Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Anteeksi että mainitsin koripallon. Tarkoitin tietenkin halonhakkuuta ja kalastusta. Kaksi suosikkilajiani. Katson tässä juuri kun kaverit roastaa Charlie Sheeniä. Rakkaudella teitä kahta idoliani kohtaan ;D

Joo. Minäkin vilkaisin syrjäsilmällä. Mutta hiillostettiinhan siinä aika rankasti muitakin. Mike Tysoni oli siitä hyvä, että otti aina kuppia kaikkien mokiensa kunniaksi......ja muidenkin.

Mutta pojat se on minun jouluaatto jo tänään, kun eukko menee huomenna töihin. Eipä siinä mitään. Saan lukuisat lahjat jo päivää aikaisemmin, toisin kuin te tuhmat pojat, jotka tuskin saatte mitään huomennakaan. Veikko nyt ei ainakaan. Sen verran tuhmaa kirjoittelua vuosien varrella.

Enkä aio toivottaa teille mitään kummempaa. Eläkää niinkuin haluatte! Kunhan ette sentään viinan kanssa ala läträämään. Olutta, lonkeroo ja viiniä kyllä saa ottaa....

Vekehän puhuu viisaita . Halonhakkuuta ,tosin mulla on kone traktorin perässä

Kalastusta . Aamulla kävin heikoilla jäillä pilkillä . kaksi ahvenaa tuli jotka päästin kasvamaan .

Ja on viellä tietenkin makkaranpaisto talvella metsässä nuotiolla nokipannukahvin kera .

Saunan joutusin pesemään toisen kerran kun ei eukkolle kelvannu .
Kaupassa piti viellä käydä .

Joo ei viinan kanssa läträtä . Vähän punkkuu ja muutama prykmestar schwarz lähes mustaa olutta .

Tehty muuten Ugissa ;)

En toivota viellä mitään rauhaa . Minä tulen viellä takaisin .

Hauroilla käyty ja viimeiset lahjat käyty viemässä. Saunastakin tulin juuri. Kohta tulee porukkaa syömään. Pari olutta vaan olen ottanut. Ehkä punkkuu ruuan kanssa.

Arttu-poika oli sitten lumiluolaan menehtynyt. Todella ikävää. Itsekin poikasena oli lähellä tuo, mutta pääsin kuin pääsinkin kaivautumaan ulos.

Omille lapsilleni tein aikoinaan lumilinnat ja luolat, mutta pistin kakkosneloset yli ja levyn kattoon ja sitten lunta päälle. Sen verran oli vielä silloin järkeä.

Luin muuten jostain, että ihminen tekee elämässään vain kolme viisasta päätöstä. Muu on kuulemma sattumaa.

Ainakin itselläni on vielä kaksi hyvää päätöstä jäljellä. Se yksi meni silloin, kun suostuin eukon kosintaan..... Pihtaan niitä kahta vielä.

Kaveri muuten lähetti juuri minulle tekstarin. Ikäiseni se on. Viesti meni jotenkin näin:

" Hei Siiri! Halusin vain toivottaa hyvää joulua ja pääsiästä sekä uutta vuotta 1987 täältä alzheimerkodista. Terveisin tätisi Heikki!

No nyt on kinkku uunissa . 10 kilon . Eukon kaveri oli kylässä

mutta lähdin kävelemään ei sitä kikatusta jaksanu pitkään kuunella .

Kävin naapurin naapurissa norkoilemassa . Pari siivu tarjos :)

Kello pitää aamuksi laittaa herättämään ettei kinkku me huonoksi . Viimeksi tuli aika paljon sitä nestettä

vuosi vähän yli .

Eikai se haittaa vaikkei olekaan aina viisaita päätöksii . Virheistä ehkä oppii .

kerran täällä varmaan eletään . Melkein kaikkii pitää kokeilla .

;D

Me syötiin jo kolmen aikoihin. Kinkkukin on jo puolessa. Lahjojakin sain. Kaksi ainakin. Uuden meikkipussin ja pyyhkeen ja rukkaset, jotka oli liian pienet. Annoin ne nuorimmaiselle pojalle.

