Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Tam Paxista tuli mieleen, että vieläkoö on niitä Pax-pastilleja? Nehän oli ihan hyviä.

Entä merkkareita ja pennin nalleja?

No Vatserin sinistä on kuitenkin. Niin ja meikäläisen lempparikeksejä eli suklaalehtiä.

Nyt on kaikki valmistelut tehty. Tulkoon eukko kotiin töistä ja tulkoo lapset syömään. Tulkoon vaikka vedenpaisumus.

Tuosta vedenpaisumuksesta tuli sellainen asia, että viime viikolla kävi joku äijä soittamassa ovikelloa ja kysyi, että onko teidän talo sataprosenttisessa vesivahinkokunnossa? No minä siihen, että on muuten, mutta vedenpaisumusta se ei kestä. En antautunut keskusteluun, vaikka meinasi ihan väkisin sisään tunkea. Lähti.

No. Samana iltana myöhemmin kävi taas joku soittelemassa ovikelloa ja olisi mielellään ilmaiseksi tarkastanut meidän ikkunoiden ja ovien kuntoa ja tarjonnut vaihtoa. En päästänyt sitäkään sisälle. Sanoin, että ovet aukeaa vielä, kuten huomasit ja ikkunoistakin näkyy vielä läpi. Lähti.

Kohta on laitettava ulko-oveen kyltti: Kaikenlainen kaupustelu kielletty.
 
Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Jaa. Sanotaan sitten hienommin, että olivat firmansa edustajia, jotka tarjosivat firmansa palveluja. Ensimmäinen putkiremonttia ja toinen ikkuna/oviremonttia.

Mutta miksi pitää tulla häiritsemään rauhallisia kansalaisia? Kyllä täällä itse tiedetään, milloin pitää remonttia tehdä ja miten.

Ja kun nää ei ole ainoita, mitä viime aikoina on näkynyt. On ollut kattorempantekijöitä, lämpöeristuksen lisääjiä ja ties mitä jehovantodistajia, gallupintekijöitä ja kirkkotien kauppaajia. Ja sitten vielä ne " köyhät opiskelijat ", jotka tarjoaa piirustuksi ja maalauksia.....

Mitta on täysi. Tämä talo ei tarvitse remppaa ja jos joskus tarvitsee, niin teen itse.

Kyllä minä vielä sen lapun ulko-oveen raapustan.

Ja jotta Haadesikin saa rauhan, niin kiellän kaupustelun ja kaikenlaisten remonttien tarjoajien yhteydenoton. Riittää, kun postilaatikossa on joka viikko joku tuollainen firma, joka ilkeää vielä valehdella tyyliin. " Teemme lähiaikoina remontteja tällä alueella, joten ota yhteyttä. Nyt se on edullista, kun muutenkin olemme tällä alueella ".
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Sä ymmärsit väärin, niinkuin ehkä mäkin. En ole koskaan kuullut ovikelloja soittelevista remppareiskoista tai putkareista, jotka ovat ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä. Tavallisesti toi viittaa ihan muuhun, tsekataan kohde valmiiksi tulevaa keikkaa varten, jne. Kysele tarkemmin niiltä tyypeiltä, joilla on miekka hihassaan.
 
Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Ei ei nämä mitään " keikkamiehiä " ole, jotka kyttäävät talon tyhjennystä, kun itse ei ole paikalla. Eikä se täällä onnistuisikaan, kun aina naapureitten kanssa sovitaan, jos jonnekin reisuun lähdetään. Ne käy postinkin. Ne naapurit.

Kyllä ne huomaisivat, jos joku tuntematon porukka alkaisi näitä kannettavia ym. ulos kantaa.....

No onhan niillä kaikki kortit rintapielessä ja hienot esitteetkin ja tiedänpä, että jotkut on ottaneetkin hommia niiltä. Yksi naapurikin vaihdatti ikkunat.

Mutta periaatteessa minä en tykkää noin agressiivisesta työnkeräämisestä.

