Vs: Honka 2007-2008
No, hyvä että Honka sai tänään pelin aikaiseksi vaikeasta tilanteesta huolimatta. Tästä jatketaan, oikeat pelit on sitten huhtikuussa. Mutta mitäs sitä ennen?
Monten tilannetta täällä on käsitelty tarpeeksi, eipä minulla siihen juuri ihmeempää. Minä en ehkä ottaisi Montea tulevaisuudessa Honkaan, perusteena ihan se että tapaus oli ikävähkö sopimusrikko ja vaarantaa vakavasti Hongan koko tämän kauden menestymisen. Toisaalta en ole kyllä organisoimassa 'say no to Monte'-liikettä vaikka näinkin tehtäisiin. Ja olisihan se aika ärsyttävää tämän jälkeen nähdä joku toinen joukkue poimimassa hedelmän ja otsa kirkkaana antamassa Montelle 'uusi mahdollisuus'. Lahdessa näkisin Cummingsin kyllä mielelläni... Joensuuhun Monte ei kyllä lähde koska pilven saanti siellä on tosi vaivalloista (joo, huumoria se on huonokin huumori). Mutta miten jatkossa käykin, kaikkea parasta Montelle!
Mutta ne korvaajat? Mays on valittu, toisen kaverin hankinnalle on aikaa ensi viikon lopulle. Aivan helvetillinen tilanne.
Tässä tilanteessa Hongan päätös laskea Kisner Puolaan osoittautuu tietysti aika katastrofiksi, ja edelleen ihmettelen hiukan päätöksen syntyä. Toki Honka on hieno organisaatio eikä halua olla pelaajien urakehityksen tiellä...mutta tuota, tässä oli kausi ikäänkuin lähentymässä huipennusta ja me lasketaan sopimuksenalainen pelaaja jolla on aika tärkeä ja toimiva rooli joukkueessa, lähtemään. Miksi? Ilman Montenkin tapausta tämä olisi ollut erikoinen juttu, mutta nyt kasassa on kyllä ainekset kunnon pannukakkuun.
Ehkä Kisneristä saatiin sitten iso tukku rahaa. Mutta en tiedä kannattaako moista arbitraasia tässä vaiheessa kautta oikein harrastaa. JOS Mays osoittautuu hyväksi hankinnaksi, niin hieno juttu. Mutta tämä kuvio ei mene minun kaaliin. Ja nuo muutamat edellä mainitut piirteet Maysissä (nuori, puoli kautta ilman pelejä) ei ihan hirveästi herätä luottamusta. Tilastojen mukaan kaveri on enemmän lyhyt heittäjä kuin varsinainen pelintekijä? Lisänä tähän Pavin pelikuviot uudelle miehelle, niin...no, toivotaan että Honka onnistui hankinnassa. Muuten ei voi todeta kuin että organisaatio ryssi ihan itse tämän jutun.
Cummingsin tapausta taas ei organisaatio ryssinyt, mutta korvaajaa taretaan yhtä kaikki. Ja siihen on sitten aikaa viisi päivää. Eli joku sopivan kokoinen sopivaksi speksattu Tapiolaan, ja kädet ristiin? Koska Lonnie Cooper, Marcus Grant ja Nate McMillan ovat mitä ilmeisimmin saamattomissa, minulta löytyisi yksi lotto-tyyppinen toive: Shawn Huff. Huutokauppa Topon kanssa käyntiin?
No, tää on vaan koripalloo. Kyllä tämänkinhetkisellä joukkueella on kaiken mennessä ihan ubersupadupa-nappiin (ei mitään päihdeviittauksia tolla napilla) mahdollisuudet aika pitkälle, mutta toivotaan että paketti saadaan jollakin jumalallisen väliintulon kaltaisella ihmeellä parsittua ehjäksi. Espoolainen koripalloyleisö seuraa toistaiseksi tapahtumia ällistyneen hämmentynyt ilme kasvoillaan. Päätän raporttini Olarin liepeiltä tähän.