Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

saanko tiedustella kuinka vanhoja herroja JOEN SUU ja sorsapilli ovat?

Saapihan sitä tiedustella ja voinhan tuon sanoakin. Ite oon vasta viisnelonen ja syntynytkin -54. Sorsapilli sitä vastoin on jo vanhus.

Mutta kotona jälleen. Kiva istua jälleen omassa tuolissa.

perunamies

JOEN SUU ootko sitten paljonki reisussa ja minkälainen tuoli on perseen alla?

Sellainen valtaistuinhan se. Perintönä on kulkenut suvussa. Joku kaukainen sukulaismies lienee ollut ihan oikea kuningas joskus Viikinkiajalla?

Ja jonkinlainen kuningashan minäkin olen, kun varmaan saan " viimeisellä tuomiolla " sen kirkkaimman kruunun, eikä vähiten ansioistani kpcomin kantavana voimana ja piikkinä tosikoitten lihassa.

Reissuhommia ei tule kyllä paljon tehtyä. Vain pari vuodessa. Kuopion reissu oli toinen tänä kesänä. Lieksa oli se toinen. Eli ei tässä mitään kyläluutia olla sorsapillin tavoin, vaan enemmänkin sellaisia kotihiiriä.

JOEN SUU sanoi:
Sellainen valtaistuinhan se. Perintönä on kulkenut suvussa. Joku kaukainen sukulaismies lienee ollut ihan oikea kuningas joskus Viikinkiajalla?

Ja jonkinlainen kuningashan minäkin olen, kun varmaan saan " viimeisellä tuomiolla " sen kirkkaimman kruunun, eikä vähiten ansioistani kpcomin kantavana voimana ja piikkinä tosikoitten lihassa.

Reissuhommia ei tule kyllä paljon tehtyä. Vain pari vuodessa. Kuopion reissu oli toinen tänä kesänä. Lieksa oli se toinen. Eli ei tässä mitään kyläluutia olla sorsapillin tavoin, vaan enemmänkin sellaisia kotihiiriä.

Se on hieno asia, kun pitää perinnöstä kiinni. Eihän kaikilla sellaisia kalleuksia ole, joten pidä vain perinnöstäsi kiinni.

Et siis ole reissumiehiä. Hyvä asia sekin rahaa säästyy ja onhan se mukava kotikylässäki olla.

Olin koko sunnuntakipäivän kotosalla. Laiskanlinnassa löhöten lehtistressin poistossa. Kerääntyy nykyisin jostakin syystä lukemattomia lukemattomia aviiseja tuolin viereen. Se stressaa...

No, lauvvantaina häiriköitten kaa häiriköiden, tietty, Borgååssa. Se oli vähemmän stressaavaa. Uikku saa tarkentaa, jos haluaa. Teen kuulema täällä liikaa paljastuksia. Sain jo nootin.

Ulkonäöltään ja tavoiltaankin pilli kyllä muistuttaa paljon Kit Carson-vanhusta. Carson kuitenkin kulkee vielä hevosella, eikä rollaattorilla.

Väärin!
Mie ajelen kyl vielä mopolla. Ja lujaa.
Mutta mutta. Eilen "kaveri" soitteli ja antoi tulla ns. tuutin täydeltä terkkuja kirjoitelmasta, jota en kyllä (muistaakseni) ole tänne, enkä tonne, kirjoitellut. Mehän kirjoitamme palstanpitäjä J.n kaa vain, ja ainoastaan omalla vakiintuneella merkillämme, vai mita J? Kahden, tai useamman nimimerkin takaa ampuvat ovat mielestäni hunsvotteja, iiskotteja, sakilaisia, herhiläisiä, parranpäristäjiä.....
Mutta nyt, imuri töihin!

Onko sulla sellainen itseohjautuva ropotti-imuri? Mulla on jo. Se on kätsä vekotin. Pyyhkii ensin pölyt, sitten imuroi ja lopuksi vielä luuttuaakin.