Jossain syrjemmässä ja yksinäisessä paikassa voisi onnistuakin ja on varmasti onnistunutkin. Tai jossain ydinkaupunkialueella, jossa kukaan ei naapuria tunne. Täällä meillä on omakotaloja vieri vieressä ja kaikki tunnetaan toisemme, joten aika vaikeaa olisi keikka tehdä niin, ettei kukaan huomaisi tai kuulisi.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Aamulla töihin körötellessä ilmojen halki tuli jälleen teiniaikojen Matchboxia, tällä kertaa Everybody Needs a Little Love. Ei huonolta kuulostanut sekään pitkän ajan päästä. Kipaletta fiilistellessä tuli ihmetyksen aihettakin. Ajelin Q7:n perässä muutamankin käännöksen ja ihmetyksekseni huomasin, ettei siinä ole vilkkua kumpaankaan suuntaan. Tuo jättiläis- Audi oli aikoinaan yksi pohdinnan alla ollut vaihtoehto, kun katseli autojen hintoja Saksassa. Onneksi jäi hankkimatta, kun kerran noin puutteelista on varustelu.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Nuo Kuuseiskat ja Reinsrooverit on melkein ilmaisia tuolla itänaapurissa. Päätellen siitä, että täälläpäin leipäjonoissa on pitkäkilpisiä luxuslexuksia pitkissä jonoissa. Yhtenä päivänä laskettiin yli kolmekymmentä, niin hienoa pirssiä, että keskituloisella suomalaisella ei ole varaa edes niistä unta nähdä.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Eikös joissakin noissa idän versioissa ollut semmoiset siniset valot, jotka voi tarvittaessa laittaa auton katolle ja näin päästä ajamaan omaa, eliitille tarkoitettua kaistaa? Mun mielestä jossakin uutislähetyksessä jo aikaa sitten moista tarinoitiin. Oliko nyt Moskova vai Pietari kyseessä, Moskova vissiin.
 
Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Älkää pojat olkaa katteellissii.

Johan sananlaskukin tai joku semmoinen kertoo, että " Parempi Lappeenrannassa idän auto rivissä kuin idän tankki jonossa ".

Mutta asiaan. Luin aamulla jostain, että Suomen Vapaa-ajattelijainliiton puheenjohtaja oli ottanut kantaa tuohon avioliittolakiin. Ei siinä mitään. Saahan sitä jokainen jotakin kantaa ottaa, mutta että meillä on tuollainenkin liitto olemassa ja sillä vielä ilmeisesti palkkaa saava puheenjohtaja.... voi saakeli sentään!

Mitähän niitä muita olisi? Varmaan se Hukkuneitten Merimiesten Pelastusliitto eli HMPL tai Suomen Turhakkeiden Humpuukkiliitto eli STHL. Niin ja onhan se TPSL eli Teikyän Pallo-ja suunnistusliitto.

Tulleepiko pojille muita mieleen?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Kaikenlaistakin tulisi mieleen, mutta etkö sä oikeasti ole kuullut tuosta vapaa-ajattelijoiden liitosta? Mitä niiden mielipiteisiin on eri yhteyksissä tutustunut, niin on käynyt selväksi mikä on moisen liiton pääsyvaatimus. Paljon vapaata tilaa paikassa, joka normaalisti tuottaa ajatuksia.

Jossakin päin maailmaa taisi kattojärjestö olla Air Head Union, tjsp. Tunnushymni on Gone With The Wind, nimestä on ollut kovasti polemiikkia tekijänoikeuksista tai vastaavista yhden leffan luojien perikunnan kanssa.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Maanantaina maalaan, tiistaina tiirailen, keskiviikkona keskityn, torstaina torjun, perjantaina perunoita kuorin, lauantaina laulan ja sunnuntaina Sunnuntailla leivon.

Ei mulla muuta, mitenkäs teillä muilla? Muu, sano ammu, kun toinen tuli vastaan.
 
Viestejä
5 339
Vs: JOEN SUU

Se olis taas se aika vuodest kun pitää laittaa ykköset päälle .
Huomen illalla olis perinteiset firman pikkujoulut ruotsinlaivalla .