Karaokea laulettiin pari tuntia, mutta nyt juhlat on loppu. Punkkuu tuli otettua ja olutta ja tietysti pari Malibuu.

Nyt rauhoitun sänkyyn ja sukellusvenekirjan pariin. On se eukkokin siellä. Ei siis sukellusveneessä, vaan sängyssä. Columpookaan en viitsi katsoa, kun se tuli taannoin jo.

Enkä toivottele mitään.

Öitä!

Ps. Onkohan kpcomi kuolemassa, kun tämä topikki on jo ties montaako päivää luetuin. Vai eikö muissa osioissa ole näin hyvää asiakirjoittelua?

Joulun raskain osuus on alkamassa huomenna kun täytyy kaikkien sukulaisten luona käydä kiertämässä ja syödä aina vain sitä samaa ruokaa. Kun nyt on tullut jo 4 joululounasta syötyä työn puitteissa ja vähän muutenkin niin jo maistuisi hernekeitto. Miksi se ei kuulu jouluruokiin. Ja nyt alkoi taas selvät päivät kun ei emännän äidin joulupäivän lounaalle oikein pienessä maistissa ilkeä tulla eikä muuallekaan kun kaikki on niin kilttejä silloin.

No onneksi minulle on annettu tehtäväksi tuoda juomat ruoan kanssa. Viini ei ainakaan lopu . On kyllä käsittämätöntä miten kaikki herkeävät kunniallisiksi jouluna ja varsinkin jos sukulaisia on läsnä. Muuten kyllä rällätään. Nio taidanpa olla hyvä esimerkki siitä. Kyllä minä joskus sen kossupullon pöytään lyön

Pahoitteluni Veikon puolesta. Mutta pitää muistaa, että tuokin on välintakysymys.

Nimittäin, jos et olisi eukkoa ottanut tai siis saanut ( säälistähän se eukkosi sinut otti kulkemasta kohti tuhoasi ) vaan pysynyt sinkkuna koko ikäsi, niin olisit vapaa tekemään joulunakin mitä tahansa.

Tosin tuskinpa olisit tätäkään joulua enää nähnyt. On se vaan hyvä, että nuo eukot pitää miehen edes jotenkin raiteillaan.

Ei me wimpulankaan kanssa enää hengissä oltaisi ellei eukot olisi pitämässä kuria. Minäkin olisin juonut itseni hengiltä jo parikymmentä vuotta sitten ja wimi olisi varmaan hukkunut pudotessaan paatistaan, kun olisi kännissä reunan yli seisaaltaan koettanut pienempää tarvettaan tehdä.

Joten ollaanpa vaan tyytyväisiä, että saadaan vielä jouluaterioita järsiä.

Minut on taas jätetty yksin. Eukko lähti iltavuoroon ja viimeinen kotipoikakin lähti veljensä luokse.

Onko tämä nyt sitä Veikon peräämää onnellisuutta? Kukaan ei ota yhteyttä eikä edes mitään toivota. Tai soittihan tunti sitten yksi vanha alaiseni kännissä ja toivotti hyvät joulut. Ei ollut vissiin kuullut Turussa tapahtunutta joulurauhanjulistusta?

Otetaan sitten kuuma rommitoti ja nautitaan tästä. Pitää mennä myös ulos laittamaan pari ulkotulta palamaan. Kirjaakin pitää linnolla lukea. Onhan tässä noita hommia.

Sulla on emäntä aina töissä. Hyvä valinta niin saa olla välillä rauhassa. Varmasti koko koripalloväki itkee kuitenkin tuskasi kanssa. Ja kai se paukkukin vähän auttaa

Eihän se eukko ihan aina töissä ole. Kolmivuorotyö vaan sattuu joskus jouluunkin.

ja tuskinpa ihan koko kpcomin väki on itkupillinä minun vuokseni. Varmaan symppis rööris ja kunkkujamesi tietysti ja uskoisinpa, että Valavuoren Aleksikin tuntee suurta myötätuntoa kohtaani?

Mutta ei siinä mitään. Ei tässä auta alkaa voivottelemaan liikaa. Punkkua koneeseen ja juuri kävin rillimökinkin tulille laittamassa ja meinasin paistella sitten myöhemmin Karelian Lihajalosteen valkosipuli-ja sinihomejuustonakkeja iltani iloksi.

