Vs: Dallas Mavericks 2009-2010
The early sense I get is that the Mavericks have little interest in using their midlevel exception to play the restricted free-agent game again with Boston's Glen Davis.
http://sports.espn.go.com/nba/columns/story?columnist=stein_marc&page=Chatter-090714
Mavericks on uusimpien huhujen mukaan Glen Davisin perässä Gortat-mahdollisuuden kaaduttua. Katsotaampa Dallasin rosteria isojen miesten päästä ennen minkäänlaista spekulaatiota:
Erick Dampier
Ryan Hollins
Kris Humphries
Dirk Nowitzki
Näiden kavereiden lisäksi Nathan Jawai saattaisi olla roster-spotin arvoinen pelimies, vai? Myös ex-maverick James Singleton on edelleen vapailla markkinoilla ja mielestäni veteraanin minimisopimuksen arvoinen. Näistä kahdesta voitaisiin kuitenkin signata ainoastaan toinen, itse ehdottaisin Jawaita ihan puhtaasti kokonsa puolesta. Yllä olevaan listaan/pinoon voidaan siis lisätä vielä Nathan Jawai.
Itse asiaan. Dallas on siis tarjoamassa Davisille täyttä MLE-sopimusta (5,8M). Henkilökohtaisesti, olen sitä mieltä ettei BBD ole niin muhkean sopimuksen arvoinen, 3-4 miljoonaa kuulostaisi kohtuullisemmalta. Dallasissa Davis toisi penkiltä energiaa, kovuutta, puolustusta sekä jonkin verran hyökkäystehoja. Davis on ison sentterin (Dampier, Jawai) kanssa kykenevä pelaamaan pitkiäkin pätkiä ja tällöin Nowitzki saisi huilata kunnolla playoffeja ajatellen. Minuuttijako voisi mennä kutakuinkin tähän tapaan:
C: Dampier 25-30/Jawai 10-15/Hollins 3-13
PF: Nowitzki 30-35/Davis 13-18/Humphries 0-5
Myös Marion voisi saada Humphriesin minuutit ja osan Davisin minuuteista nelospaikalla, mutta tämä riippuisi täysin vastustajan peliviisikosta. No, jos Mavericks Davisin signaisi, näyttäisi PF-osasto ihan hyvältä, mutta sentterin tontilla on vieläkin melkoisen laihaa materiaalia. Asiaa helpottaisi jos Dampier pystyisi pelaamaan 35 minuuttia ottelua kohden, mutta valitettavasti hän on kuitenkin jo vanha höyryveturifossiili.
Oma neronleimaukseni olisi skenaario, jossa MLE, tai ainakin osa siitä, käytettäisiin uuteen sentteriin ja James Singleton singattaisiin uudelleen veteraanin minimisopimuksella. Toivotaan, että Cubankin tulisi järkiinsä ja tajuaisi että hänellä on liian pieni...joukkue siis.