Koripallo.com

JKS 2009-2010

42

Vs: JKS 2009-2010

Nessi sanoi:
ToPo ja ToPo II (tai TomPo tai Kahe...) kuuluvat samaan seuraan. Eli ovat saman seuran joukkueita. Tarmo ja UB ovat erillisiä rekisteröityjä yhdistyksiä. Ainakin toistaiseksi. Toiseksi, käsitykseni mukaan valtakunnallisissa sarjoissa (Korisliiga, Ykkösdivisioona) ei voi olla kahta tai useampaa saman seuran joukkuetta samassa sarjassa ja tällä hetkellä meikäläistä ei kiinnosta senkään vertaa mitä ja miten alemmissa sarjoissa sopuillaan.

Naisten divari lienee valtakunnallinen sarja ja tietääkseni saman seuran kahden joukkueen esiintyminen samassa sarjassa ei ole kiellettyä. Miksi muuten nyt vertaat ToPoa seurana (noiden kahden joukkueen taustalla) ja sitten kahta erillistä yhdistystä kun ongelma tuntui olevan Grönroos, joka toimii molemmissa mainituissa yhdistyksissä.

Ja mitä 42:sen yllä lainaamaani kommenttiin tulee, saa siitä semmoisen käsityksen, että sopupelit eivät ole sääntöjen vastaisia. Ainakin minä saan. Joko nyt 42:sen tulisi tarkentaa sopupelinäkemystään aikalailla perusteellisesti tai muokata lausetta vastaamaan enemmän ymmärrettävää suomen kieltä.

Käynti äidinkielen tunneilla ei tietenkään takaa kaikkea ja luetun ymmärtäminen on usein henkilökohtaista ja/tai vaikeaa kun itsellä on joku vahva käsitys asiasta jo pohjalla. Se pihvi pitäisi löytää. Minä pidän sopupeliä moraalittomana (paitsi että se on myös sääntöjen vastaista, enhän minä sitä tuossa kieltänyt) ja totesin vain, että muitakin moraalittomuuksia voi esiintyä tuollaisessa tilanteessa.

Kun sinä nyt olet niin kovasti sääntöjen perään, niin kerro mihin sääntöön (moraali- tai muu) perustuu se, että haluat liiton ottavan kantaa siihen, että Tarmo (valmentajanaan Grönroos) ja Uusimaa Basket (puheenjohtanaan vai minä se toimikaan Grönroos) toimivat jotenkin (miten?) väärin. Mistä ja kenen kenkä puristaa?

Pahoittelen jo etukäteen mahdollisia kielioppivirheitä. :p

42 sanoi:
Naisten divari lienee valtakunnallinen sarja ja tietääkseni saman seuran kahden joukkueen esiintyminen samassa sarjassa ei ole kiellettyä. Miksi muuten nyt vertaat ToPoa seurana (noiden kahden joukkueen taustalla) ja sitten kahta erillistä yhdistystä kun ongelma tuntui olevan Grönroos, joka toimii molemmissa mainituissa yhdistyksissä.

Käynti äidinkielen tunneilla ei tietenkään takaa kaikkea ja luetun ymmärtäminen on usein henkilökohtaista ja/tai vaikeaa kun itsellä on joku vahva käsitys asiasta jo pohjalla. Se pihvi pitäisi löytää. Minä pidän sopupeliä moraalittomana (paitsi että se on myös sääntöjen vastaista, enhän minä sitä tuossa kieltänyt) ja totesin vain, että muitakin moraalittomuuksia voi esiintyä tuollaisessa tilanteessa.

Kun sinä nyt olet niin kovasti sääntöjen perään, niin kerro mihin sääntöön (moraali- tai muu) perustuu se, että haluat liiton ottavan kantaa siihen, että Tarmo (valmentajanaan Grönroos) ja Uusimaa Basket (puheenjohtanaan vai minä se toimikaan Grönroos) toimivat jotenkin (miten?) väärin. Mistä ja kenen kenkä puristaa?

Pahoittelen jo etukäteen mahdollisia kielioppivirheitä. :p

Eijjumalauta... ensin kirjoitus ja nyt lukeminen - jos nyt katsot ja LUET Nessin kirjoitukset eiliseltä illalta, niin ei tässä vedota mihinkään sääntöön vaan moraaliin. Kyseessä on MIELIPIDEKIRJOITUKSISTA koostuva foorumi. Ensin tätä väännettiin Botevgradin kanssa ja nyt näköjään sun kanssa...