Uusi hypermikrosirupiirikortti on jo tilattu siihen. Sitten se tamppaa matotkin ja tuo mulle aina uuden kaljan, kun ääntelen tietyllä tavalla. ....Ei, en paljasta sitä ääntelyä. Naapurit voivat olla täälläkin kateellisina vaklaamassa. Ei ole mukavaa, jos se vie kaljat naapurin kitaan.

No voin kyllä sen verran paljastaa, ettei se ääni ole se, miksi heti luulit. Siis pieru.

Koetapa arvuutella sitä.

Kuinka saatoit kirjoittaa tänne sanan "pieru". Maailma on täynnä ihmisiä, jotka eivät piere. Esimerkiksi kuninkaalliset opetetaan jo pienestä pitäen olemaan pieremättä. Aatelisethan päästelevät ilmavaivansa yläkautta.

Saduissa on aina puhuttu, miten prinssi muuttui sammakoksi, mutta sehän on ainoastaaan metafora (meta tulee metaanikaasusta ja fora sanasta fors, joka tarkoittaa voimaa). Prinssihän todennäköisesti kärsi voimakkaista ilmavaivoista, jotka purkautuessaan pullistivat myös prinssiressukan silmät, joka sitten lisäsi sammakkomaista vaikutelmaa.
Prinsessan päiväkirjassahan on maininta:"Kurnuttava prinssi Derek näytti mulkosilmineen aivan sammakolta" Olisikohan tässä tullut kuitenkin tarinan taltioineelta kirjailijalta pieni ymmärrysvirhe, koska prinsessan päiväkirja oli jo sadan vuoden nukkumisen ja "elivät onnellisena elämänsä lopppun asti"-ajan jälkeen huonosti luettavissa.
Mutta onhan maailmassa muitakin väärinymmärryksiä, kuten esimerkiksi nainen joka luuli kärsivänsä ilmavaivoista, mutta sieltähän syntyikin Pierre.

No joo!
Nyt alkaa jutut olemaan jo tällä tasolla. Pappojen petomaanikerho!

On mulla. Mutta mun vehje toimii ajatuksen voimalla. Ei tartte ku itteesä käskee, ni het lähteep. Ku ensin vähä lämpiää. Se kahvilla ja paakkelsilla toimiva lämmittelee kihtisiä luitaan tämän viikon Porttukaalissa.
Perunannostoloma nääs.
Se Petoman oli arvostettu ja kunnioitettu viihdyttäjä vuosisatamme alkupuoliskolla. Sammutti palavan kynttelin metrin päästä. Puhkumalla. Alapäällään. Tietämättömille tiedoksi. Leimahdusvaara. Älä kokeile tätä kotona.

Jaa?

Mutta hei! Nyt on sitten viimeinkin itselleni selvinnyt se tosiasia, jota olen ihmetellyt koko ikäni. Nimittäin, että en koskaan onnistu valokuvissa. Kävin tuossa yhden ammattikuvaajan pakeilla ja kysyin sitä ja sitä, että mitä kannattaisi tehdä? No kaveri vastasi, että oletko koskaan itse katsonut peiliin?

Mitä lie tarkoittanut?

Kiiltokuvapoika-JOE

No joshäntä olisit kirjoittanut, että et onnistu edes valokuvissa, olisin tämänkin alan asiantuntijana het pystynyt jelppimään...
Poseeramisopissa , ynnä ottamisopissa ainakin.

Kansikuva-pilli

JOEN SUU sanoi:
Mutta hei! Nyt on sitten viimeinkin itselleni selvinnyt se tosiasia, jota olen ihmetellyt koko ikäni. Nimittäin, että en koskaan onnistu valokuvissa. Kävin tuossa yhden ammattikuvaajan pakeilla ja kysyin sitä ja sitä, että mitä kannattaisi tehdä? No kaveri vastasi, että oletko koskaan itse katsonut peiliin?
Selkeästi amatööri. Nykyiset Photoshopin käyttämisen ammattilaiset vaihtavat taustan kauniiksi joensuulaiseksi metsämaisemaksi ja naamankin huippumalliksi siihen samaan hintaan. Oikeastaan kun itse kävin passikuvia hakemassa alkoi epäilyttää josko olivat vain vaihtaneet jonkun toisen kuvan siihen tilalle. 10 euroa siitä on kyllä naurettavan halpa hinta jos vertaa esimerkiksi siihen mitä Nordström veloittaa kauneusleikkauksista.

