Vs: UTV Esittää: Componenta-Tarmo: ma 12.11. klo 18.30
Olet oikeassa siinä, että on hyvä, että Compo on antanut mahdollisuuden nuorille. Sitä mieltä olen ollut jo aikaisemmissakin mielipiteissäni. Onko pääsarja sitten oikea taso ruveta kehittämään nuorta pelaajaa? Uskon kuitenkin, että Compolla ei ollut tarkoitus ottaa noin montaa kokematonta pelaajaa joukkueeseen, mutta kun muita ei saatu, niin pakkohan treeneihin oli saada täysi miehitys.
Mitä tulee Liesmalan ja Tannin rooliin, niin jos vähänkin olet seurannut viimevuoden keskusteluja, niin tiedät varmasti mitä olen mieltä Nykvististä ja Riekkisestä. En enää tänävuonna halua puhua heistä, koska he eivät ole enää kyseisissä rooleissa. Vaikkakin täytyy myöntää, että Riekkinen hoisi sen roolin mikä hänellä oli ihan mallikelpoisesti. Kuka on erottamassa koko joukkuetta? Ehdotin muutoksia, koska peli oikeesti on koko kauden näyttänyt PASKALTA. En tiedä mihin valmennuskoulukuntaan kuulut, mutta itse en näe tämän hetken pelissä mitää harjoiteltua tai ainakaan sitä ei kentällä noudateta. Kenen vika tämä sitten on? Voihan tämänkin laittaa vaikka kuuluttajan piikkiin hänhän on jo valmiiksi muutaman pelin toimitsijakiellossa." Mies pystyy parempaan, toivottavasti tietää itsekin millä keinoin". Olisikohan jonkun tehtävä kertoa hänelle, että kentällä saa myös syöttää. No voihan Rogers tulla lukemaan vaikka koripallocomia, jollei muuten tieto mene hänelle perille.
Miten niin heräsin keskusteluun. Joka pelin jälkeen olen antanut pelistä oman mielipiteeni. Saanko kysyä missä pelissä Compon peli on näyttänyt hyvältä? Se että pelistä tulee voitto niin ei tarkoita, että peli olisi hyvää. Sanotaan, että vain Kouvot voitto on ns. suurivoitto. Siinäkin pelissä Kouvot oli umpisurkea. Compo on saannut kauden aikana ns. lahjapisteitä vaikkakin kaikki pisteet lasketaan. Korihait pelasi ihan rampana, Kauhajoki ilman Portteria ja Kotkakin palasi ilman kolmatta jenkkiä. Aina voidaan spekuloida, mutta melko varmasti näistäkin peleistä olisi tullut tappiot, jos vastustajilla olisi ollut parhaat kentällä. Voidaan tietysti sanoa, että onhan meiltäkin Vanttaja pois, mutta en pidä häntä tämän joukkueen pelastajana.Joulutauko sanoi:Johan se PEKKOkin heräsi keskusteluun, pari tappiota antaa taas mukavasti aiheen erottaa koko joukkue valmentajia myöten, kun peli on muutamassa ottelussa jo näyttänyt paremmalta? Olen edelleen sitä mieltä, että Karkkilalle varmasti tulee sarjan edetessä muutama tällainen rökäletappio, kuten ToPo- ja LrNMKY-peleissä, mutta sen voisi mielestäni antaa nuorelle joukkueelle anteeksi. Oikeastaan ainoa asia, mistä olen kanssasi muutenkaan samaa mieltä on Rogersin pelaaminen "liikaa omaan pussiin". Toisaalta hän myös on onnistuessaan ratkaissut pari tiukkaa peliä. Silti myös syötön pitäisi olla vaihtoehto.
On hieno asia, että herätät keskustelua, sääli vain että olen kanssasi niin eri linjoilla monesta asiasta. Ihmettelen esimerkiksi sitä, etkö todella näe mitään hyvää Nikkarisen tämänkautisessa toiminnassa? En tiedä millainen mies hän on, mutta olen myös keskustellut hänen valmennuksessaan olleiden pelaajien kanssa ja kommentit ovat usein olleet sellaisia, että miehessä on sekä paljon hyvää, että kyseenalaista. Mielestäni hyvät asiat, joita Nikkarinen on joukkueeseen tuonut kohdistuvat nimen omaa nuorien pelajien esiinmarssiin. Et mielestäni voi odottaa, että nämä divarissa menestyneet pelaajat olisivat välittömästi taistelemassa korisliigassa kärkipään joukkueita vastaan, keskitason ja peräpään joukkueiden kanssa otteet ovat sen sijaan olleet tasaisia ja voittoja on ainakin omasta mielestäni paljon enemmän kuin olisin uskaltanut edes päiväunissani odottaa. Mitä tulee muihin valmentajiin, olisi myös hauska tietää millaisina näet Tannin ja Liesmalan roolit ja miten vertaisit niitä vaikkapa Nykvistin ja Riekkisen rooleihin viimekauden joukkueessa? Et ole kertaakaan maininnut siitä sanallakaan, arvostelet vain että Tannin rooli on liian pieni ja Liesmalan liian suuri. Mitä nämä ilmaisut siis pitävät sisällään?