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että KAIKKI mikä vie alueen lajikulttuuria eteenpäin ja vain ja ainoastaan plussaa. Huolissani olen siitä, että tuliko nyt synnytettyä porsaanreikä, jota voidaan jatkossa käyttää hyväksi. Ja kun tätä UB:ta nyt on ajettu kuin käärmettä pyssyyn, niin olisi kiva tietää motivaatiotekijät kauden vikassa ottelussa, jos UB:lla on vaara pudota kakkoseen ja Tarmo taas olisi varmistanut piikkipaikkansa... Grönroos tehnee helvetin hyvää työtä lajin hyväksi, mutta pihvi on nyt tuossa edellä mainittu.

Ja yksi juttu vielä - mä todellakin haluaisin nähdä sun peräänkuuluttamat "moraalisäännöt". Tällä hetkellä tuntuu siltä, että mulla ja sulla tai Hentun Liisalla ne voivat olla hieman erilaiset - sen mukaan mennään... 8]

swen

Tämä Uusimaa Basketti aiheuttaa selkeästi närää ja näppylöitä ainakin Keravan suunnasta katsottuna. ;D

swen sanoi:
Tämä Uusimaa Basketti aiheuttaa selkeästi närää ja näppylöitä ainakin Keravan suunnasta katsottuna. ;D

Etpäs tainnut lukea, mitä juuri aiemmin kirjoitin. Tämän lajin parissa on niin vähän sydämellä töitä tekeviä tahoja, että heidän työtään an ehdottomasti arvostettava. Mutta kuten aiemmin kirjoitin, äh, lue sieltä... 8]

Lisähuomautuksena on pakko mainita, että Nessi muuten kuuluu ehdottomasti näihin entusiasteihin, joita ilman meillä muilla olisi asiat erittäin paljon ikävämmin (jep, Lanu ja Grönroos myös mukana...)

Mielenkiintoinen on muuten tuo Borizin kommentti siitä, että mikä on Tarmon rooli koko kuviossa... Minä toivotan UB:lle onnea ja menestystä ja samalla toivon, että tässä ei ole tulossa lisämatskua Täynnä Tarmoa -dokkarin jatko-osaan... 8]

oonne

Aika mauton juttu JKS mutta ilmeisesti rahat niin loppu että pitää tehdä hurjia ratkaisuja.

Minkästasoinen tämä uusi vahvistus on?

42 sanoi:

Nyt täytyy tunnustaa, että unohdin tuon naisten divarin täysin. Tosin naisten koripallo on naisten koripalloa ja miesten koripallo on koripalloa. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän Grönroos-keskustelun kanssa.

Eli valtakunnallisissa sarjoissa saa pelata samassa sarjassa useampikin saman seuran joukkue. Pitääpä tottua elämään tämän tosiasian kanssa. Valitettavasti se vaan kertoo suomalaisen koripallon alennustilasta. Näin ei pitäisi olla, mutta naisten divariin nyt ei vaan muuten taida joukkueita löytyä.

Grönroos-casessa meikäläisen kenkää puristaa yksinkertaisesti se, että käytännössä yksi mies voi päättää mikä tulos Kokonhallissa viimeisellä kierroksella pelataan. Ja vaikka JG haluaisikin Tarmon voittavan, tuskin Jounia hirveästi harmittaa, jos UB pelin himaan hoitaa ja sillä voitolla UB-pj pääsee tuulettelemaan säilynyttä divarisarjapaikkaa. Eteenkin jos Tarmolle pelillä ei ole enää mitään merkitystä.

swen sanoi:

Kerava ja JKS pelasivat kaksi tiukkaa matsia ja kummallakin kertaa vierasjoukkue voitti. Kerava oli keskinäisissä peleissä lopulta parempi voitettuaan oman vieraspelinsä reilummin. Näin ollen Keravan Energia Team ja Uusimaa Basket eivät tällä kaudella enää kohtaa.

Toivottavasti ensi kaudella kyseiset joukkueet taas pelaavat keskenään. Ja nimenomaan Ykkösdivisioonassa. Mutta ensin on tietysti kummankin joukkueen vielä parannettava menoaan tällä kaudella.

