Vs: BC Jyväskylä 2009-2010
jep sanoi:
Hei Raid... olet todella kova kritisoimaan kaikkia joukkeita, mikset tule kaapista ulos kertomaan ajatuksiasi.mistä sä tiedät ketä säyrissä ensi kaudella pelaa noyusi tai ei
Enpä mä ole tainnut juuri muita joukkueita olla kritisoinut kuin BCJ:ä ja sitäkin lähinnä huonojen peliesitysten jälkeen, kun olisin parempaa toivonut. Joskus varmaan on jotain tullut myös kuittailtua esim. Lapuan muukalaislegioonatouhuista ja Porvoon tarmontäyteisestä touhusta, jossa moraalilla ei niin väliä ole kunhan oma etu vaan maksimoituu. Eipä muuta kritiikkiä muistu nyt mieleen ja nuokin on puolittain huumorilla ja provoina heitetty.
Ajatuksiani olen täällä aika paljon jo kertonutkin, joten en nyt oikein hiffannut mistä kaapista minun pitäisi niitä vielä tulla kertomaan ja millä tavalla?
No, Säyriinhän sinä varmaan viittaat tuolla kommentillasi mutta olenkos minä sitäkään mitäänkään kritisoinut? Kunhan vaan kommentoin, että näyttää siltä että 1-divariin se on nousemassa (miksi ihmeessä?) mutta tippuu kyllä sieltä nopeasti takaisin 2-divariin. Eiköhän tuo aika varmaa faktaa ole, vaikka en Säyrin toimintaa sen enempää tunnekaan. Nykyiset pelaajat eivät ole 1-divaritasoisia pelimiehiä ja ainut syy miksi Säyri saattaa 1-divaripaikan saada, on se että JKS:n joukkue on siirtojen jälkeen jäänyt lähinnä A-poikajoukkueeksi, jolla ei divaripaikkaa säilytetä. Sen tasoiselle JKS:lle, joka runkosarjakauden aikana pelasi, ei Säyristä olisi mitään vastusta. Mistä ihmeestä Säyri saisi ensi kaudelle uusia ja parempia pelaajia joukkoonsa mukaan joilla 1-divarissa pärjäisi? Rahalla se tuskin pystyy ketään ostamaan tai BCJ:stä tai Huimasta Säyriin houkuttelemaan, koska rahaa Säyrillä ei ole. Säyristä lähteneet Virtanen ja Lind eivät varmasti ole vielä tulossa takaisin Säynätsaloon jäähdyttelemään. Naukkarisen naru voisi ehkä tulla mutta se nyt ei vielä kesää tee.
Jos Säyri 1-divariin nousee niin miten tämä palvelee Jyväskylän talousalueen koripalloa? Kaksi seuraa samalla sarjatasolla tappelemassa samoista niukoista tukieuroista ja pelaajaresursseista ilman mitään kykyä minkäänlaista yhteistyötä tehdä. Tuloksena voi olla korkeintaan se, että Säyri onnistuu ensi kaudella vetämään jonkun sponsorin ja pelaajan BCJ:ltä itselleen, jolloin BCJ:llä ei riitä resursseja panostaa liiganousuun. Jos Säyri vielä näin onnistuu sarjapaikkansa divarissa säilyttäämään, on Jyväskylässä sitä seuraavalla kaudella kaksi 1-divarin häntäpään joukkuetta ilman yhtään korisliigajoukkuetta. No, ymmärrän kyllä että paljon on tässä koripallotouhussakin mukana ihmisiä jotka eivät pysty näkemään isompia kokonaisuuksia, vaan heille tärkeintä on joku hetkellinen pikku valonpilkahdus jossain omassa nurkassa ja se, että pääsee sanomaan: "mitäs minä jo sanoin silloin kun Säyrin ja Honsun edustusjoukkueet pantiin yhteen, että eihän siitä mitään tule".
Fakta on, ettei Jyväskylässä ole tilaa kahdelle 1-divarijoukkueelle. Akatemiatyyppinen yhteistyö liigajoukkueen ja 1-divarijoukkueen välillä olisi toinen juttu, mutta sellaista yhteistä pyrkimystä eivät saaren ja kaupungin joukkueet saa aikaiseksi