Koripallo.com

Dallas Mavericks 2011-2012: Winning back-to-back, baby!!!

Vs: Dallas Mavericks 2009-2010

hamahakkimies sanoi:
FOR DIRK NOWITZKI WE WILL DIE

Minä en ole sitä tyyppiä joka muuttaa mielensä statsien ja fanien puolustelujen jälkeen. Minä olen nähnyt lukemattomia Nowitzki otteluita (koska Maverick on ollut vastustajana) ja varsinkin Heatia vastaan käydyt finaalit ovat jääneet mieleen. Sieltä mielipiteeni Nowitzkista pääosin juurtaakin. Mies on täysin hyökkäyspelaaja, säästelee itseään puolustuksessa ja pelaa kuin perus eurokorispelaaja. Kuin Gasol ilman levypallopeliä sekä toisinaan hyvällä heittopelillä. Sietämätön imago on ja pysyy eikä uusi harakka-episodi sitä juurikaan muuta. Tosin Mavericksissa on muita pahempia jannuja kuten Puff Puff Pass Howard sekä W-Beat.

Heti kun näen sen sinun postauksessasi kuvaillun Dirkin niin ilmoittelen sitten. Ihan kiva postaus ei siinä mitään mutta ehkä väärään osoitteeseen kohdistit koska minun standardini 'kovasta pelaajasta' ei kiteydy Dirkissä. Kovia pelaajia mm. Dwyane Wade, Shane Battier, Celtics Antoine Walker -> the list goes on.

JoKaFan sanoi:
A) Pidetäänkö Kidd vai ei? Nykypalkalla tuskin jatkaa. Dallas halajaa Chris Boshia 2010, joten cap spacea pitää saada lisää.
Onpas tullut kirjoteltua ahkerasti tänään. Lihavoidusta seuraavaa:

Itse näkisin Boshin mielelläni Dallasissa ja jos sitä varten lähdetään rakentaamaan, niin ei signata Kiddiä. Signataan Raymond Felton. Dampier ja Stackhouse voidaan treidata esim. Kwame Browniin* (vai tuleeko Kwame vapaille markkinoille) tai johonkin muuhun puolustavaan sentteriin, jollaisen Bosh tarvitsee vierelleen. Myös Terrystä olisi aika päästä eroon, kuten sanottu, Jason ei enää kolmen vuoden päästä ihmeitä tee. Jos Terry saadaan kesällä kaupattua pois, voitaisiin Ben Gordon signata pariksi vuodeksi? Ja tässä vaiheessa Witzki olisi jo aikansa elänyt (vain onko hän koskaan?)

Niin, eli Terry pois --> cap space, ja Kwame-Bosh-Howard(?)-Gordon-Felton kaudelle 2010-1011? Silloin jaksaisi ainakin Dallasin pelejä katsoa. Melkosen sekavaa tekstiä, tällänen visio mulla kuitenkin olisi ;D Saa nähdä onko Cuban samoilla linjoilla.

E: *Tuskinpa Pistons tähän suostuisi..

undulaatti sanoi:
Niin, eli Terry pois --> cap space, ja Kwame-Bosh-Howard(?)-Gordon-Felton kaudelle 2010-1011? Silloin jaksaisi ainakin Dallasin pelejä katsoa. Melkosen sekavaa tekstiä, tällänen visio mulla kuitenkin olisi ;D Saa nähdä onko Cuban samoilla linjoilla.

Olisiko joukkue yhtään parempi kuin viime kauden joukkue?

Kidd>Felton
Terry=Gordon
Dirk>Bosh
Dampier>Kwame

Boobie Gibson sanoi:
Olisiko joukkue yhtään parempi kuin viime kauden joukkue?

Kidd>Felton
Terry=Gordon
Dirk>Bosh
Dampier>Kwame
Älä vielä sano, Felton, Bosh ja Kwame ovat kaikki vielä nuoria, ainakin Feltonista odotan jotain suurta. Jo parin vuoden sisään mahtuu huimaa kehitystä (esim. Rondo).

aa

OG sanoi:
Minä en ole sitä tyyppiä joka muuttaa mielensä statsien ja fanien puolustelujen jälkeen. Minä olen nähnyt lukemattomia Nowitzki otteluita (koska Maverick on ollut vastustajana) ja varsinkin Heatia vastaan käydyt finaalit ovat jääneet mieleen. Sieltä mielipiteeni Nowitzkista pääosin juurtaakin. Mies on täysin hyökkäyspelaaja, säästelee itseään puolustuksessa ja pelaa kuin perus eurokorispelaaja. Kuin Gasol ilman levypallopeliä sekä toisinaan hyvällä heittopelillä. Sietämätön imago on ja pysyy eikä uusi harakka-episodi sitä juurikaan muuta. Tosin Mavericksissa on muita pahempia jannuja kuten Puff Puff Pass Howard sekä W-Beat.

