Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Juu, kyllä se on uusia perinteitä noudattaen puhkaistava tämä ensimmäinen nelinumeroinen täällä Joen foorumissa vuosien vierittyä palstalla :-X. Eikä nyt jörön tavoin kuki tuo runosuoni vielä tölkin tässä vaiheessa, joten Vappuja rattoisia ja sen seurauksia kaikille. Olkaatten nakit silmillä ja silleen...

Luin muuten tuon Joen edellisen hieman nopeasti ja laitoin grillimökin tuleen, kun se täällä meikäläisen seuduilla tuo tulenkäyttö niin helposti luonnistuu. Kun sitten en oikein pointtia tajunnut, niin luin uudelleen ja menin optikolle ::).

Kalaa tuli vähän. Nenä ja otsa paloi kirkaanpunaiseksi .Nyt helpotaa .

wimi sanoi:
Kalaa tuli vähän. Nenä ja otsa paloi kirkaanpunaiseksi .Nyt helpotaa .
Miten sä olet oikein kalastanut? Nenä veteen tuulastuksessa, mitään ei näy, zipolla liekkiä ja otsa onkin tiellä?

Sen verran kiukuttaa, että purin tänään vanhan leikkimökin. Tai enhän minä sitä purrut, vaan lähinnä lekalla ja sorkkaraudalla mätkin tuhannen päreiksi.

Kummasti helpotti.

Ihmetyttää muuten, että suomalaiset " huippu-urheilijat " saavat jatkuvasti käydä vaikka missä korkean paikan leireillä. Itse nuorena ja huipulla ollessani jouduin tyytymään Nuorten Kotkien leireille, jotka pidettiin ihan tasaisessa maastossa lampien rannoilla. Tosin olisinko korkean paikan kammoa tuntevana osannutkaan telttailla jossain Himalajalla, Alpeilla tai Andeilla?

Se on sitten kohta kesä täällä Susirajallakin. Paistaa se päivä joskus risukasaankin. Niin kuin varmasti Wimin risupartaankin.

Käy kulkiessasi siellä Porokylän Leipomossa. Helkkarin hyviä kala-ja lihakukkoja sieltä saa. Ei pystyisi edes sorssapilli parempia leipomaan, vaikka on presidentin linnassakin ollut kokkaamassa.

Viärin! Emmie siel mitää kokkaillu. Kuhan haljuilin. Annoin kyllä sille norpakille salaisen merimetsoreseptini.
Itteppä pyysi... ;D
Se on kuule kuoma kohtsiltää kesä. Ammatin hyvät puolet tulee taas päällimmäiseksi. Kesä-, heinä- ynnä puolet elokuusta.
Ja ne viher(l)iäiset niityt kutsuvat jälleen.
Joko työ hopiajuhlista olette melk. vuorokaudessa toipuneet? Jos, siitä parhaimmat onnitteluni. :

Oho! En tiennytkään, että pillin asiat ovat noin huonolla tolalla, että pitää jo turvautua tuohon " ja viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään " ? Toivon totisesti, että parannut vielä.

Ps. Onhan tässä hyvin toivuttu, kun mitään juhlimista ei ole ollutkaan. Ja jos vaikka olisi ollutkin aihetta, niin eukko vie nekin viimeiset mahikset. On se vaan ottanut nykyisin vieläkin kovemman otteen meikäläisestä. Toki on syytäkin, kun olen vanhemmiten vain komistunut ja nuoret naisetkin vaanii aina yhä enemmän kimpussa. Mie kun oon meijän kylän Perluskooni.

Laskin väärin ,on tähän lomaan viellä kolme viikkoo .Mutta sama suunta .Joskun olen syönyt Irene Partasen muikkukukoo se on parempi kuin lapin kuiva poron liha .

"Kesäloma" Hyvä, ettei sada lunta ja kattokin pitäisi maalata.

Poikkesinpa näin sadepäivän kunniaksi erään itäisen lehden sivuilla lukemassa erään itäisen pakinoitsijan tuotoksia. Mielenkiintoisia kirjoituksia, siitä kunnia hänelle. Toisilla se sormi näpyttelee oikeita näppäimiä oikeassa järjestyksessä.

