Lauri pystyy parempaan, joten en ymmärrä miksi hän on luovuttanut.
Kukaan meistä ei ole Lauri (paitsi Saunaklubihan saattaa hyvinkin olla), mutta ei tätä minusta ole yhtään niin vaikeaa ymmärtää.
EIkös Lauri näytäkin prikulleen ihmiseltä, joka on nyt tajunnut (älä missään nimessä jää Utahiin), ihan liian myöhään kuinka kosminen virhe (jään Utahiin) tuli oman peliuran suunnittelun kanssa tehtyä. Miksi tämä tajuaminen tuli näin saatanan myöhään, miksi se piti kokea
kentällä viime vuodesta taas huononnetun joukkueen kanssa, se on itselleni se suuri mysteeri.
Vielä kerran, Markkanen ei ole mikään koriksen monitoimikone, jonka nerokkaan pelinrakentamisen kautta joukkueen koko pelitapa muovautuu. Luuliko joku tosissaan jotain muuta? Lahjakas herra Markkanen pelaa omissa rajoissaan ja nyt omalta kannaltaan mahdollisimman epäsopivassa jengissä, joka tavoittelee mahdollisimman montaa tappiota runkosarjassa! Järjetön juttu.
Takuulla Markkasen ympärillä pyöri viime kauden jälkeen riittävästi väkeä jankuttamassa, että kyllä tärkeintä on aina varmistaa itselleen mahdollisimman iso palkkapussi, että sillai tää NBA kuule toimii. Samaahan toitotettiin myös täällä meidänkin palstalla. Ja Lauri uskoi, koska ei halunnut vaikuttaa hölmöltä.
Sitä hölmömmältä Lauri-ressu vaikuttaa ja näyttää nyt. Varmaan tuntee sen luissaan joka matsissa. V-ttu miten mä voin olla näin saatanan tyhmä, että halusin itse jäädä tänne, tai niin mä luulin. Tältä se Laurin pelaaminen juuri nyt minusta näyttää.
Siltä että eihän tässä koko hommassa ole enää mitään... ideaa. EI näissä matseissa. Ei tässä jengissä. Ei tällasessa koriksessa. EI koko mun uran jatkossa. Eikä mun palkassa.
NBA-tähtien vuosipalkat ylittävät niin törkeästi tavallisen pulliaisen (kuten Markkasen Lauri) käsitys- ja tuhlaamiskyvyn, että en tiedä, kuinka hyvä motivaation lähde ne kenellekään oikeasti ovat. Pikemminkin niillä voi olla päinvastainen vaikutus, enkä tarkoita nyt laiskottelua, vaan siitä että ne ovat omiaan aiheuttamaan aika voimakkaita syyllisyydentunteita, sitten kun homma ei syystä tai toisesta toimi.
Nimenomaan tunnolliselle ja vastuulliselle ihmiselle, joka ei keksi, miten voisi tehdä parhaansa, niin mitä isompi palkkapussi – sitä suurempi syntisäkki siitä tulee selässä kannettavaksi joka päivä.
Lauri pystyisi mielettömän pajon parempaan, ja varmaan juuri siksi hänen pelinsä näyttää siltä, miltä se nyt näyttää. Sääli. Vaikea nähdä, miten Markkanen saataisiin myydyksi muualle komean tilinauhansa kanssa. Että tätä skeidaa on nyt tosi monta vuotta luvassa.
Tsemppiä kaikkeen Lauri. ja hyvää joulua kuitenkin! Tää on vaan korista.