Heti kun näen sen sinun postauksessasi kuvaillun Dirkin niin ilmoittelen sitten. Ihan kiva postaus ei siinä mitään mutta ehkä väärään osoitteeseen kohdistit koska minun standardini 'kovasta pelaajasta' ei kiteydy Dirkissä. Kovia pelaajia mm. Dwyane Wade, Shane Battier, Celtics Antoine Walker -> the list goes on.

Gasol ilman levypallo peliä?? Gasol on pelannut liigassa 8 kautta ja näistä kuutena vuonna Nowiztki on ottanut enemmän levyjä kuin Gasol. Ja mitä tuohon "kova pelaaja" kriteereihin tulee, niin en voi ymmärtää millä kriteereillä Antoine Walker on "kova pelaaja" ja Dirk ei. Siksi, että Walker laittoi aikanaan ilmaan tsiljoona kolmosta ja Dirk vain miljoona?

NBA:ssa on monta pelaajaa joista itse en pidä, mutta en silti yritä väittää heitä sellaisiksi mitä he oikeasti eivät ole.

Suhteellisen karu ja realistinen katsaus Mavsin kokoonpanon puutteisiin ja parannuskohteisiin:

http://www.thetwomangame.com/2009/05/standin-in-the-rain/

Vastaavaa analyysia joukkueen vahvuuksista ja kauden 2008-2009 positiivista puolista:

http://www.thetwomangame.com/2009/05/mr-blue-sky/

Mark Cubanin mukaan Mavs treidasi juuri #22 varauksensa Blazersille #24 varaukseen ja kahteen second rounderiin (yksi tässä draftissa, toinen ensi vuonna). Pointtina kaiketi se, että Mavs uskoo saavansa haluamansa vielä 24. valinnallakin.

Kaikesta huolimatta on vaikea kuvitella, että noilla kakkoskierroksen varauksilla saataisiin peluria, josta on aidosti hyötyä muutaman vuoden sisään. Varsinkin, kun ottaa huomioon Mavsin viime vuosien laihat draftit (esim. verrattuna Celticsiin, ks. seuraava linkki).

http://www.dallasbasketball.com/fullColumn.php?id=1754

nimim. "Pessimisti ei pety koskaan"

Koripalloanalyytikko #1

“like trying to catch lightning in a bottle” Eipä tuosta draftilotosta varmasti haittakaan voi olla, saapa pari arpalippua yrittää uutta Carlos Boozeria tai Mo Williamsia.

Kuten odotettua Mavs signaa Kiddin kolmeksi vuoksi hinnalla 8-9M€ vuodessa.

http://www.dallasbasketball.com/fullColumn.php?id=1799

http://www.thetwomangame.com/2009/07/at-the-bottom-of-everything/

Dallasin (mahdollisesti?) signaama Marcin Gortat on siitä poikkeuksellinen sevenfooteri, että kaveri pystyy donkkaamaan Dr. J-tyyliin vapariviivalta:

http://blogs.orlandosentinel.com/sports_nothingbutnet/2008/11/maybe-magics-go.html

Lisäksi tuon blogikirjoituksen lopussa on linkki vuoden 2004 saksalaiseen all-star-tapahtumaan, jossa Gortat esittelee donkkirepertuaariaan.

[youtube]SWOGuEVmXZw[/youtube]

Suositus, napauttakaa kohtaa 0:14 aina kun pätkä loppuu.

Jos tuo todella on Marcin Gortat niin nyt olen virallisesti hänen faninsa, nimittäin jopa hulluinkin näki heti ettei Gortat pysty tuosta donkkaamaan. Eli Gortat on sitten seinähullu. Onnea vaan hänen ensi vuoden joukkueellensa, ainakin paitamyynti kasvaa räjähdysmäisesti jos hänet saadaan keploteltua ensi vuoden donkkiskabaan. Gortat voisi vaikka seistä korin alla kun Andersen donkkaa, donkkaa, donkkaa, donkkaa, donkkaa, donkkaa etc...

Tuohon videoon pitäisi ehdottomasti lisätä Benny Hill tunnari, sopisi kuin sormus Shaqin sormeen.

Kyllä tuo on hauskin clippi jonka olen koskaan nähnyt, seuraavana on Zach Randolphin keskikenttä sekoilut -> hela kolmonen.

OT: Löysin itse hamahakkimiehen youtubesta http://www.youtube.com/watch?v=rZjPvunK0yA

Dallas neuvottelee Toronton kanssa Marionista...

Dallas Mavericksin kesäliigarosterista löytyy erittäin mielenkiintoinen tapaus: MOUSSA SECK, 7'4"!!!

http://www.dallasbasketball.com/fullColumn.php?id=1805

6460_1071035143805_1463929101_30171378_791849_n.jpg

(Ei salettiin osaa pelata ollenkaan, mutta olisi varmaan ihan jännää, jos vaikka saisi paikan NDBL-joukkueesta?)