Vieres

sorsapilli sanoi:
No joo!
Nyt alkaa jutut olemaan jo tällä tasolla. Pappojen petomaanikerho!

On mulla. Mutta mun vehje toimii ajatuksen voimalla. Ei tartte ku itteesä käskee, ni het lähteep. Ku ensin vähä lämpiää. Se kahvilla ja paakkelsilla toimiva lämmittelee kihtisiä luitaan tämän viikon Porttukaalissa.
Perunannostoloma nääs.
Se Petoman oli arvostettu ja kunnioitettu viihdyttäjä vuosisatamme alkupuoliskolla. Sammutti palavan kynttelin metrin päästä. Puhkumalla. Alapäällään. Tietämättömille tiedoksi. Leimahdusvaara. Älä kokeile tätä kotona.

Eiköhän tässä ole minullakin jotain sanomista.
Ei siinä kyllä auta Pilli eikä pulla. Tarvitaan siihen taputtelua, läpyttelyä sekä hieman suklaatia ja silloin tällöin myös hajuvettä. Niin sillähän nää 50-luvun yleiskoneet hyvin toimii.
Kirjoitti yks Porttukaalista palannut.

Kovaa on elämä pillin kanssa, kun pitää lomallakin vielä lähteä perunoita nostamaan ja ihan Porttukaalista asti Kotkaan raahaamaan. No onhan se jonkinlaista vaihtelua tuohon ainaiseen kotona raatamiseen....?

Pilli hei! Olen kuullut huhuja, että olisit ollut eilen illalla kovin voipunut? Oletko jo mahdollisesti toipunut?

Hiljaista on ollut siellä päin. Tainnut Porttukaalin kävijä antaa vähän korville noista kommenteistasi?

Mutta nyt kun meitin grillimökki on valmis, niin voisitteko tulla piakkoin testaamaan sen kunnon? Meillä on aina uudet avajaiset lähes joka viikonloppu siellä. Ensimmäiset takuukorjauksetkin on jo tehty.

Yksi helkkarin ligööripullokin on jo myös särkynyt lattialle. Tosin antaa aroomin ja tunnelman meikäläisen pahaan ominaishajuun. Lasinsirpaleet on lähes kaikki kyllä siivottu.

Miekö? Voipunut! Elä mulle...
Kantsis pyytää Piiparin Ristolta anteeksi teikäläisen. Ei oo kuulema aikoihin nuin pahoin loukattu. Mua kyllä syksyllä luultiin Esbååssa Ristoksi. En ollu moinaskaa..
Otan kyllä huomenissa sorssapillin varastointivaseliinista matkaan. Mennään miehissä bläkille kylään.

Laita siihen kopperoos jouluvalaisimet, ja keksit siihen vielä revontulilla lämpiävän klökinlämmittimen, ni eiköhän tontut tuu kylille piakkoin luurailemaan.

Kyllä meillä on tonttuja ihan omastakin takaa jo ollut luurailemassa. Naapureissa siis. Onneksi laitettiin grillimökin ikkunoihin salusiinit. Ne tontut kyllä näkevät ( ja varmasti kuulevatkin ), että sisällä ollaan, mutta eivätpä näe, mitä naukkaillaan tai mitä muita taikoja tehdään.

Mitä taas noihin revontuliin tulee, niin eihän ne hyvä mies mitään oikeita tulia ole. Maan magneettikenttä se vain siellä kummittelee meidän taikauskoisten hämäämiseksi.

Oli täällä kyllä taannoin yksi Repo, jolla oli välillä kuin tuli hännän alla. Meinaa se hiihtäjä Sami Repo. Muistanpa kerrankin kun olin hiihtelemässä Pärnävaaralla vitosen lenkkiä, niin Sami meni samalla lenkillä minusta kolme kertaa ohitse. Se oli Revontuli eli Repo tuli ja Repo meni.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.