Vs: JOEN SUU
Misä se täsä on? Tietysti tietokoneen ääressä, mutta missä? minähän nimenomaan tiedustelin, että missä te ootte?
Minä olen kotona. Turvallisesti seinien sisällä eikä ulkoa kuulu mitään sellaisia ääniä, että pelätä pitäisi alkaa. Siis esimerkiksi kukaan ei räiski meille päin kivväärillä eikä haulikolla, sinkoloista ja tykkilöistä puhumattakaan.
Tännään muuten kun olin yksin iltapäivällä kotona, niin ovikello soi ja sisälle yritti puoliväkisin tunkee joku saamarin LUX:in myyntiesittelijä. Nainen oli, mutta hiukka vanhempi ja ei niin nättikään, että olisin sisälle päästänyt.
Jotain siivoukseen liittyviä laitteita se olisi ilmeisesti kaupannut? Liekö ollut imureita tai muita sellaisia. Sähkölaitteita kumminkin.
No minä kun en periaatteessa ollenkaan ole ovelta ovelle myynnin kannalla, ja harvoin päästän ketään sisälle. Niitähän täällä liikkuu kaikenlaisia " olen köyhä opiskelija " kylteillä varustettuja huijjareita., jotka myyvät piirustuksia ja maalauksia.....
Kerran kyllä päästin sisälle sen yhden nätin nuoren tytön, kun kertoi, että on ulkolainen köyhä opiskelija ja hänellä on kova nälkä. Niitä piirustuksia en katsellut, vaan tei kolme voileipää sille. Yhden sai juuri ja juuri syötyä.....
Enklantii se puhui ja keskusteltiin pitkään, kun olin silloinkin yksin kotona ja muutaman oluenkin olin jo ottanut......Vaan ei tuo mittään saanut varastettuu mukkaan, niinkuin niillä kuulemma tapana on, jos sisälle päästää.....
Olin tarkkana.