Koripalloanalyytikko #1

Kaveri ei ole käynyt edes kouluja kunnolla. Todennäköisesti täysin mahdoton valmennettava.

Joukkuehan alkaa näytti huomattavasti kilpailukykyisemmältä kuin viime kaudella. Kahdeksan sakissa ollaan saletisti.

5. Gortat/Dampier(ellei tredata)/Hollins(jos signataan uudelleen)
4. Nowitzki/Humpreys/Nivins
3. Marion/Ross
2. Howard/Terry/Carroll
1. Kidd/Barea/Beaubois

JoKaFan sanoi:
Joukkuehan alkaa näytti huomattavasti kilpailukykyisemmältä kuin viime kaudella. Kahdeksan sakissa ollaan saletisti.

5. Gortat/Dampier(ellei tredata)/Hollins(jos signataan uudelleen)
4. Nowitzki/Humpreys/Nivins
3. Marion/Ross
2. Howard/Terry/Carroll
1. Kidd/Barea/Beaubois
Tsiigaa noita senttereitä? Ainoa oikeasti vastuuta kestävä on Dampier ja hänkin vanhenemassa. Gortat on todella overrated, saattaa pystyä taikomaan jollain tavalla 6 p per ottelu picknrolleista jossa vastapuolen sentteriä ei yksinkertaisesti runkosarjassa kiinnosta puolustaa Gortattia, sijoittuminen ei ole erikoista, ei ole vahva, todella pitkä joka lisää loukkaantumisherkkyyttä ja kaikenlisäksi vittumaisen näköinen (kyllä hämis). Eikä tuo Hollinskaan ole mikään varteenotettava NBA sentteri. BJ Mullens sitten mentiin treidaamaan kun oltaisiin saatu tyydyttävä kaksikko Dampier/Mullens kentälle (Gortat 75 DNPtä).

No totta tosiaan näyttää Mavericks pitkästä aikaa kilpailukykyiseltä joukkueelta, josta löytyy myös hyvin puolustavia pelaajia (Kidd, Howard, Marion, Gortat).

Tuota OG:n Gortat-vihaa en kyllä ymmärrä. Hän ei ehkä tule skoraamaan, mutta puolustaa silti erittäin hyvin (itselleni jäi mieleen finaalien puolustus Pau Gasolia vastaan). Kuuden pick&roll pisteen lisäksi Gortat tulee myös juoksemaan nopeassa hyökkäyksessä pari donkkia, sillä hän on kokoisekseen yllättävän nopea sprinttaaja. Vaikka kahdeksan pistettä box-scoressa ei tulekaan räjäyttämään fanien tajuntaa, totuus on, ettei Gortatin noin tulivoimaisessa joukkueessa juuri tarvitse tehdä koreja, saanen muistuttaa, että joukkueeseen kuuluu mm. NBA:n itsekkäin pelaaja Dirk Nowitzki.

Dampier todennäköisesti treidataan ja Gortat tulee pelaamaan noin 25-30 minuuttia ottelua kohden. Loput minuutit sentterin paikalla jakavat Dampierin mahdollinen korvaaja, Nowitzki ja myös Hollins. Ihan hyvältä tuo Dallasin sentteri-osasto näyttää.

Scalabrine sanoi:
No totta tosiaan näyttää Mavericks pitkästä aikaa kilpailukykyiseltä joukkueelta, josta löytyy myös hyvin puolustavia pelaajia (Kidd, Howard, Marion, Gortat).

Tuota OG:n Gortat-vihaa en kyllä ymmärrä. Hän ei ehkä tule skoraamaan, mutta puolustaa silti erittäin hyvin (itselleni jäi mieleen finaalien puolustus Pau Gasolia vastaan). Kuuden pick&roll pisteen lisäksi Gortat tulee myös juoksemaan nopeassa hyökkäyksessä pari donkkia, sillä hän on kokoisekseen yllättävän nopea sprinttaaja. Vaikka kahdeksan pistettä box-scoressa ei tulekaan räjäyttämään fanien tajuntaa, totuus on, ettei Gortatin noin tulivoimaisessa joukkueessa juuri tarvitse tehdä koreja, saanen muistuttaa, että joukkueeseen kuuluu mm. NBA:n itsekkäin pelaaja Dirk Nowitzki.

Dampier todennäköisesti treidataan ja Gortat tulee pelaamaan noin 25-30 minuuttia ottelua kohden. Loput minuutit sentterin paikalla jakavat Dampierin mahdollinen korvaaja, Nowitzki ja myös Hollins. Ihan hyvältä tuo Dallasin sentteri-osasto näyttää.

Pakko on sen verran myöntyä OG:n mielipiteeseen, sillä en nyt Dallasin sentteri-osastoa HYVÄKSI näe. Gortat on hyvä backup sentteri, mutta ei hyvä aloittava sentteri. Näkisin Dampierin (jos ei treidata) aloittavana sentterinä ja pelaa puoliksi Gortatin kanssa + vähän jämiä Hollinsille

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.