Hatunnoston paikka

hauskaa sanoi:
Tämä on hauskaa ja tasapuolista toimintaa.

Ensin putsataan pöytä uudella yhdistyksellä ja sitten eikun vahvistusten hankintaan.

Kun alkuperäinen yhdistys ei halua enää riskeerata tappiollisen toiminnan takia, venytetään seiniä ja velkoja uuden yhdistyksen avulla.

Täytyy suuresti ihmetellä täällä ollutta hiekkalaatikokeskustelua. Edes marttakerholaiset eivät pysty moiseen. Luultavasti täällä kirjoittaa lähinnä sellaiset seurojen syöväreihin kallkiintuneet, jotka eivät todellisuudessa osallistu muulla tavoin toimintaan. Minä yhtenä heistä kirjoittaessani tämän.

Tärkein asia on kuitenkin unohdettu noissa kirjoituksissa eli juniorit. Minun mielestä tärkeintä on ollut se, että tehdyillä seuramuutoksilla varmistettiin laadukas junioritoiminta, jota JKS on tehnyt viimeisten vuosien aikana ja se, että junioreille taataan sekä kilpa- että harrastepuolen toimintaa alueella. Totuus on, että A-junnuiän ylittäneille pelaajille tulee tarjota eriasteisia joukkueita lähellä heidän kotiaan. Muutoin saattaa koripallon harrastus loppua siihen.

Toivottavasti meillä koripallosta tykkääville on tarjolla jatkossakin vähintäänkin sellaisia 1-div. tason pelejä seurattavaksi, jossa mahdollisimman moni oman alueen pelaaja pelaa.

Hatunnosto tekijöille ja onnea!

oonne

Hatunnoston paikka sanoi:
Täytyy suuresti ihmetellä täällä ollutta hiekkalaatikokeskustelua. Edes marttakerholaiset eivät pysty moiseen. Luultavasti täällä kirjoittaa lähinnä sellaiset seurojen syöväreihin kallkiintuneet, jotka eivät todellisuudessa osallistu muulla tavoin toimintaan. Minä yhtenä heistä kirjoittaessani tämän.

Tärkein asia on kuitenkin unohdettu noissa kirjoituksissa eli juniorit. Minun mielestä tärkeintä on ollut se, että tehdyillä seuramuutoksilla varmistettiin laadukas junioritoiminta, jota JKS on tehnyt viimeisten vuosien aikana ja se, että junioreille taataan sekä kilpa- että harrastepuolen toimintaa alueella. Totuus on, että A-junnuiän ylittäneille pelaajille tulee tarjota eriasteisia joukkueita lähellä heidän kotiaan. Muutoin saattaa koripallon harrastus loppua siihen.

Toivottavasti meillä koripallosta tykkääville on tarjolla jatkossakin vähintäänkin sellaisia 1-div. tason pelejä seurattavaksi, jossa mahdollisimman moni oman alueen pelaaja pelaa.

Oletko miettinyt fanin näkökulmaa? Minua ainakin sapettaa...

Jos on hyvä A-poika ja edellytyksiä liigaan, niin ei harrastus mihinkään lopu. Ottajia on ehkä jopa tusina liigajoukkueista.

Tulee mieleen menneiltä vuosilta Shakersin ikävä kohtalo - 2 divarissa tuli menestystä ja yhtäkkiä "jostain" tuli Tampa Bay Lightningin pikkuveli, joukkue vaihtoi nimensä Helsinki Lightningiksi ja vain taivaan piti olla rajana. Hommahan meni ihan vihkoon, enkä tarkkaan edes tiedä skeidan määrä, joka jäi varmasti myös junnujen pöyhittäväksi... Miten tämä liittyy JKS:aan? Ei toivottavasti mitenkään. Hommahan on lopulta ihan jees, kunhan taloudelliset ja urheilulliset kriteerit täyttyvät.

Toivon Nessin esittämän hypoteesin osoittautuvan vääräksi ja Kokonhallissa pelataan täysillä. Ymmärrän kyllä myös fanien fiilikset - joka vuosi jotain ihmesäätöä...

Tasapuolista?