Bussilla pääsee terminaaliin eteen .
Eli jos laiva poikkee kursilta tai muuten oudosti kulkee ;D

Niin meikäläinen siellä vaan kapteeni yrittää neuvoo . Koukkaa tuolta vilkutetaan saarelaisille . Nelivedolla pois .
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Yritätkö sä wimi tällä viestillä vetäytyä vastuusta perjantain kirjoittelun suhteen, eli ei tule tarinaa vai? Nelivedollakin pystyy näpyttelemään, kokeile vaikka ;).
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Voi hyvää päivää taas kerran! Nyt jälleen nämä idiootteja vähä-älyisemmät ovat vauhdissa: Trafi & vapaapalokunnat & luistelukenttien jäädytys. Mä en enää viitsi edes selittää, menen nurkan taakse itkemään. Asteikolla "tyhmä, tyhmempi, tyhmin" = "idiootti, ameeba, suomalainen byrokraatti".
 
Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Voi, voi. Mitäs nuo.

Mutta entäpä Nakubongarit. Ei, ei ne ole sellaisia pikkukranaatinheittimien tarkkailijoita, vaan lintuharrastajia, joille tuottaa mitä suurimman tyydytyksen se, että näkee jonkun linnun ja on itse alasti. Ei helvetti sentään! Tyhmä-tyhmempi-nakubongari. Jos nään, niin pieksän karahkalla. Paitsi tietysti, jos on naisnakubongari. Sitä voin minäkin bongailla.....

Wimpula laittanut ykköset päälle. Siis puhtaat ja paikatut haalarit.....? Mahtavatko edes ottaa siinä kunnossa laivaan, missä epäilen asianosaisen olevan jo terminaaliin mennessä?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Originaali nakubongari oli suuri musiikin ammattilainen, semmoinen kapellimestari (en nyt mainitse nimiä). Vapaa-ajallaan mökillä tykkäsi tiirailla tipuja ja välillä siihen tarvittiin kiikareitakin.

Keväällä ja alkukesästä linnut liversivät hienoja sointuja ilmoille ja kapellimestareille oli pulma. Käsiä oli vain kaksi, mutta minkäs sitä luonnolleen voi. Niinpä tuo maailman musiikkisaleja kiertänyt kulttuuripersoona otti vaatteensa pois ja siitä eteenpäin pystyi bongatessa heiluttamaan myös tahtipuikkoaan höyhenorkesterin aarioiden soljuessa ympärillä.

Tämä tarina perustuu tositapahtumiin, sitähän sä kysyit?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Tänään wimillä vai wimittä? Se selviää (ja wimi myös joskus) illemmalla, mutta sitä tosiasiaa ei muuta mikään, että tänään on perjantai. Eripuolilla Nationia aletaan varmaan juhlistaa huomista vuosipäivää jo tänään, laulu raikuu ja pidot paranee. Vai pitäisikö sanoa, shöshötysh lisääntyy ja desibelit kasvaa?
 
Viestejä
19 546
Vs: JOEN SUU

Joo. Ja taas menee rosvot linnaan.

Aamulla muuten katsellaan lehdestä, josko olisi reservissä tullut ylennystä ylivääpeliksi. Vai pitääkö taas kerran tyytyä pelkkään sädekehään pään päälle.

Huomenna on piirakanpaistopäivä. Ei mulla, vaan eukko ja tyttö ne tekee. Minä vaan syön ne.

Taas on maha meikäläisellä remontissa. Suolisto reistailee. Ne helkkarin diverdikkelit vai mitkä kikkelit ne on. Kahdet antibiootit on päällä. Jiiri voisi asiantuntijana taas kertoa, että onko minulla enää mitään toivoa vai pitääko heivata koko paksusuoli hornan tuuttiin.
 
Viestejä
2 532
Vs: JOEN SUU

Vai on päälle määrätty antibiootteja ja vika on kikkelissä. No Haades varmaan ottaa paksusuolen ikäänkuin ennakkona vastaan siellä hornan tuutissa. Makunsa kullakin, mutta Hornan Tuutti ei kuulu minun suosikkeihin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös