Koripallo.com

BC Jyväskylä 2009-2010

Ja höpö höpö

Vs: BC Jyväskylä 2009-2010

Weijo sanoi:
No valitettvasti vihellykset oli taas mitä oli. Peliä herrat eivät kyllä ratkaisseet, mutta kyllä välillä lähti homma lapasesta ja selviä virheitä jäi puhaltamatta, kun taas välillä pienetkin hipaisut olivat virheitä. Ja kumpikin joukkue kärsi näistä.

Jäätävän ymmärtämätöntä tekstiä, voi voi. No, näitähän riittää heh!

miestäkö?

MattHeldman sanoi:
Voin kertoa neljännesvuosisadan koripalloseuraamisella, että todella pahasti JKL saa pelinsä ryssiä, mikäli jenkkioptio vedetään takaisin. Lapua ja Porvoo pelaavat keskenään 19.12, jolloin jommalle kummalle tulee tappiosarakkeeseen yksi lisämerkintä ja JKL:llä kolmessa joulukuun ottelussa ei yhtään kärkijoukkuetta vastassa. Eiköhän JKL:llä ole jenkki jo viimeistään 10.1 Tarmo-vierasmatsissa.

Mites Matti sanoo tässä vaiheessa neljännesvuosisadan kokemuksella ???

Masa

miestäkö? sanoi:
Veikkaan, et masa "nukkuu yön yli..." ;)

miestäkö? sanoi:

Ihan kuten sanoin, todella pahasti JKL saa pelinsä ryssiä, jos jenkkioptio vedetään takaisin. Nyt on ryssitty todella pahasti, mutta pistän silti arvalla, että jenkki tulee. Lapua hävisi myös eilen, joten tappio ei muuttanut asetelmaa kärjessä mitenkään. Akatemian kun voi laskea nousijakandidaateista pois.

Veikkaukseni jenkistä saattaa mennä pieleen, mutta kuten aiemmin sanottu, osaan minäkin eilistä säätä ennustaa.

miestäkö?

HettMaldman sanoi:
Kärjen alapuolellakin oleville joukkueille voi hävitä ;) Jos nyt suomi-koris-hypetyksessä ihan rehellisiä ollaan, niin BCJ on voittanut ilman Kingiä "vasta" kolme joukkuetta, joista yksi oli junnunamika. Jos hype nousee jyväskylän junnuille päähän, niin noutaja tulee kun helsinkiläisessä hotellissa...

Minäpä povasinkin muutama viikko sitten tulevia...

miestäkö? sanoi:
Minäpä povasinkin muutama viikko sitten tulevia...

Vaikutat vilpittömän onnelliselta. Hyvin veikattu, ei siinä mitään.

miestäkö?

MattHeldman sanoi:
Vaikutat vilpittömän onnelliselta. Hyvin veikattu, ei siinä mitään.

Jyväskyläläisenä ja BC:n kannattajana olen itse asiassa vilpittömän vittuuntunut tilanteesta. Valitettavasti tilanteen kuitenkin pystyi etukäteen aistimaan, miten paineet alkoivat kasaantua alkukauden ilman paineita ja tavoitteita pelanneen nuoren joukkueen hartioille, kun lehdissä alettiin hehkuttamaan miten hyviä ollaan ja tässähän aletaankin tavoitella sarjanousua. Sen näkemiseen ja ennustamiseen ei tarvinnut edes 25v koripallokokemusta.

Sitten muutama ihmetyksen aihe tämän iltaisesta pelistä.

Jos vastustaja tulee matsiin kuudella pelaajalla, miksi ihmeessä annetaan vastustajan määrätä pelirytmi ottelun alusta saakka? Miksi pelataan vanhojen ja väsyneiden miesten jököpaikkapuolustusta sen sijaan että vastustajaa prässättäisiin kuluttavasti mies miestä vastaan iholta? Miksi hyökkäyspäässä ei panna miehiä ja palloa liikkumaan ja pakoteta puolustajaa liikkeelle itseään väsyttämään, vaan pelataan "paikkahyökkäystä". Miksi ratkaisuja haetaan kukin vuorollaan kolmosen kaarelle, kun vastustaja pitäisi saada painostettua virhevaikeuksiin sisäänajoilla ja korinaluspelillä? Miksi kerta toisensa jälkeen mennään samaan halpaan jossa Douglaksen annetaan ohjata joukkueen sentteri pois puolustuskorin alta ja päästään screenillä vapaasti sisään? Miksi miksi miksi...

Pelaajat peliä tietysti pelaavat mutta kyllä Laineelle pelitaktiikan rakentajana kuuluu iso annos näistä viime tappioista.

Hyviä kysymyksiä edellisessä. Jotain on nyt tapahtunut joukkueessa joka piti kauden alkupuoliskon vastustajan keskimäärin noin 60 pisteessä ja teki itse sen 80. Nyt asetelmat ovat kääntyneet päälaelleen. Toki tänään pelistä olivat pois Malinen ja Parkkinen, pitkäaikaispotilaiden Kingin ja Telihin lisäksi, mutta silti...Peli oli jotain säälittävän ja vielä säälittävämmän välistä. Vastustajalla tosiaan mukana 6 miestä, joista Lehtilä ilmeisesti vähän kuumeessa ja tosiaan Ura sai silti määrätä vauhdin. Ja viimeiset 11 minuuttia Uralla oli vain viisi miestä Rokalan loukkaannuttua, näistä kolmelle kolme virhettä. Siltikään peli ei muuttunut mihinkään. Ei enää virheen virhettä näillä joilla niitä oli. Käsittämätöntä! No ainakaan tästä ei ole enää kuin yksi suunta ja se on ylöspäin. Toivottavasti ensi vuosi tuo Kingin pikaisesti takaisin ja BCJ palaa voittojen tielle.

Potsimo?

Weijo sanoi:
Hyviä kysymyksiä edellisessä. Jotain on nyt tapahtunut joukkueessa joka piti kauden alkupuoliskon vastustajan keskimäärin noin 60 pisteessä ja teki itse sen 80. Nyt asetelmat ovat kääntyneet päälaelleen. Toki tänään pelistä olivat pois Malinen ja Parkkinen, pitkäaikaispotilaiden Kingin ja Telihin lisäksi, mutta silti...Peli oli jotain säälittävän ja vielä säälittävämmän välistä. Vastustajalla tosiaan mukana 6 miestä, joista Lehtilä ilmeisesti vähän kuumeessa ja tosiaan Ura sai silti määrätä vauhdin. Ja viimeiset 11 minuuttia Uralla oli vain viisi miestä Rokalan loukkaannuttua, näistä kolmelle kolme virhettä. Siltikään peli ei muuttunut mihinkään. Ei enää virheen virhettä näillä joilla niitä oli. Käsittämätöntä! No ainakaan tästä ei ole enää kuin yksi suunta ja se on ylöspäin. Toivottavasti ensi vuosi tuo Kingin pikaisesti takaisin ja BCJ palaa voittojen tielle.
Miksi tätä toivot?

jepa jee

Potsimo? sanoi:
Miksi tätä toivot?
yhtä äkkiä joukkueella pitäisikin olla ainakin kolme jenkkiä ja nuoret harjoittelemaan pelaamista muualle. papparaisen 25v. kokemuksella voisi otta myös rauhallisemmin, jotta syrän kestää... hyvähän se on että odotuksia on kaikilla, mutta eiköhän BCJ:n nuori joukkue tee asiat parhain päin. Juurihan sinunlaiset "fanit" tuovat painetta pelaajille, kun odotukset eivät kohtaa realismia. mistäköhän sinä olet katkeroitunut??? oletko kenties ex-valmentaja vai pelaajan isä, jonka peliaika jäänyt vähiin? et taida käsittäää, että kommenttisi täällä vie vain hommaa väärää suuntaan. no toisaalta onhan se hyvä purkaa painetta täällä kuin kotona. mikä jyväskylän ja BCJ:n kannattaja sinä oikein olet..? käsittämätöntä dissausta... jos pappa ymmärtää mitä se tarkoittaa???

Potsimo? sanoi:
Miksi tätä toivot?

No miksi en toivoisi? Totta helvetissä toivon, että kotikaupunkini joukkue palaa voittojen tielle ja päästään katsastamaan myös divarin play-offit tänä vuonna Jyväskylässäkin! Ja onhan voittavan joukkueen pelejä keskimäärin mukavampi katsoa kuin häviävän.

soro

Se vielä harmittaa peliä seuranneena , että eilen BC:llä ei tuntunut olevan pelissä loppujen lopuksi mitään mahdollisuuksia. Ura pelasi kyllä vajaallla kokoonpanolla todella järkevästi. Kun esim. Ahilalla ja Pasasella ei osunut kaukaa, puolusti Ura kaikki palloskriinit menemällä alta.

