Vs: 13.4.2016 alkaa välierät Tampereen Pyrintö (4) - Helsingin Seagulls (6)
En tiedä ketä mainitsemasi henkilöt ovat, mutta itse odotan ja toivon, että voisin oppia pelistä jotain mitä en ehkä itse tajunnut tai kuulisin jotain muutakin kuin ympäripyöreyksiä. Itseasiassa Lehtonen on niitä harvoja valmentajia jonka pressejä viitsii kuunnella, kun hän menee edes välillä ihan pelillisiinkin asioihin. Sitten on vaan nää Palviaiset ketkä lähinnä vaan onnittelee vastustajaa joka matsin jälkeen ja pitkässä ottelusarjassa se alkaa jo tympiä ja on muutenkin tarpeetonta. Esimerkkinä hävinneiden joukkueiden valmentajien kertomuksien sisällöt pähkinän kuoressa viimeisimmistä matseista:
Palviainen: Onnittelut vastustajalle, ne oli tosi kovia. Me tultiin hyvällä energialla matsiin. Meillä oli kiire ratkaista. Se kumpi joukkue voittaa ekana vieraissa voittaa sarjan (mikä sekään ei välttämättä pidä paikkaansa).
Lehtonen: Jälleen onniteltiin vastustajaa *plaah*. Vastustajalla oli kiire voittaa (sama kommentti kuin Palviaisella, mutta tässä kohtaa mentiin jo hieman yksityiskohtiin: suoraan ensimmäisestä syötöstä heittoja, kuljetuksesta heittoja jne) ja vielä onnistui kiireessään. Omalla joukkueella taas ensimmäinen 10min epäonnistuttiin, paljon pallonmenetyksiä ja vastustajan hyökkäyslevyjä. Ylpeä kuitenkin, että 30min pystyi pelaamaan. Ottelu ratkesi ehkä noin 10 pieneen kohtaan, josta osa luetellaan seuraavaksi. Yksinkertaistettiin peliä kolmannella jaksolla, että päästään hyökkäyslevyihin sekä palattua puolustukseen kunnolla. Sitte vielä vähän yleistä juttua koriksesta ja tulevan pelin kotiedun avuista ja pieni mainos Kouvolaan hyvään yleisömäärään ja "buumiin" jäähallin myötä. Sitten kun on kertomishalukas valmentaja, niin kysymyksiäkin löytyy. Lopuksi vastaillaan hyvin kysymyksiin Gibsonin pelistä, sekä miksi Labo pääsi kolkkeihin. Tässäkin mennään ihan selkeään pelilliseen syyhyn...
Summa summaarum. Lehtosen presseistä saattaa jo pari vuotta lajia ihan pelannutkin katselija oppia joskus jotain. Palviaisen ja Larkaksen pressejä harvoin jaksaa edes katsoa, kun nostaa vaan turhaa verenpainetta vaikkei itse kumpaakaan joukkuetta kannatakaan, joko tuomarikitinällä tai muuten vaan mitäänsanomattomalla poliitikoinnilla. Kommentit eivät anna yhtään mitään peliä nähneelle tai peliä näkemättömälle kuuntelijalle.