---------------------------
Hatunnosto hienosta puhalluksesta. Mitähän mahtavat miettiä divarin alakastissa pelaavat seurat jotka ovat mitoittaneet budjettinsa niin, ettei tule velkaa. Ja niiden junnut.
Junioreille pitää taata eritaisoisia pelejä sellaisilla kustannuksilla että seura kestää ne. Nyt ei kestänyt mutta simsalabim: uusi seura pystyyn ja uutta velkaa venyttämään.

hmph...

Totuushan on, että yhdistyksen vaihdolla emoseuraa kuihtuu ja lopulta kuolee. Tämä siksi, että A- ja B-juniorit vietiin emoseuralta Uusimaa-Baskettiin mukaan (veikkaisin, vain ja ainoastaan sen takia, että 1.divisioonassa pelaava edustusjoukkue saa junioreiden kausimaksuista rahoitusta amerikkalaisten palkanmaksuun).

Jep. Hatunnosto moraalisesta taposta.

velkaa

Eiköhän liitto tutkinut nuo (velat) jos niitä olisi ollut ei siirtoa olisi varmaankaan hyväksytty!

Jantteri

Nessi sanoi:
Nyt täytyy tunnustaa, että unohdin tuon naisten divarin täysin. Tosin naisten koripallo on naisten koripalloa ja miesten koripallo on koripalloa. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän Grönroos-keskustelun kanssa.

Eli valtakunnallisissa sarjoissa saa pelata samassa sarjassa useampikin saman seuran joukkue. Pitääpä tottua elämään tämän tosiasian kanssa. Valitettavasti se vaan kertoo suomalaisen koripallon alennustilasta. Näin ei pitäisi olla, mutta naisten divariin nyt ei vaan muuten taida joukkueita löytyä.

Grönroos-casessa meikäläisen kenkää puristaa yksinkertaisesti se, että käytännössä yksi mies voi päättää mikä tulos Kokonhallissa viimeisellä kierroksella pelataan. Ja vaikka JG haluaisikin Tarmon voittavan, tuskin Jounia hirveästi harmittaa, jos UB pelin himaan hoitaa ja sillä voitolla UB-pj pääsee tuulettelemaan säilynyttä divarisarjapaikkaa. Eteenkin jos Tarmolle pelillä ei ole enää mitään merkitystä.

Tämän tapauksen ja sen hoidon osalta on tärkeää huomata, että toimijat ovat olleet liikkeellä avoimesti, eli vastuuhenkilöt eivät ole peitelleet asemaansa. Menettelytapa on oikea ja rohkea, koska he ovat varmasti tienneet minkälaista spekulointia se aiheuttaa. Tämänkaltainen julkisuus / avoimuus on lisäksi omiaan estämään moraalisia väärinkäytöksiä. En uskokaan, että sellaisia tapahtuu, koska asia on nyt julkinen ja sitä seurataan tarkasti. Mikäli jotain epäilyttävää tapahtuisi, siitä nousisi sellainen kohu, että esimerkiksi sponsorien hankkiminen olisi jatkossa entistäkin vaikeampaa. Eli toimijat tekisivät käytännössä koripallopoliittisen itsemurhan.

Uskon ja toivon, ettei tässä synny taloudellisia "ruumiita". Itse asiassa arvelen, että käyttöönotettu menettely on omiaan ehkäisemään ennenaikaisia kuolemia, koska vaikuttaisi että divarijoukkueen tulojen hankkiminen onnistuu nyt paremmin, kun uusi "markkinointiyhtiö" hoitaa sitä. Muutama kummiyrityskin näyttää jo löytyneen.

Yhteistyön sisältö

hmph... sanoi:
Totuushan on, että yhdistyksen vaihdolla emoseuraa kuihtuu ja lopulta kuolee. Tämä siksi, että A- ja B-juniorit vietiin emoseuralta Uusimaa-Baskettiin mukaan (veikkaisin, vain ja ainoastaan sen takia, että 1.divisioonassa pelaava edustusjoukkue saa junioreiden kausimaksuista rahoitusta amerikkalaisten palkanmaksuun).

Jep. Hatunnosto moraalisesta taposta.

Kuulukohan tuohon JKS-Uusimaa Basket yhteistyöhön tätä junioritoiminnan (Akatemia, Aja B) siirtoa Uusimaa Basketiin muulta osin kuin niiden pelaajien, jotka nyt tuohon uuteen seuraan haluavat vapaaehtoisesti siirtyä.