Kyllä elämästä voi nauttia yksinkin. Ainakin yhden eukon työvoron ajan. Sitäpaitsi ainahan yksin on mukava hautoa kaikkea pirullisuutta ja miksei joskus positiivisiakin ajatuksia muiden pään menoksi.

Ja tulihan tuo keskimmäinen poikakin juuri syömään meidän kinkkuja, piirakoita. lohkoperunoita, graavilohta, savulohta ja laatikoita. Antaahan sekin jotain arvoa elämälle, että pojat joskus käyvät moikkaamassa. Tai ainakin jääkaapin tyhjäksi syömässä.

No niin sain minäkin lahjoja . villasukkii .

Kyllä se Veikko tossa ylempänä oli oikeilla jäljillä . Ei näitä jouluruokii hirveesti uppoo.

Kalaa oli ja sitä myös meni hyvin . Eikä sitä enään viitsi kaikkien tuttujen luona ravata . kerran muutenkin
nähdään .

Suurin ryysis kävi jo meillä . Vartin tirsat otin . lunta vähän tihkuu .

Jos vähän muodon vuoksi menis heilumaan kolan kans .

Eukolle ostin myös jotain yövoidetta .
Äsken katsoin tai kuulin että sen valmistukseen oli käytetty kaviaarii . On varmaan hyvää rasvaa .

Minä ostan eukolle aina hyvää päivävoidetta, kun en öisin niin hirveästi sitä joudu katselemaan. Ainakaan valossa. Mutta voihan olla niin, että hyvä yövoide tekee eukoista päivälläkin nätimpiä?

Vaikka oikeasti. Humpuukkiahan ne kaikki on. Ennen oli vaan kamferrii, niveaa ja sinkkipastaa ja niillä oli toimeentultava.

Minä olen mökkimiehiä. Nimittäin rillimökkimiehiä. Äsken tulin rillaamasta. Olipa mökki lämmin, kun pistin kunnon tulet takkaan. T-paitasillaan tarkeni hyvin. Kolme nakia rillasin. Hyviä olivat ja kuumia. Yhden nakin kanssa poltin ihan ylähuulenikin. Onneksi sisäpuolelta. Siitä se tokeni, kun oluella huuhtelin.

Joo kyllä veke oikeassa on, En minäkään enää kinkkua suuhun pistä tänä jouluna. Enkä niitä rosolliloita. Äsken vetäsin lopun graavilohesta hyvänmakuisen juuston kanssa. Ahneuksissani, ettei vaan toiset kerkiä.

Molemmat vanhimmat pojat menee taas tänään töihin. Ne tekee pokenhommia. Niissä hommissa on hyötyä peritystä vahvuudesta. Minulta peritystä.

Eihän muuten ennen vanhaan aattoiltana kapakit saaneet olla auki. Vasta joulupäivän illalla kuuden jälkeen vai muistanko väärin? Oli siinä poikamiehenä ja sinkkuna kestämistä, kun piti odotella.

Miksiköhän täällä kpcomissa on mainittu paikallaolijat siten, että sen ja sen verran vieraita, sen verran jäseniä ja sen verran piilossa? Meinaan, että miksi niiden muutamien täytyy piilotella? Eikö sitä voisi ihan rehdisti olla paikalla vai onko ne tehneet jotain pahaa, että pittää ihan piilossa lymyillä?

No samapa tuo. Mutta ihmettelee vaan hän.

Tulipa tossa aamulla lumikenkillä taaperettu pari tuntii metsässä .

Tietenkää ei ollut kameraa mukana silloin kuin tarvii . Olis muuten tullut hieno kuva .

Hirvi seistä möllötti aikalähellä , katsoen mikä pelle toi on . Antais meillekin rauhan .

Ei siellä mitään muuta näkyny .

Päiväsaunan pistin päälle . vintiltä pari kuivattuu vastaa
vähän punkkuu siitä se lähtee .

