Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Sulla on ilmeisesti Joe sisäpiiritietoa säädöksestä, jossa määritetään pisteen koko. Eli jos mun piste on väärän kokoinen, niin tuleeko siitä haaste vai selviääkö tästäkin sakoilla?
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Ei tule haastetta eikä edes sakkoja. Pelkkä tiukka puhuttelu ilmeisesti riittää. Jos vain menee perille?

Mutta onhan selvää, että piste on pienempi kuin paikka. Onhan esim. joku ekopiste, johon saa tuoda kaatopaikalle menevää tavaraa, pienempi kuin itse kaatopaikka. Näin yksinkertaista se on.

Mutta kaatopaikallekin pitäisi keksiä uusi nimi. Vanhahtava tuo kaatosana, kun sinne yleensä kipataan. Miten olisi kippipaikka?

Järjestänkin tässä ja nyt kaikille kpcomilaisille kilpailun, jossa jokainen saa ehdottaa kaatopaikalle uutta nimeä.

Voittajalle luvassa hyvä palkinto.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Osallistun kilpailuun yksinkertaistetulla nimikkeellä: Pintaveden, pohjaveden, maaperän ja ilman pilaantumisen ehkäisemiseksi sekä ilmastonmuutoksen ja muiden siihen rinnastettavien laaja-alaisten haitallisten ympäristövaikutusten torjumiseksi tarkoitettu jätteiden loppusijoituspaikka, josta ei pitkänkään ajan kuluessa aiheudu vaaraa tai haittaa terveydelle tai ympäristölle.

Eli sama lyhennyksenä, joka sopii paremmin arkikäyttöön: PPMJIPESIJMSRL-AHYTTJLJEPAKAVTHTTY
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Tämä alkuperäinen on Walesissa Angleseyn saarella, mutta onhan noita kaupunkienkin nimiä lainailtu mantereelta toiselle.

Suomessahan on jo vuosia ulkomaalaistettu firmojen nimiä ja vastaavia, tai keksitty jotain über tyhmää, niinkuin Itella, Evira ja vastaavat, jotka ei meinaa yhtikäs mitään.

Tuolla nimityksellä taas on todellisuuspohjainen vastine ja siitä tulisi loistavia tieviittoja. Samalla hoituisi joillakin immeisillä näppärä oraalinen treeni, kun lausuisi tuon uuden kaatopaikan nimen kerran tai kaksi. Johan juttu luistaisi messevämmin siitä eteenpäin, öljyttynä suorastaan.

Toisinpäin ajatellen tuli mieleen, että meillä oli aikoinaan semmoinen iso mörökölli pääministeri, joka oli tunnettu mm. verkkaisesta puheenparrestaan. Jospa silloinen johtajamme olisi lausunut tuon kylän nimen / kaatopaikan nimityksen, niin olisiko sitä nukahtanut yhden sanan aikana?
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Kui te ehditte Kesken työpäivää olla netissä . Kaasupilli
kuumana eli metalli on sulannu . No liittimet tein firman trukkiin . Kaasupillillä . No en avaa kun ei tarvii avata tätä konetta niin tätä läppärii viikolla . Töissä pitkää päivää
niin saadaan Suomi nuosuun .

Olin minäkin nuorempana melkein Rockabilly .
Ainakin niiten porukoissa pyörisin . Kuuntelin stay cats
Salaa kuuntelin dinkoo iron maidenii .

Niin kun olen vasuri mulla ei vesurii .
Tottakai kaikkii oven kahvoihin tartutaan vasemalla kädellä .


Niin se kaatopaikka . Meillähän murhattii tai tuotiin ruumis kaatopaikalle . No kirjailija kirjoitti .

Turussa nehän vievät kaikki viroon poltettaviksi .

Tää on totta . Vaikka topinojalla viellä haisee .


Vennamokin nukkui eduskunnassa .


Niin se kilpailu . Haudattujen unelmien kaatopaikka .


ps . :)mulla on toimiva kompostikäymälä . Kotona .

Mökillä riuku :D
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

No niin, wimi is in da House ja kohta saapuvi Joe. Ehkä muitakin. Ilta on alussa, let there / here be rock 8]!
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Täällä ollaan, kun kerran allahi soi.

Hiukan pitkäksi meinasi mennä, kun piti vielä tullessa käydä kaupassa ruokaostoksilla. Tulee tyttö miehineen ja koirineen vielä illemmalla. Onneksi kanit ei sentään tänä iltana tule. On meidän kissat muutenkin töpinöissään sen laporetorionnoutajan kanssa. Sen rontin.

Hienoo kuulla, että wimillä vielä kaasupillikin lämpiää ja juotokset toivon mukaan onnistuvat. Paljon hitsailin kaasulla ennen minäkin. Silloin nuorena. Ei ollut vielä migit markkinoilla.

Jiiri johtaa vielä.

Vennamokin nukkui eduskunnassa.....Miten se liittyy tähän? Täytyy ottaa wimi-suomi-sanakirja esille....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Ai jiiri johtaa vielä? Okei: Joe's Place, The Mother Of All Waste Lands. Ja kylttiin perään vielä kaupungin, paikkakunnan tai vastaavan nimi.

Ulkkomaankielisetkin ymmärtää, että Joen mestoille voi dumpata kaikki normaalit jätteet vähintäänkin.
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Se on juuri niin kuin ZeiZei allekirjoituksessaan kirjoittaa.

Valaisemisesta puheen ollen. Kuka jonkin verran kuuluisa suomalainen sanoi kuulemma viimeisiksi sanoikseen: " Lisää valoa "! Helpotan sen verran, että elettiin aikaa, joloin valon virkaa toimitti päre pihdissä.....Öljylamppu oli jo keksitty, muttei vielä öljyä.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Johann Wolfgang von Goethe sanoi noin viimeisiksi sanoikseen, mutta suomalaisesta imitaattorista ei ole hajua. Lisää valoa tähän pimeyteen, valaise meitä Joe ???
 
Viestejä
19 541
Vs: JOEN SUU

Kyllä teillä valoa riittää. Kai muuten Tuonelassakin on jo sähköt....?

Wimpulalle voisin lahjoittaa kaasuhitsausvehkeet. Melkein uudet. Yhdet pullolliset vain poltettu. Mittarit, 25 m letkut ja takalatskut. Elga-merkkiset.

On mulla happi ja asukkakin. Nelikymppiset. Tyhjänä on ja katsastukset menneet vanhoiksi. En viitsi enää katsastaa, kun niin vähän on käyttöä.

Lahjoitan wimille joululahjaksi. Saat kun tulet käymään täällä. Ota kärri mukaan. Vaikka sopivathan ne autoonkin, kun tunkee.

Ps. 2 mm kaasuhitsilankaakin on lähes täysi nivaska. Samaan kauppaan sekin.

Eikä siinä vielä kaikki. Saat hitsauslasit ja turvarukkasenkin.

Enkö olekin reilu?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Tuonelassa palaa ikituli. Mutta on meillä muitakin osastoja, valkosiipisille kirkas, sininen taivas ja silleen. You name it, we got it. Tere tulemast sitten hetken koittaessa, olen paikalla.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Markus-Setä taisi sanoa, tai näin ainakin muistelen joskus kuulleeni, että olisi sanonut "jätä valo palamaan"
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Markus-Setä sanoi noin 14.2.1973 perimätiedon mukaan. Liian tuore tapaus noihin Joen vihjeisiin. Joe panttaa meiltä valoa tän suhteen. Epistä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös