Vs: Honka 2007-2008
She-Man sanoi:
Olen sfunkin kanssa aika lailla eri mieltä Hongan ison pelaajan tarpeesta. Jos pikaisesti katsoo tilastoja, niin Honka on korin alla murhattu tällä kaudella jo monta kertaa. Murhamiehinä ovat olleet muuan McCarroll, Jallow, Dies... Listaa voisi jatkaa. Aikamoisen riskin Honka ottaa, jos ei isoa jenkkiä hanki.
Minä taas olen S'funkin kanssa samoilla linjoilla.
Kuten Bourbon_Street kirjoittaa, olisi joukkueella tarvetta oikeastaan molemmille eli tornille korin alle ja takalinjojen varamiehelle. Kun näitä kahta paikkaa kuitenkin katsoo, niin on helppo nähdä, että Coach Pavi on rakentanut joukkueen pelitavan tälle nykyiselle kokoonpanolle, joka perustuu liutaan isoja laitureita. Varsinkin hyökkäyspeli pitäisi rakentaa uusiksi, jos mukaan pitäisi rakentaa torni, jolla ei ole mahdollisuutta uhata 3s alueen ulkopuolelta.
Siksi minusta tärkeintä on löytää pelaaja, joka pystyy tarjoamaan apuja Koposelle. Ilman tämän paikan täyttämistä pudotuspelistrategia on varmasti selvä kaikille vastustajille. Jatkuvasti painetta Koposelle, joka joutuu pelaamaan suuria minuutteja. Tuplausta, virhettä, roikkumista, mitä tahansa, joka rasittaa ja syö siten voimia ottelusarjejen ratkaisevista otteluista.
Nikitin voisi tuoda hieman hätäapua, mutta en näe häntä kuin hätäapuna. Hyvä puoli on kokemus, mutta jos hän ei pystynyt lyömään itseään kunnolla läpi aiemmin, niin vaikeaa se on myös yli puolen vuoden tauon jälkeen. Vaikka II div. onkin timantin kova sarja, niin rytmin löytäminen vie enemmän aikaa kuin nyt on käytettävissä.
Hyvä puoli tilanteessa on se, että hankittava pelaaja voi olla selvästi pienten minuuttien mies eikä hänen tarvitse olla kova pistemies. Tämä antaa hieman väljyyttä kriteereihin. Missään tapauksessa pelaaja ei saa olla omien tilastojen eteen pelaava, vaan hänen pitää hyväksyä roolinsa. Muuten joukkueen kuviot menevät sekaisin loppukaudeksi.