Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Nii. Ei kannata vinoilla. Me ollaan wimin kans muuten nii vihasii että.

Kirjoja ei ole minulla ihan hirveästi hyllyssä vaikka paljonhan niitä onkin. Lukenut mies kun olen.

Enemmänkin hommaan kirjat kirjastosta tilaamalla. Kaikki uutuuskirjat sotahistoriasta ( en romaaneja ) sotilashenkilöhistoriasta ym. Myös vanhaa hyvää sotakirjallisuutta tilailen. Niitäkin on kirjastojen varastoissa vielä paljon.

Nyt on menossa: Panssarisota-Saksan panssaridivisioonat toisessa maailmansodassa. Koala-kustannuksen. Koalalla on muuten hyviä kirjoja.

Mikä on sarja t-p-alla??

Tuskin veke on yhtään mitää jouluna saanut..... anopiltakin ehkä vaan rukkaset.....

Suhteet anoppiin on hyvät ja se neuloo joka joulu mulle villasukat. Olenkiin niiden suurkuluttaja, koska kesät talvet pidän niitä kotona jatkuvasti. Kuumallakin pitää jalat sopivan viileinä.

Akselin ja Elinan tarina .

Ai tilaat kirjat . Meikäläinen joutuu itse valkamaan

ja haistelemaan kuulemaan vanhan koulun tarinoita.

käykö veikko lapissa kalassa . Tai missä päin suomee asut .
.

En käy Lapissa enkä syö kalaa. Siinä kaksi elämän perusasiaa. En tiedä missä Lapin raja kulkee, mutta Rovaniemeä korkeammalla en ole käynyt. Sielläkin vain armeija aikana ampumaleirillä ja ravien merkeissä muutaman kerran. On muuten loistava ravirata ja parhaimmat kuninkuusravit on järjestetty siellä. Kyllä tässä ollaan niin kaupunkilaisia kuin olla voi ja syntymäpaikka on Pohjois-Karjalan keskussairaala. Se riittänee vihjeeksi kotipaikasta.

Nyt on wimin aistit menneet sekaisin siellä saunassa, missä naiset vei löylynlyöntikisankin.

Kaveruudesta en tiedä, mutta oletuksena on, että vekekin asuu täällä päin. On se sen verran pimeä tyyppi. Mutta onhan meillä samoja harrastuksia näköjään jonkin verran. Kuten oluen ja viinin kittaaminen. Samahan se on wimilläkin.

Vai tarkoitit sitä vanhaa Täällä pohjantähden alla-sarjaa. Senhän on kaikki nähnyt jo monta kertaa. Sen Stella Polariksenkin. Tuossa yläpuolella se mollottaa aina kun näkyy. Ja siellä se on vaikkei näkyisikään.

Ja kyllä minä kirjastoissakin valkkaan välillä ihan tosissani. Saattaa jopa useampi tuntikin mennä.

Mutta nyt eukon viereen pötköttelemään ja muutama kymmenen sivua kirjaakin lukemaan. Nähdään aamulla.

Öitä!

Sust sitä . siitähän on kuvattu tossa naapuri kylässä muutama otos.

Tää on se uusi versio . Kerran poikkesin muutama vuosi sitten laitilan shelliin . muutama

niistä sankareista oli siellä .

Ai ei syö kalaa eikä käy lapissa . Mikä semmonen mies on ?

Sodankylässä on josku ollu yöttömän yön ravit juhanuksena . Olin lähellä :)

En minäkään Lapissa käy, jos ei ihan pakko ole. Vuonna -79 olin kertausharjoituksissa kolme viikkoa Sodankylässä ja Saariselällä. Rovaniemen ja Kuusamon korkeuksilla on tullut käytyä useamminkin. Mutta eihän ne Lappia ole.

Kalaa kyllä syön. Ihan kohtakin pistelen savulohen lopun kitusiin, jos eukko on jättänyt. Se kun lähti taas töihin.

Olenko siis mies?

Mutta nyt alkaa Suomessakin kohta tapahtua. Nimittäin polliisiylipäällikkö Paateron Mikko ehdottaa, että Suomeen tulisi perustaa kodiinturvajoukot.

Minä ja wimpula oltaisiin varmasti ensimmäisinä ilmoittautumassa vapaaehtoisiksi. Minä voisin ottaa tämän alueen johtajanliivin, kun olen sentään reservin vääpeli ja iän tuomaa kokemustakin on. Vekestä en ole varma. Rikollistautaisethan eivät ehkä pääsisi muuhun kuin metsiin harhautuneita etsimään.

Hienoa olisi turvata omaa ja jopa vieraitakin koteja. Varmaan Paatero jakaisi ainakin meille johtohenkilöille kalasnikovit, käsikrannaatit ja luodinkestävät kilvet ja liivit.

