Vs: BC Jyväskylä 2009-2010
jepa jee sanoi:
yhtä äkkiä joukkueella pitäisikin olla ainakin kolme jenkkiä ja nuoret harjoittelemaan pelaamista muualle. papparaisen 25v. kokemuksella voisi otta myös rauhallisemmin, jotta syrän kestää... hyvähän se on että odotuksia on kaikilla, mutta eiköhän BCJ:n nuori joukkue tee asiat parhain päin. Juurihan sinunlaiset "fanit" tuovat painetta pelaajille, kun odotukset eivät kohtaa realismia. mistäköhän sinä olet katkeroitunut??? oletko kenties ex-valmentaja vai pelaajan isä, jonka peliaika jäänyt vähiin? et taida käsittäää, että kommenttisi täällä vie vain hommaa väärää suuntaan. no toisaalta onhan se hyvä purkaa painetta täällä kuin kotona. mikä jyväskylän ja BCJ:n kannattaja sinä oikein olet..? käsittämätöntä dissausta... jos pappa ymmärtää mitä se tarkoittaa???
En ole aivan varma ketä tarkoitat tuolla "papparaisella", kun sellaista nimimerkkiä ei kukaan ole käyttänyt. MattHeldman kyllä kehuu omaavansa 25v kokemuksen koripallorintamalta kun taas itse taas mainitsin etten sellaista omaa. Elämän kokemusta toki löytyy yli 25v edestä ja vaikka koripallokokemus on huomattavasti lyhyempi, niin jostain syystä epäilen kuitenkin että tarkoitat minua, joten pistän pienen vastineen kommenttiisi.
BC Jyväskylän seuraajaksi ja kannattajaksi tunnustaudun mutta "fani" on terminä toiminnalleni ja aktiviteetilleni vähän vieras. Termihän pohjautuu sanaan "fanaattinen", joka tarkoittaa suunnilleen äärimmäisyyksiin menevää kiihkoilevaa ja kiritiikitöntä oman viiteryhmän kannattamista. Samoin "dissaaminen", joka taas tulee englanninkielen dis-etuliitteestä jolla sanan merkityksestä tehdään käänteinen, on minulle vierasta koska en esimerkiksi BC:n toimintaa ja tekemistä koe negatiivisena enkä niin ole missään yhteydessä asioita esittänyt.
En ole katkeroitunut mainitsemistasi syistä enkä mistään muustakaan syystä mutta mielestäni tällaisessa foorumissa hedelmällisintä keskustelua on esittää perusteltuja näkemyksiään joukkueista ja peleistä, sen sijaan että varauksettomasti vaan kehutaan omiaan (eli fanaattisesti fanitetaan) tai vastustajaa mollataan joka käänteessä (eli dissataan). Valitettavan harvat täällä vaan tuntuvat älylliseen ja näkemyksiään perustelevaan keskusteluun pystyvän. Pystyisikö sinä kenties avaamaan sanaista arkuasi vähän laveammin ja perustelemaan y.o. kommenttisi? Millä tavalla "homma menee väärään suuntaan" jos kerron näkemykseni mikä pelissä näytti menevän pieleen
Paineet BC:n joukkueelle ovat varmasti tulleet jostain aivan muualta kuin minun kommenteistani täällä ja ne tuskin vievät hommaa yhtään mihinkään suuntaan. Se vaan on kuitenkin vähän niin kuin asiasta kiinnostuneiden kannattajien tehtävänä ruotia pelejä ja joukkueen tilaa, ilmaista näkemyksiään muille, kertoa fiiliksistään ja esittää mitä itse näkisi että kannattaisi tehdä toisella tavalla tai todeta että nyt mennään hyvällä uralla. Tuki ja kannustus omille täytyy tietysti olla hyvinä ja huonoina hetkinä, mutta kyllä katsojienkin täytyy saada tuntojaan purkaa onnistumisten lisäksi myös epäonnistumisista.
Työelämässä esimiehen tehtävä on ohjata tiimiään tuomalla epäonnistumiset ja onnistumiset esille, palkita hyvistä suorituksista ja ohjata oikeaan toimintatapaan huonoissa suorituksissa. Tätä kaipaisin nyt valmentaja Laineelta.
Jenkkejä en joukkueeseen kaipaa yhtään lisää. Parempi olisi mennä vaan omaa pelaajarunkoa kehittäen ja tehdä pojille selväksi, ettei tällä kaudella haeta nousua vaan kokemusta. Jospa se väkisin yrittämisen lukkokin siitä aukenisi?