Vs: JOEN SUU
Olen pahoillani Edi, mutta niin Hullu sentään en ole. Ainakin laistan tuota rumpuryhmää niin kauan kuin teidän harjoitusrumpaloinnit alkaa jo viideltä aamulla.....Sitäpaitsi pipossa lukee Erämies. Koetan raaputtaa sen Erä-sanan pois.
Enemmän olen pitänyt sitä sorssapillin antamaa pipoa, missä lukee Valopää.....Wimin antaman pipon taisin lahjoittaa vanhimmalle pojalle jo vuosia sitten. Se kun oli enempi sellainen " kala-aiheinen " ja poika on kalamies.
Raskautetut sanahan on lainattu sieltä niin sanotusta pyhästä kirjasta. Siellähän jossain vaiheessa yksi kansankiihottaja, jonka nimneä en enää muista, kutsui porukkaa luokseen kuuntelemaan tarinoitaan näin: " Tulkaa luokseni kaikki vähäosaiset ja raskautetut ".....
Eli ymmärtääkseni raskautetut-sana tarkoittanee vaikkapa raskasta työtä tekeviä tai muuten vain raskasta ja murheellista elämää viettäviä.
Voin tietysti olla väärässäkin, mutta se ei liene mahdollista.
Sain minäkin muuten lahjaksi myös suklaatia, mutta niitähän ei lasketa, kun ne eivät ole kovin kestäviä ja pitkäikäisiä.....
Wimille tiedoksi, että vanhin poika sai villasukat. Ainoa tyttäreni oli ihan itse neulonut. Eli siitäpä tiedoksi niille, kuten Hullulle Edille, jotka vielä uskovat pukkiin ja pukin pajaan, ettei sellaisia ole olemassakaan. Keksittyjä koko tivollit....