Poppicätillä voisi kaivaa meidänkin talon ympärille juoksuhatoja, korsuja ja näppäränä timpurina voisin rakentaa joka kulmalle vartiotornin, joissa jokaisessa olisi ainakin valonheitin ja konekivääri. Piikkilangasta tehtyja espanjalaisratsujakin asentaisin tontin rajoille, jotta rosmot, hörhöt ja muut kahelit eivät pääsisi ihan yllättämään. Ansalankoja ja ansakuoppiakin pitäisi varmaan viritellä.

Tietysti hälytystehtäviä tulisi aina välillä kauemmaksikin ja voitaisiin toimia eräänlaisena karhukoplana vankikarkureita, jalokiviliikkeen ryöstäjiä ja muita taskuvarkaita kiinniotettaessa.

Mutta kai kodinturvajoukkojen pääasiallisena tehtävänä kuitenkin on turvata oma koti? Voisihan sen eukonkin kouluttaa, että sentään jonkinlaisesta joukosta voi puhua. Naapurin veteraani voisikin toimia eukon kouluttajana, kun sillä on omakohtaista kokemusta kimppuunkäyneitten torjumisesta.

Kyllä tuo ehdotus on Paaterolta ensimmäinen asiallinen kannanotto. Suomen tulevaisuus voi hyvinkin olla tuollaisten innovaatisten ehdotelmien varassa.

Kodinturvapäällikkö-JOE

Minä olen vain kersantti, joten voit Joe ottaa komentajuuden. Kyllä tuota kotia voisi suojella varsinkin, jos joku uhkaisi viedä kalliit juomavarastot. Muutahan ei vietävää olekkaan kuin emännän korut. Ei ne taida varkaille kelvata, kun ovat vain hopeaa.

Lähibaarissa voisi aina pitää karttaharjoituksia. Meikäläisellä on niin huono suunnistustaito, että metsään ei uskalla mennä. Kaupungin karttaa voisi aina tutkia. Juoksuhautoja en kyllä jaksa kaivella, mutta Joellahan on kaikki koneet siihen.

Jaa että vain kessu. No minulle adjutantiksi ja palvelijaksi.

Se on sitten wimi otettava navigoijaksi. Sehän siellä lapissakin osaa suunnistaa ties minne. Koskaan ei ole eksynyt. Aina on ollut Ruotsin, Norjan tai Venäjän rajavartijat ohjaamassa takaisin.

Mutta osataanhan mekin tähtien mukaan suunnistaa. Pitää vain olla kompanssi sekstanssi ja simpanssi mukana, kun lähtee outoihin maisemiin.

Se Paaterohan perää kansalaisilta nimeä tälle kodinturvajoukolla. Saa siis itse kukin ehdotella. Minä ehdotan meidän osastolle nimeksi " kodin, isänmaan ja karjalan vapautusrintaman sissit ".

Niin olin äsken kyllästynyt jouluruokiin, että paistoin muutaman munan. Kananmunan. On ne hyviä nekin vaihteeksi. Itsehän sotken aina keltuaisen valkuaiseen ja paistan molemmilta puolilta.

Kysymys kuuluu. Missä wimi?

No minäpä olin pilkillä päivän . Sen jälkeen ravintelissa muutama kuuma rommi .

Ai kodinturvajoukoihin . Mitä venemies niistä ymmärtää ?

No osaan lukee karttaa tehdä tulet . Pärjään myös ilman karttaa .

Ja ketä me sitten pelättäis . Ja kai mä ny ugii turvaan . Enkä lähde sinne .

Kerrahan me sodittiin mun buusterilla oltiin varmaan aika kaukana . ;D

Kananmunan kuuluukin paistaa molemin puolin . Keittäessä kuuluu vähän hölskyy.

Samallako kun on se poppicätti sun pihalla kannattaa putket ja sokkeli eristää .

Ai ketäkö pelätään? No eihän me ketään pelätä, mutta moni pelkää ja sitä varten me turvajoukot oltaisiin olemassa. Kyllähän niitä kaikenlaisia romanikerjäläisiä, polkupyörävarkaita, hautarauhan rikkojia ja muitakin rosmoja liikkuu, kun illat pimenee.

Noita ainakin voitaisiin Kalasnikovilla hieman ojentaa ja kiven sisään saatella.

Jaa että osaat tehdä kartasta tulet. Hyvä taito sekin, kun kerran ilmankin pärjää. Ja venemieshän ei eksykään koskaan, kun sellaista vettä ei ole olemassakaan, etteikö ranta tule lopulta vastaan, kun tarpeeksi seilaa.

Meijjän pojat kans kävi pilkillä tänään. Munat jäi pataan.

Lähetään Joe amerikkaan katsomaan mihin on rahkeet riittää .

Älä kerro kellekään jänisansoja tein pianolangasta . haapoja kaadoin polun varteen .