Meiltä, vaikka Ojanen ja Ahila tekikin mukavasti pisteitä, ei löytynyt loppujen lopuksi ainuttakaan pelaajaa, jolle olisi voinut antaa puhtaat paperit pelistä. Anttolainen oli muuten todella huono.

miestäkö?

jepa jee sanoi:
yhtä äkkiä joukkueella pitäisikin olla ainakin kolme jenkkiä ja nuoret harjoittelemaan pelaamista muualle. papparaisen 25v. kokemuksella voisi otta myös rauhallisemmin, jotta syrän kestää... hyvähän se on että odotuksia on kaikilla, mutta eiköhän BCJ:n nuori joukkue tee asiat parhain päin. Juurihan sinunlaiset "fanit" tuovat painetta pelaajille, kun odotukset eivät kohtaa realismia. mistäköhän sinä olet katkeroitunut??? oletko kenties ex-valmentaja vai pelaajan isä, jonka peliaika jäänyt vähiin? et taida käsittäää, että kommenttisi täällä vie vain hommaa väärää suuntaan. no toisaalta onhan se hyvä purkaa painetta täällä kuin kotona. mikä jyväskylän ja BCJ:n kannattaja sinä oikein olet..? käsittämätöntä dissausta... jos pappa ymmärtää mitä se tarkoittaa???

En ole aivan varma ketä tarkoitat tuolla "papparaisella", kun sellaista nimimerkkiä ei kukaan ole käyttänyt. MattHeldman kyllä kehuu omaavansa 25v kokemuksen koripallorintamalta kun taas itse taas mainitsin etten sellaista omaa. Elämän kokemusta toki löytyy yli 25v edestä ja vaikka koripallokokemus on huomattavasti lyhyempi, niin jostain syystä epäilen kuitenkin että tarkoitat minua, joten pistän pienen vastineen kommenttiisi.

BC Jyväskylän seuraajaksi ja kannattajaksi tunnustaudun mutta "fani" on terminä toiminnalleni ja aktiviteetilleni vähän vieras. Termihän pohjautuu sanaan "fanaattinen", joka tarkoittaa suunnilleen äärimmäisyyksiin menevää kiihkoilevaa ja kiritiikitöntä oman viiteryhmän kannattamista. Samoin "dissaaminen", joka taas tulee englanninkielen dis-etuliitteestä jolla sanan merkityksestä tehdään käänteinen, on minulle vierasta koska en esimerkiksi BC:n toimintaa ja tekemistä koe negatiivisena enkä niin ole missään yhteydessä asioita esittänyt.

En ole katkeroitunut mainitsemistasi syistä enkä mistään muustakaan syystä mutta mielestäni tällaisessa foorumissa hedelmällisintä keskustelua on esittää perusteltuja näkemyksiään joukkueista ja peleistä, sen sijaan että varauksettomasti vaan kehutaan omiaan (eli fanaattisesti fanitetaan) tai vastustajaa mollataan joka käänteessä (eli dissataan). Valitettavan harvat täällä vaan tuntuvat älylliseen ja näkemyksiään perustelevaan keskusteluun pystyvän. Pystyisikö sinä kenties avaamaan sanaista arkuasi vähän laveammin ja perustelemaan y.o. kommenttisi? Millä tavalla "homma menee väärään suuntaan" jos kerron näkemykseni mikä pelissä näytti menevän pieleen

Paineet BC:n joukkueelle ovat varmasti tulleet jostain aivan muualta kuin minun kommenteistani täällä ja ne tuskin vievät hommaa yhtään mihinkään suuntaan. Se vaan on kuitenkin vähän niin kuin asiasta kiinnostuneiden kannattajien tehtävänä ruotia pelejä ja joukkueen tilaa, ilmaista näkemyksiään muille, kertoa fiiliksistään ja esittää mitä itse näkisi että kannattaisi tehdä toisella tavalla tai todeta että nyt mennään hyvällä uralla. Tuki ja kannustus omille täytyy tietysti olla hyvinä ja huonoina hetkinä, mutta kyllä katsojienkin täytyy saada tuntojaan purkaa onnistumisten lisäksi myös epäonnistumisista.