JKS tavoite , niin olen ymmärtänyt on jatkaa junioritoimintaa ja pelaajat edustavat ainakin kauden loppuun toivottavasti jatkossakin JKS nimistä seuraa.
Eri asia pysyvätkö junnut (A ja B) seurassa kauden jälkeen, vaan hakeutuvatko tuhon UB toimintaan , takaisin kasvattajaseuroihinsa vai jopa pääkaupungin suurseuroihin.

Kevät näyttää kuuluuko tältä saralta jotain muuta täsmällistä, kuin Uusimaa Basketin ennakoivat joukkueosuudet

Jantteri

Yhteistyön sisältö sanoi:
Kuulukohan tuohon JKS-Uusimaa Basket yhteistyöhön tätä junioritoiminnan (Akatemia, Aja B) siirtoa Uusimaa Basketiin muulta osin kuin niiden pelaajien, jotka nyt tuohon uuteen seuraan haluavat vapaaehtoisesti siirtyä.

JKS tavoite , niin olen ymmärtänyt on jatkaa junioritoimintaa ja pelaajat edustavat ainakin kauden loppuun toivottavasti jatkossakin JKS nimistä seuraa.
Eri asia pysyvätkö junnut (A ja B) seurassa kauden jälkeen, vaan hakeutuvatko tuhon UB toimintaan , takaisin kasvattajaseuroihinsa vai jopa pääkaupungin suurseuroihin.

Kevät näyttää kuuluuko tältä saralta jotain muuta täsmällistä, kuin Uusimaa Basketin ennakoivat joukkueosuudet

Jos rinnakkaislisenssillä saa pelata vain yhdessä aikuissarjan joukkueessa, niin a/b-juniori ei voine olla junioreissa JKS:n jäsen jos hän haaveilee pelaavansa divaria uB.ssa ja korisliigaa tarmossa, mikäli se sinne nousee..

Jantteri sanoi:
Jos rinnakkaislisenssillä saa pelata vain yhdessä aikuissarjan joukkueessa, niin a/b-juniori ei voine olla junioreissa JKS:n jäsen jos hän haaveilee pelaavansa divaria uB.ssa ja korisliigaa tarmossa, mikäli se sinne nousee..
Näin se on nykyisillä säännöillä, Jantterin kuvaama kolmen seuran humppa ei ole sallittua.

keksiä

Botevgrad sanoi:
Näin se on nykyisillä säännöillä, Jantterin kuvaama kolmen seuran humppa ei ole sallittua.
Kyllä siihen joku veivaus keksitään, että saa. Kattoseura ja alaseura ovat jotenkin samaa sakkia niin että voidaan tulkita että voi pelata UBssa joka on oikeastaan JKS. Ja sitten voi pelata myösTarmossa joka on oikeastaan UB. sitten voi hätätilassa pelata UB-40:ssä joka on se pommikone ja se on myös se yhtye, eli voi kuunnella musiikkia samalla. Eli humppa on siis sallitua. Ja jos UB:ssa ei onnistu niin voi sitten rahojen loppuessa ja liiton luvalla perustaa ESB:n (Etelä Suomen Baskentin) jolla voi taas jatkaa toimintaa. Toinen uuden seuran nimiehdotus on ESK (Etelä-Suomen Koripallo).

Molen Mollukkainen

Joku Tommy Spletter NCAA kakkosesta tuli pelailemaan Uusis Paskettiin. Nyt viimeistään on nousu Korisliigaan varma.

NCAA

Molen Mollukkainen sanoi:
Joku Tommy Spletter NCAA kakkosesta tuli pelailemaan Uusis Paskettiin. Nyt viimeistään on nousu Korisliigaan varma.
Totta, nousua odotellessa. No, NCAA kakkosesta voi tulla ihan hyviä pelaajia suomen ykköseenkin, sen verran heikko taso divarissa on. Esim. Keravan NCAA 2.div vahvistus on ehkä yksi heikoimmista divarin vahvistuksista. Mutta saas nähdä miten Peten kohdalla käy. Mietin vaan, että mitä sarjoja ajatellen hän on Suomeen tullut näyttöjä antaamaa ? Näinhän kvartaali-Henkka ainakin paikallislehdessä kirjoitti !!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.