- Viestejä
- 1 330
Vs: 2000 katsojaa halliin
otetaan käytännön esimerkki: Valio muuttaa maitopurkin ulkonäköä. Aina lehmään purkin kyljessä tottunut ostaja ei löydä haluamaansa hyllystä ja näkee Ingmanin maitopurkin. Ja ottaa sen. Lopulta hän päätyy juomaan Ingmanin maitoa, koska se on ihan yhtä hyvää ja sen löysi, kun oli tarve saada maitopurkki hyllystä.
Samaan tapaan on koripallon seurassa myös niitä, jotka asuvat vaikkapa Pyynikin palloiluhallin lähellä. Jos he käyvät ihan vaan perjantai-illan tai vaikka keskiviikon ratoksi katsomassa koripallopelejä Pyynikillä, moniko heistä lähtee ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia? Metro-Auto Areenan vieressä muuten on vielä Hakametsäkin, joten sekin voi vaikka syödä katsojia paremmin.
Kun tehdään muutoksia, kannattaa aina ajatella, onko niistä enemmän haittaa vai hyötyä, ketä ne palvelevat ja ketä eivät. Kuka tarvitsee 2000 hengen hallia, kuka ei? Sinänsä sama, vaikka määräystä ei tarvitsisi totella, jos ei ole varaa alkaa pykäämään Staples Centeriä Kauhajoelle. Se puolestaan syö liiton uskottavuutta. On huonoa mainosta koripallolle, jos sitä pyörittää Suomessa liitto, jonka määräyksillä ei ole p-kirjaimella alkavan jutunkaan vertaa vaikutusvaltaa. Liitto, joka jakelee tyhmiä määräyksiä, joita ei tarvitse totella? Ihmisille syntyy samanlaisia antipatioita, kuin EU vs. maanviljelijät, vai pienemmässä mittakaavassa. Alitajuntaisesti sellainen kuva kuitenkin jää. Se on se ihmisen mieli se. Itsellenikään ei oikein tuppaa tulemaan mieleen juuri mitään erityisen hyviä määräyksiä, mitä Koripalloliitosta on sadellut. Sen sijaan kaikenlaista erittäin pikkumaiselta vaikuttavaa isojen kihojen sanelua kyllä on jäänyt mieleen.
Miksi liitto antaa määräyksiä, joita ei tarvitse totella? Jos se alkaisi kovilla keinoilla penäämään näitä toteuttamisia monet kyttyyntyisivät, koska se ei tietääkseni pelillisesti vaikuta, onko katsomossa penkkejä 2000 vai 1500. No, okei, esim. Pirkkahallissa oli kuulemma helpompaa heittää, koska oli tilaa ympärillä, mutta samaan tapaan Joensuuta on kritisoitu korien löytymättömyydestä.
Esimerkiksi Joensuussa rakennettiin uljas pytinki kultakaudella, miten oli tilanne viime kaudella? Helpottiko pelaajia tyhjät katsomopaikat?
Voisi olla ihan hyvää mainosta, jos liitto näiden juoksuhautojen kivireunusten sijasta uudistaisi liigaa jotenkin kouriintuntuvalla hyvällä tavalla. Miten olisi avustuksia vaikkapa koripallon mainontaan? TV-mainokset eivät varmaankaan poistaisi väkeä? Parempi koripallolehti? Mainoksia lehtiin, radioon? Parempaa Internet -palvelua? Koko liigaa kattavia -50% lipun hinnasta pois VAIN tänä keskiviikkona? Se paljon kaivattu All Stars? Fanituotteita muutenkin kuin seurojen vastuulla? Koripalloaiheisia ksiailuja radioon? Koripallokuvia Internetiin? Videoita?
Esimerkiksi Radio Sun mainostaa ja kampanjoi Tapparan kanssa, mutta onko jollakin seuralla samanlaista radioyhteistyötä?
