Soossihan tämän taidon juurikin osaa. Paskaa tulee niskaan ja se nyt vaan pitää kestää. Itse olette sopan keittäneet
Ajattelin olla kommentoimatta aihetta, mutta kommentoin nyt kumminkin.
En edusta Vilpas Ultrasta, tietääkseni ei myöskään Soosi?
Omasta mielestäni paskaa voi lennättää mun niskaan niin paljon kun vaan jaksaa. Mutta korrektia olisi huomata se ero, että asioista voi ja kuuluukin olla erimieltä, mutta mikäli levy jää junnaamaan samaa mantraa menettää se "vittuilukin" merkityksensä.
Ultrasin niskaankin voi lapioda lantaa mun puolesta vaikka ja kuinka. Yksittäisistä huudoista tai huuteluista pelissä, somessa tai missä vaan. Kunhan lannan lapioija viitsii katsoa myös peiliin ja tarkastella myös niitä oman faniporukan yksilöiden huuteluja ja toimia. En viittaa eilisiseen tässä edellisessä lauseessa.
Se, mitä tulee tuohon Kouvolan vihaamiseen(tai viimekaudella samassa yhteydessä oli kait Karhulle sama viesti)
Tämä rallatus oli kaiketi muistaakseni molemmissa kertaluoneteinen. Näen sen sähköä lisäävänä elementtinä juuri ennen peliä, en niinkään todellisena viestinä ja voimassa pysyvänä mielipiteenä. Tämän lisäksi omasta mielestä saattoi jopa tuoda enemmän Kouvoille. Taistelun tauottua Ultrasin toimesta en nähnyt "Kouvolaa vihaavia eleitä tai huutoja". Muuten kyllä Ultras jaksoi vetää yleisön mukaan kannustukseen ja lyömään käsiään yhteen. Ja siinä yksi iso syy, että Vilpas nousi täydellisestä sillasta vielä pelaamaan, ainakin näennäisesti voitosta.
Mitä tulee vastapuolen pelaajille buuailuun tai huuteluun tai muuhun. Nimeltä mainitsematta, käykääs peilin edessä ja tarkastelkaa kerrankin ilman mitään filtteriä oman kotiyleisönne tilannetta. Kyllä, kyllä jopa elisavitsin välityksellä kuuluu että muissakin halleissa huudellaan, jopa törkeämmin eri pelaajille joilla punainen nuttu vierashallilla. Siinähän huutelevat, itse en jaksa moisesta välittää joten en sellaista havaittuani lähde somessa tai täällä tuntojani purkamaan. Joillain on pakonomainen tarve Salolaisten huuteluihin puuttua ja mikä ehkä se eniten ihmetyttävä asia, jatkaa asian puimista toistuvana mantrana ja lähtemällä nimittelemään. No näillekin, sama se mulle senkun räksyttävät. Toki puuttua saa ja täytyykin, mikäli oikeasti on huudeltu rasistisia tai muita kohderyhmiä kohdistuvaa aidosti asiatonta. Tällaistakaan ei saa keksiä tapahtuneen, vaan silloin toki olisi syytä olla faktaa.
Mitä tulee ketjussa ilmenneeseen fyysiseen fanien rettelöintiin. Itse ollut todistamassa kahta tapausta menneiltä vuosilta, joissa "fyysisen huutelun" aloitteen tekevä ei näissä ollut Vilppaan kannattaja. Molemmat tilanteet lähtivät kohtuu pienestä provosoinnista ja provosoimisesta ja eskaloitui väärin. Näissäkin tapauksissa luonnollisesti oli osapuoli kahdesta eri leiristä ja vikaa yhtälailla. Mutta enempi olivat yksilöiden, kuin ryhmien tekemisiä. Joten ei kai tarvotse tässäkään kenenkään yleistää tätä esimerkinä "Ultrasin kulttuuriksi". Huutelu on huutelua mutta saa jäädäkin huuteluksi. Nämä eivät olleet eilis illalta eivätkä tämän vuotisia.
Eilisen taistelun tauottua todella todella moni Salolainen ja Ultrasin fani antoi ansaitut ablodit molemmille joukkueille.
Summa summarum:
Taistelukirveet oli esillä ja yleisö tunteella mukana. Taistelun tauottua ne tippuivat ja annettiin "jaxuhalit" puolin ja toisin. Esimerkkinä etunenässä Nenonen-Gonzalvez.
Annetaan mekin toisillemme nyt ne "jaxuhalit" ja vaikka suukot ja siirrytään tästä eteenpäin.
Peace dudes!