Vaan kohta tulee vieraita . ;)

Jaa että ihan metsässä. Onko teilla ihan metsääkin vielä? Meillä ei ole kuin kolme kuusta pihassa ja kaksi pihlajaa. Niin ja yksi kirsikkapuu.

Mutta tulipa tuossa aamulla taaperettua pari tuntia lumitöissä. Omalla pihalla, veteraanin pihalla, postilaatikoilla ja kadunkin vielä kolasin.

Mulla oli jalassa ihan tavalliset kengät. Tai turvakengät. Ne kun on työpaikan hankkimat, niin joutaahan noita kuluttaa. Kyllä ne lämpimät on.

Ei siellä ulkona ketään möllöttänyt. Tai no yksi naapurin eukko kyllä kävi postilaatikoilla. Ei tajunnut ilmeisesti, ettei sinne mitään ollut tullut. Mutta helppohan tuonne senkin oli kävellä, kun katukin oli kolattu.

Eukko tulee kohta aamuvuorosta ja eiköhän sitten aleta taas syömään niitä olevinaan herkkuja. No kyllähän se karjalanpaisti hyvää on. Sehän vaan paranee, kun mitä useammin uudestaan lämmittää.

Kirjaa olen joutessani ja yksinäisyydessäni lukenut ja välillä torkkunut. meneehän se päivä näinkin. Uuden kirjankin aloitin. Eihän se ketään kiinnosta, että minkä.

Kuin paljon on kirjoja hyllyssä . tai kiertoon ne yleensä menee . Klassikot niitä ei hukata .

nyt tulee se sarja t-p- alla . kai se on kaikki lukenu .

on vaan kiva seurata sarjaa jos on lukenu . vaikka on surulinen tarina .

Hävisin äsken saunassa löylyheiton vieraalle naiselle . ;D

mitä nyt on menossa .

No nytpä on kaikki joulun velvollisuudet hoidettu ja pääsee pelkästään möllöttämään. Kylmä olut kyllä nyt maistuu. Saattaapa olla, että illan aikana jotain karheampaakin suuhun tiensä löytää, mutta ei ainakaan ruokaa. Emännän äiti oli kyllä hyvät ruoat laittanut ja pitihän sitä tietysti kaikkea maistaa. Hyvät oli viinitkin kun varsinkin itse oli ne valinnut. Konjakki otetaan sitten illan mittaan kotona.

Nuoriso ja me vähän vanhemmatkin pelasimme erilaisia seurapelejä mm. sellaista, jossa olisi pitänyt muistaa tietyllä kirjaimella alkavia sanoja, kun vihjeenä oli mm. että mainitse D:llä alkava mäkihyppääjä, horoskooppimerkki, leipomotuote, rakennusmateriaali jne. Kun aikaa oli vain hyvin vähän, niin täytyy sanoa että muisti pätki pahasti, eikä millään tullut mieleen noihin vastauksia muutamassa sekunnissa. Vanhuus alkaa tulla. Vai onkohan se tuo ilojuoma jo vetänyt verojaan. No sitten kun ei enää muista kumpi oli parempi kulta vai hopea, niin menen muistitestiin. Vielä me se hopea otetaan.

Meneekö veke välipäivinä töihin vai eukon kanssa alenusmyynteihin ?

Saiko veke mitään lahjoja tulevaisuutta varten . Tänne ei kannata tulla vittuleimaan . :(

Kyllä töihin mennään välipäivinä. Sitten uudenvuoden aatto on vapaata. Alennusmyynteihin ei hirveää hinkua eikä varsinkaan emännän kanssa. Ei mulla hermot kestä sitä valkkaamista. Itse ostan yleensä ensimmäisen sopivan ja kohtuuhintaisen vaatteen, mitä olen lähtenyt etsimään. A lennusprosentti toki pitää olla vähintään 30.

Joululahjoja ei tullut kuin muutamia. Ei tässä mitään kiltti poika ole tullut oltua. Onneksi emännän kanssa on sovittu, että toisille ei osteta mitään, mutta vapaasti voi ostaa itselle. No kumpikaan ei kyllä ostanut itselleenkään. Emäntä hoitaa muille ostettavat lahjat, joten minun ei tarvitse stressata siitä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.