Enhän minäkään toki tarkoittanut, että ulos siirryttäisiin, mutta onko kukaan muistanut, että aina kun jotain muutetaan, on käyttäjäkunta, joka katoaa.raappa sanoi:Joo tosifani tosiaan seuraakin peliä vaikka räntäsateessa, mutta tosiaan nyt olisi tarkotus saada lisää niitä katsojia ja ehkä tulevaisuuden tosifaneja. Tosifanit varmaan seuraa peliä vaikka olosuhteet vähän paranisikin...
otetaan käytännön esimerkki: Valio muuttaa maitopurkin ulkonäköä. Aina lehmään purkin kyljessä tottunut ostaja ei löydä haluamaansa hyllystä ja näkee Ingmanin maitopurkin. Ja ottaa sen. Lopulta hän päätyy juomaan Ingmanin maitoa, koska se on ihan yhtä hyvää ja sen löysi, kun oli tarve saada maitopurkki hyllystä.
Samaan tapaan on koripallon seurassa myös niitä, jotka asuvat vaikkapa Pyynikin palloiluhallin lähellä. Jos he käyvät ihan vaan perjantai-illan tai vaikka keskiviikon ratoksi katsomassa koripallopelejä Pyynikillä, moniko heistä lähtee ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia? Metro-Auto Areenan vieressä muuten on vielä Hakametsäkin, joten sekin voi vaikka syödä katsojia paremmin.
Kun tehdään muutoksia, kannattaa aina ajatella, onko niistä enemmän haittaa vai hyötyä, ketä ne palvelevat ja ketä eivät. Kuka tarvitsee 2000 hengen hallia, kuka ei? Sinänsä sama, vaikka määräystä ei tarvitsisi totella, jos ei ole varaa alkaa pykäämään Staples Centeriä Kauhajoelle. Se puolestaan syö liiton uskottavuutta. On huonoa mainosta koripallolle, jos sitä pyörittää Suomessa liitto, jonka määräyksillä ei ole p-kirjaimella alkavan jutunkaan vertaa vaikutusvaltaa. Liitto, joka jakelee tyhmiä määräyksiä, joita ei tarvitse totella? Ihmisille syntyy samanlaisia antipatioita, kuin EU vs. maanviljelijät, vai pienemmässä mittakaavassa. Alitajuntaisesti sellainen kuva kuitenkin jää. Se on se ihmisen mieli se. Itsellenikään ei oikein tuppaa tulemaan mieleen juuri mitään erityisen hyviä määräyksiä, mitä Koripalloliitosta on sadellut. Sen sijaan kaikenlaista erittäin pikkumaiselta vaikuttavaa isojen kihojen sanelua kyllä on jäänyt mieleen.
Miksi liitto antaa määräyksiä, joita ei tarvitse totella? Jos se alkaisi kovilla keinoilla penäämään näitä toteuttamisia monet kyttyyntyisivät, koska se ei tietääkseni pelillisesti vaikuta, onko katsomossa penkkejä 2000 vai 1500. No, okei, esim. Pirkkahallissa oli kuulemma helpompaa heittää, koska oli tilaa ympärillä, mutta samaan tapaan Joensuuta on kritisoitu korien löytymättömyydestä.
Esimerkiksi Joensuussa rakennettiin uljas pytinki kultakaudella, miten oli tilanne viime kaudella? Helpottiko pelaajia tyhjät katsomopaikat?
Voisi olla ihan hyvää mainosta, jos liitto näiden juoksuhautojen kivireunusten sijasta uudistaisi liigaa jotenkin kouriintuntuvalla hyvällä tavalla. Miten olisi avustuksia vaikkapa koripallon mainontaan? TV-mainokset eivät varmaankaan poistaisi väkeä? Parempi koripallolehti? Mainoksia lehtiin, radioon? Parempaa Internet -palvelua? Koko liigaa kattavia -50% lipun hinnasta pois VAIN tänä keskiviikkona? Se paljon kaivattu All Stars? Fanituotteita muutenkin kuin seurojen vastuulla? Koripalloaiheisia ksiailuja radioon? Koripallokuvia Internetiin? Videoita?
Esimerkiksi Radio Sun mainostaa ja kampanjoi Tapparan kanssa, mutta onko jollakin seuralla samanlaista radioyhteistyötä?