Yleensä kun eksyy kulkee ympyrää . No veneellä en tiedä ;D

Ameerikkaan. Mennään vaan, mutta kuka maksaa viulut? Tai edes matkat?

Kyllähän meillä rahkeet riittäisivät, sehän on selvä. Mitkä ne rahkeet muuten on?

Eihän veneellä voi ympyrää mennä, jos vaan pitää peräsintä suorassa. Sehän on aivan selvää. En kyllä tiedä, miten maapallon pyöriminen vaikuttaa. Mutta vaikka maapallo pyörisikin, niin kai se vesi sentään pysyy paikoillaan....

Haapoloista tuli mieleen, että kun niitä jotkut kaataa jäniksille sun muille järsijöille, niin keväällä on helppo työ ottaa ne polttopuiksi. Kuivaneet jo kevättuulessa ja kuivavat lisää, kun ei ole kuorta. Tosin eihän haavalla ole paljon lämpöarvoa.

Pianolangasta tulikin mieleeni ja ihan kaulaakin kutittaa, sillä Hitlerihän hirtti ne pommiattenttaattiin jotenkin osallistuneet pianolankasilmukkaan lihakoukussa roikkuen. Ei kiva....Katseli vielä nauttien, kun oli kuvattu.

Eikä pianolanka muutenkaan ole hyvä ansa elukoille. Mietipä sitä. No en kerro kenellekään, jos lopetat moisen kidutuksen.

Et varmaan ole hirveesti pidelly peräsintä . ;D Suoraan ei mene kuin tankkeri .

Mulla asuu täti amerikassa lähetti kortin . Viellä elossa .

Haapa on kolme kesää kuinuneena hyvää . Palaa sinisellä liekillä .

Mietipä mun 7 omenapuuta kun jänis järsi sitä . En tunne lämpöä niitä kohti .

Sitä varten kaadoin haapoja . Haulikolla kokeilen .

Perhana! Minäkö en olisi perämisistä kinni pidellyt?

Lausussakin sanotaan, että mahtava peräsin ja pulleat purjeet....Kiinni ollen aina koettanut pitää....akseli suorana....

Vai että täti ameerikoissa? Ethän vaan perintöä odota?

Meilläkin on marjapensaita, mitkä eukko istutti viime kesänä. Katiskaverkosta tein huput biiden päälle. Laita sinäkin katiskaverkosta omenapuiden juurelle esteet. Ei tarvitse sitten niitä jänöjusseja ampua. Vaikka hyväähän se jänispaistikin on.

Hei muuten! En olekaan kertonut, että eukon veljen kanssa pidettiin tuossa alkuillasta rilli-istujaiset. Menköön kirjoitusvirheet sen piikkiin.

Siis rillimökin lämmitin taas ja nakkiloita rillattiin. Olutta ja Malibuu otettiin. Muutama. Eihän sitä väliviikolla paljoa.

Eilisestä ei muista, huomisesta ei tiedä. Eletään siis tätä päivää....

Tuosta tukikin mieleen nuo hörhöt. Meinaan ne maailmanlopunennustajat. Siinä vasta mielenkiintoinen sakki.....

Mutta toisaalta, silloin, kun ne osuu oikeaan, niin ei tarvitse enää täälläkään ihmetellä. Se on sorotnoo sitten ihan kertaheitolla. Kai se niin on, että jios maailma loppuu, niin ei sitten enää mikään ala?

Mistä se ny suuttui . :eek: :mad:

Eikö jokainen päivä ole oma . kun menet nukkumaan et tiedä missä heräät .

Enkä tarkoita ny mitään baarireissuu .

Kuka käskee sun heräämään . Tai miksi me heräätään . :)

Ei se eukko vielä mistään ole suuttunut. Tuolla se telkkua tuijottaa.

Ei kyllä kukaan käske vielä yli viikkoon minua heräämään. Vasta 7. päivä se herätyskello klo 5.

Miksi me herätään? Siinäpä vasta kysymys. Muuta voinen sanoa, että viimeisenä päivänä tai siis aamuna me ei enää herätä. Poissa on silloin kaikki huolet ja murheet. Ei tarvitse huolehtia mistään, ei mistään, ei mistään, ei mistään....

Käypikö muuten, että alan nyt lukemaan kirjaa. Ei tässä näköjään kuitenkaan jokavania viestien määrässä kiinni saa, vaikka kuinka yrittäisi tehdä tikusta asiaa ja palturiakin puhua, saati kirjoittaa.

Jääkää siis hyvälle mielin ja toivottavasti herätään aamulla!

Uni-Jukka-JOE

Unohda jokaivaani . Kysyn oli meirän seurassa nää pyhät .

Ei olluut . Se On Joen ossio mikä määrää .

Ja määrää jatkosakin . Niin kauvan kun wimi on täällä .

Täällä määrää Joe . ;)

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.