lahti / Kouvot / Lapua) sattuisi nappaamaan tuosta kaksi erinomaista vahvistusta itselleen, joukkue nousisi varmaan 4-5 sijaa. Kaikille noille joukkueille jo yhdenkin saaminen rosteriin olisi merkittävä askel.

Jos Möttölä ja Muurinen lopettavat pääsarjatasolla ja Heinonen siirtää fillarinsa Espooseen, ei tästä romahduksesta synny paljon lihaa liigatasolle.

Mielenkiintoista tosiaan nähdä Lapuan tekemiset.

Uutisessa ilmoitettiin myös liigan alkavan 3.10. eli noin viikkoa myöhemmin kuin viime kaudella. Jos sarja päättyy samaan aikaan kuin tänä vuonna, nyt pelataan siis neljä peliä enemmän ja viikkoa lyhyemmässä ajassa. Eiköhän ainakin se merkitse sitä että Hanno pistää liigatasolla tossut naulaan.

Euroopan kiivastahtisimman koripallosarjan tahtia siis vaan tiivistetään.

Toivon vain että jollain laillla ToPon velat maksetaan pelaajille ja ennen muuta valmentajille.
Tuli surullinen olo, mut toisaalta Pohjanmaa, entinen musta koripallotilkku alkaa hohtaa.
Nyt siellä koripallo loistoon, kun pääkaupunki seutu hiljenee. Tänne jää vain junnut ja naiset, sekä korkeatasoinen Eteläisen alueen sarja.

42

No nyt kun ToPo jäi rannalle ja Kobrat nostettiin ylöspäin, niin pelataanko divari A seitsemällä vai nostetaanko sinne Ura? Tämä lienee uutisessa mainitun tutkinnan kohteena ja samalla varmaan tutkitaan kuka nostetaan divari B:hen vai nostetaanko ketään. Oliko TuNMKY se karsintojen huonompi kolmonen ja jäi kakkoseen? Siinähän voi toinenkin turkulainen jengi nousta kabinetin kautta pykälän ylemmäs? Tai onhan sekin mahdollisuus että Ura kieltäytyy ja A:han nouseekin ToPo Akatemia. Siinähän sitten pääkaupunkilaiset kisaa kumpi nousee seuraavalla kaudella liigaan? ;D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.