Työelämässä esimiehen tehtävä on ohjata tiimiään tuomalla epäonnistumiset ja onnistumiset esille, palkita hyvistä suorituksista ja ohjata oikeaan toimintatapaan huonoissa suorituksissa. Tätä kaipaisin nyt valmentaja Laineelta.

Jenkkejä en joukkueeseen kaipaa yhtään lisää. Parempi olisi mennä vaan omaa pelaajarunkoa kehittäen ja tehdä pojille selväksi, ettei tällä kaudella haeta nousua vaan kokemusta. Jospa se väkisin yrittämisen lukkokin siitä aukenisi?

miestäkö? sanoi:
En ole aivan varma ketä tarkoitat tuolla "papparaisella", kun sellaista nimimerkkiä ei kukaan ole käyttänyt. MattHeldman kyllä kehuu omaavansa 25v kokemuksen koripallorintamalta kun taas itse taas mainitsin etten sellaista omaa. Elämän kokemusta toki löytyy yli 25v edestä ja vaikka koripallokokemus on huomattavasti lyhyempi, niin jostain syystä epäilen kuitenkin että tarkoitat minua, joten pistän pienen vastineen kommenttiisi.

No sinä se nyt et tunnu pääsevän tuosta luvusta millään yli :) Itse asiassa peleissä olen käynyt säännöllisesti vain 24 vuotta, joten liioittelin yhden vuoden. Papparainen-kommentti oli varmaan osoitettu myös minulle. Öö. Niin. No kai minä olen vanha esimerkiksi jos verrataan teini-ikäiseen, mutta en nyt varsinaisesti papparaiseksi itseäni tunne :) SM:ssäkin pelaa monta vanhempaa papparaista tällä kaudella.

Hemmetin hieno juttu, että osasit ennustaa tämän kolmen ottelun voittoputken. Minusta ei siihen tällä kertaa ollut. Tein oman veikkaukseni pelkästään nähtyäni JKL:n harjoituspelin Nokialla ja alkukauden pelien perusteella. Mielestäni JKL pelasi jo ennen kauden alkua hyvin joukkueena ja oletin, että tällaista romahdusta ei pääse tapahtumaan. Toisaalta, kuten sanoin - tilanne ei ole radikaalisti muuttunut parin viikon takaisesta tilanteesta, jolloin JKL:llä oli kolme tappiota vähemmän, ainoastaan Tarmo näyttää erottautuvan porukasta. Katsotaan, mitä tapahtuu.

miestäkö?

MattHeldman sanoi:
Hemmetin hieno juttu, että osasit ennustaa tämän kolmen ottelun voittoputken.

Minun näkökulmastani se on kyllä tappioputki ja kaikkea muuta kuin hieno juttu, että pelkoni/ennustukseni osui oikeaan :'(

miestäkö? sanoi:
Minun näkökulmastani se on kyllä tappioputki ja kaikkea muuta kuin hieno juttu, että pelkoni/ennustukseni osui oikeaan :'(

Joo, tappioputki nimenomaan. Olet muuten löytänyt hienon (ja pysyvän?) nimimerkin tänne forumille. Siitä saat pluspisteen.

miestäkö?

MattHeldman sanoi:
Olet muuten löytänyt hienon (ja pysyvän?) nimimerkin tänne forumille.

Myönnettäköön, että samalla nimimerkillä kirjoittamisessa on jotain hyötyjäkin. En kuitenkaan aio tällä tiellä jatkaa vaan pistän taas jotain muuta mitä sattuu mieleen juolahtamaan, kunhan tämä aihe on loppuunjauhettu ::)

miestäkö? sanoi:
Myönnettäköön, että samalla nimimerkillä kirjoittamisessa on jotain hyötyjäkin. En kuitenkaan aio tällä tiellä jatkaa vaan pistän taas jotain muuta mitä sattuu mieleen juolahtamaan, kunhan tämä aihe on loppuunjauhettu ::)

MattHeldmanin mieliksi kaivelin tämän vähän käytetyn nimimerkkini esille. Käytetään nyt sitten jatkossa tätä :)

Hieno voitto, vaikka meinasitte ryssiä lopussa. Ei tullut jenkkiä, olin väärässä. Keskityn koripallo.comin liigamanageriin jatkossa. Siellä sentään menee hyvin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.