Itse ihmettelin myös sitä miksi Nikkarinen on monta vuotta valmentanut divarin häntäpään joukkuetta, jos hän kerran on "niin hyvä" valmentaja, mutta hänen vahvuutensahan ovat juuri nuorten kehittämisessä ja millaisena joukkueena sinä pidät Rekolaa ToPon näkökulmasta? Toinen asia, minkä joku täällä mainitsi ovat ilmeisesti työkiireet? Jos Compon tilanne näyttää keväällä todella huonolta ja jokin ryhtiliike on saatava aikaan, miettisin vasta sitten kaikkia vaihtoehtoja. Tällä hetkellä antaisin valmennusjohdolle työrauhan, koska he ovat varmasti tehneet tähän asti hyvää työtä.
Joku muistaakseni mainitsi jo aikasemminkin siitä, että miksi joukkuepeli ei toimi, vaikka koko kesä harjoiteltiin. Joukkueen kasaaminen lienee ollut vielä kesällä kesken ja kaikki pelaajat harjottelivat henkilökohtaista fysiikkaa ja muita omia harjoitteita, kuten jokainen koripalloa joskus kesällä harjoitellut tietää. Joukkuepeliin keskitytään vasta syksymmällä. Tämäkin tietysti on monipiippuinen juttu, varmasti myös joukkuepelin hiominen kesällä auttaisi menestymisessä, mutta se nyt ei kuitenkaan ole mielestäni millään muotoa mahdollista. Jenkit toki olisivat voineet Karkkilaan saapua aiemminkin, mutta eipä sekään ole aina niin helppoa ja halpaa. Ja huomauttaisin myös, että koripallossa joukkuepeli on paljon enemmän kuin pelkkää kuvioiden juoksemista. Mutta se on totta, että myös Rogersin olisi opittava tarvittaessa ja tarvitsematta tekemään muitakin ratkaisuja, kuin oma pusku korille. Seurasin edellisessä TV-ottelussa, niin Kyllönen laittoi pallon liikkeelle joko muuten vain, tai kuvion huudettuaan varmasti keskimäärin noin 8 sekuntia ennen kuin Rogers. Koripallossa 8 sekuntia on pitkä aika! Hän myös huusi paljon useammin jonkun pelin, jos hyökkäys vain seisoi paikallaa. Rogersilla vaihtoehtona kuvion sijaan oli mielestäni liian usein oma ratkaisu. Toki sekin joskus tuottaa tulosta ja saa hänet vaikuttamaan vaarallisemmalta pallon kanssa. Mies pystyy parempaan, toivottavasti tietää itsekin millä keinoin...
Gracessa näen huonon ohella myös paljon hyvää, häntä kannattaa ehkä vielä seurata tovi ennen lopullista päätöstä. Tarmon isot miehet olivat hyviä ja Compon vastaavat aivan poikki. Parempaa voi myös olla vaikea löytää, jos hän alkaa laittaa palloa edes vähän pussiin? En ole asiantuntija, joten en tiedä
Olet oikeassa siinä, että on hyvä, että Compo on antanut mahdollisuuden nuorille. Sitä mieltä olen ollut jo aikaisemmissakin mielipiteissäni. Onko pääsarja sitten oikea taso ruveta kehittämään nuorta pelaajaa? Uskon kuitenkin, että Compolla ei ollut tarkoitus ottaa noin montaa kokematonta pelaajaa joukkueeseen, mutta kun muita ei saatu, niin pakkohan treeneihin oli saada täysi miehitys.
Mitä tulee Liesmalan ja Tannin rooliin, niin jos vähänkin olet seurannut viimevuoden keskusteluja, niin tiedät varmasti mitä olen mieltä Nykvististä ja Riekkisestä. En enää tänävuonna halua puhua heistä, koska he eivät ole enää kyseisissä rooleissa. Vaikkakin täytyy myöntää, että Riekkinen hoisi sen roolin mikä hänellä oli ihan mallikelpoisesti. Kuka on erottamassa koko joukkuetta? Ehdotin muutoksia, koska peli oikeesti on koko kauden näyttänyt PASKALTA. En tiedä mihin valmennuskoulukuntaan kuulut, mutta itse en näe tämän hetken pelissä mitää harjoiteltua tai ainakaan sitä ei kentällä noudateta. Kenen vika tämä sitten on? Voihan tämänkin laittaa vaikka kuuluttajan piikkiin hänhän on jo valmiiksi muutaman pelin toimitsijakiellossa." Mies pystyy parempaan, toivottavasti tietää itsekin millä keinoin". Olisikohan jonkun tehtävä kertoa hänelle, että kentällä saa myös syöttää. No voihan Rogers tulla lukemaan vaikka koripallocomia, jollei muuten tieto mene hänelle perille.