Koripallo.com

Tuomas Iisalo valloittaa NBA:n?

Siellähän se Iisalo on. Tosiaan, vaikka ei ole päävalmentajana kesäliigassa ei tarkoita etteikö valmentaisi kesäliigassa. ;)
Mitä katoin highlightspätkiä kyseisestä ottelusta youtubessa, ei istu joukkueen penkillä vaan katsojan roolissa vastakkaisella puolella vasemmalla, jos näin oikein? Kuten myös uutisjutun kuvastakin näkee, vasemmalla selostajista.

Mitä katoin highlightspätkiä kyseisestä ottelusta youtubessa, ei istu joukkueen penkillä vaan katsojan roolissa vastakkaisella puolella vasemmalla, jos näin oikein? Kuten myös uutisjutun kuvastakin näkee, vasemmalla selostajista.
Siellähän se näyttäisi olevan.

Oli muuten paikan päällä jo Utahissa pelattavissa kesäliigapeleissä, jossa ei myöskään istunut joukkueen penkillä vaan istui kentän päädyssä koritelineen lähellä. Ainakin Philadelphiaa vastaan pelatun pelin aikana istui Memphisin päävalmentajan vieressä.

Kun Iisalon ketjussa ollaan, pitäisikö sen siis olla Iisalo?

Kuitenkin niin, että joku muu valmentaa 11 kuukautta ja vetää MM-karsinnat ym. läpi, mutta sitten luovuttaa vastuun Iisalolle itse kisoissa (mikäli sinne selvitään)?

Sitä Iisalon paikkaa on ihan mukava spekuloida, mutta ei sen aika ole ihan vielä. NBA:n apuvalmentajana on mahdollista kyllä tulla vetämään karsintoja, näinhän on muutama apuvalmentaja tehnytkin, Scariolo, Kokoskov?
Mutten usko Iisalon liittyvän millään tavalla Susijengin valmennukseen niin kauan kun on NBA:ssa.

Puhuupa Tuomas fiksuja median kanssa ennen ottelua lehdistötilaisuudessa. Eikä pientäkään rallienglantia - vaikka aksentissa ei toki vikaa olekaan!

Siellä käytiin läpi likimain koko Iisalon valmennusfilosofia ja päätyminen Grizzliesiin.

Tuomas Iisalo on fantastinen valmentaja, se nyt on ihan selvä. Kaikissa hänen antamissaan haastatteluissa sekä kirjoituksissa hän on painottanut joukkueensa rakentamista ja siihen tarvittavaa prosessia. Olen itse saanut sen käsityksen, että maajoukkuevalmentaminen joka perustuu säännöllisiin, mutta aika harvakseltaan järjestettäviin, leirityksiin ei häntä erityisesti kiinnostaisi eikä välttämättä sopisikaan hänelle. Olen aika tyytyväinen siihen, että meillä on Suomessa useita hyviä koripallovalmentajia ja Susijengiä voi kelvollisista valmentaa sopivin. Jos valmentaja on yhtä hyvä kuin hänen viimeiset näyttönsä, niin olympiakarsinnat toivat Tuoville kyllä vähän työrauhaa.

Olen aika tyytyväinen siihen, että meillä on Suomessa useita hyviä koripallovalmentajia ja Susijengiä voi kelvollisista valmentaa sopivin.
Jos nyt muistellaan miten asia oikeasti on: Tuovi on Susijengin päävalmentaja vain ja ainoastaan siksi, että hän oli ruhtinas Dettmannin henkilökohtaisesti valitsema perintöprinssi.

Tuo vallanvaihto haisee edelleen todella tunkkaiselta vuonna 2024, varsinkin kun diili on tyyppiä "valmennan niin kauan kuin huvittaa". Eikä esim viisivuotiskausi.

Nyt kun meillä on Suomessa myös kaikkien aikojen parhaan voittoprosentin omistava NBA-pääkoutsi, tilanne on entistä älyttömämpi.

Jos Susijengin valmentaja tosiaan valittaisiin samalla tavalla kuin pelaajat, eli suomalaisten joukosta meriittien perusteella, pitäisi Susijengin päävalmentajan olla Gordon Herbert. Näin päävalmentajaa ei kuitenkaan voi eikä ehkä kannata valita. Tuovi on tehnyt hyvää työtä perintöprinssinä.

Dettmann on luvannut eläköityä 68-vuotiaana eli puolentoista vuoden päästä.

Iltalehti kirjoitti valmentajanvaihdoksen aikaan jutun, jota jälkikäteen yritettiin vahvasti oikaista.

Jos nyt muistellaan miten asia oikeasti on: Tuovi on Susijengin päävalmentaja vain ja ainoastaan siksi, että hän oli ruhtinas Dettmannin henkilökohtaisesti valitsema perintöprinssi.

Tuo vallanvaihto haisee edelleen todella tunkkaiselta vuonna 2024, varsinkin kun diili on tyyppiä "valmennan niin kauan kuin huvittaa". Eikä esim viisivuotiskausi.

Nyt kun meillä on Suomessa myös kaikkien aikojen parhaan voittoprosentin omistava NBA-pääkoutsi, tilanne on entistä älyttömämpi.

Mukahauskojen trollausyritysten ja heikkojen provosointien lisäksi voisit yrittää kirjoittaa jotain muuta kuin näitä nollatason tekstejä.

@Salt Lake City Sauna Club Onko toiveesi siis , että joku muu valmentaa 11 kuukautta ja vetää MM-karsinnat ym. läpi (kunhan ei Tuovi), mutta sitten luovuttaa vastuun Iisalolle itse kisoissa (mikäli sinne selvitään)? (JOS Iisaloa ylipäänsä kiinnostaisi.)

@Salt Lake City Sauna Club Onko toiveesi siis , että joku muu valmentaa 11 kuukautta ja vetää MM-karsinnat ym. läpi (kunhan ei Tuovi), mutta sitten luovuttaa vastuun Iisalolle itse kisoissa (mikäli sinne selvitään)? (JOS Iisaloa ylipäänsä kiinnostaisi.)
Toivon lähinnä, että Tuovi vapautetaan tehtävistään mahdollisimman pian. Iisalo olisi jossain vaiheessa hieno korvaaja, mutta toki siinä on ns. paljon muuttujia. Ja on niitä muitakin paremmin soveltuvia.

Tärkeintä on, että Henrik Dettmannin kausi suomalaisessa koripallossa saatellaan haudan lepoon. Tähän korjausliikkeeseen kuuluu myös hänen opetuslastensa siivoaminen pomoasemista. Nepotismin aika on ohi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.