Joo, Mata Jari on rrautaa!
Samoin, lomaa pukkaa.
Huomenissa sataa Räävelissä reilummin. Täytyy mennä varmistamaan. Pistetään bägit paksiin, niin vedentulo on taattu. Ja pyhänä lähdetään puskemaan Anaria kohti. Toissayönä -3, että eiköhän siellä tarkene... 8]

Huominen vielä töitä ja sitten 6 ( kuuden ! ) viikon kesäloma.

Sama tuuri se on meikäläiselläkin. Yleensähän se on varma merkki loman alkamisesta, kun kesäkin muuttuu yhtä-äkkiä syksyksi. Tänäänkin piti työntää kiviä taskuun, että pääsi autosta työpaikan oikealle ovelle vääntäytymään. Onneksi oli reilunkokoiset lämpöhaalarit päällä. Sopi niihin kivi poikineen. Onneksi ei vielä virtsatulehdus tullut. Eturauhanenhan tuo heti alkoi oireilemaan.

Onhan noita kesälomatöitäkin eukko listannut. Varmasti ainakin puolenkymmentä A-nelosarkkia on kirjoittanut siisteihin riveihin. Pitäisi perhana vesisadetta koko loman, niin säästyisi ainakin talon maalaukselta. Niin ja varaston rakentamiselta. Senkin ajan istun grillimökissä kaljaa kitaten ja lämmitän sitä kuin talvella konsanaan. Työmääräimillä voinkin sytyttää tulen. Saapipahan eukko sitten pitkän nenän.

Mutta hyvää lomaa pojat teillekin!

Aijjahas, sitä vaan mennään lomailemaan? No ei silleen, kyllähän se ansaittu olotila on jokaiselle (ainakin siis vähintäin kolmelle edelliselle tarinoijalle, jottei suurempia vääntöjä taas saada valtakunna aviiseihin); joten nauttikaa mahtavasta suvestamme säistä huolimatta. Takaa tullaan ja toreilla tavataan ;).

Hyvin on loma alkanut. Pikkuhiljaa aletaan toipua lomanaloitusjuhlista. Olo tuntuu jo sen verran vakaalta, että ainakin huomenna voi aloittaa varovaisen tissuttelun loppuviikkoa kohti.

Kerron sitten myöhemmin lisää lomakuulumisia, jos selviän.

No kyllähän niitä kuulumisia voi ennen selviämistäkin kirjoitella. Josh njyt jothakin njäppäimiä nägee kahdena, niin ei kannata kainostella. Kyllä me pärjätään, ymmärretään ja ootellaan turinoita sekä sattumuksia sieltä sun muualta.

Vähän tilannetietoa lomalta.

Varastoa rakentaessa paloi eilen käsivarret, niska ja kaula. Mutta eipä hätiä mitiä. Tänään palaminen sen kuin van jatkui. Onneksi eukko on niin viisas ja koulutettu, että hieroo nytkin palaneita kohtia kylmillä oluttölkeillä. Vähän kun lämpiävät ( tölkit ), niin saan vetää ne kiduksiin. Aloitin jo.

Nyt pistän saunan tulille. Vaikka kirveleekin, niin sinne ne kivut jäävät.

Näin meillä.

Joe; mites lomat? Ei aivoja jätetty narikkaan ja silleen; näitä valistusmainoksia muistellen?

Ei ei. Aivot ovat kulkeneet mukana pääkopan sisällä jo 55 vuotta. Toivottavasti pysyvät siellä hyvin toimivina myös tulevaisuudessa.

Mutta hyvin on kesäloma kulunut. Työn merkeissä. Varaston sain jo valmiiksi ja nyt on menossa talon maalaus ja ehostus. Kaljaa olen juonut joka ilta 5-20 tölkkiä. Sen verran on naamataulu jo turvoksissa, että rypytkin ovat suoristuneet.

Rasvaisia grilliruokia olen kypsytellyt myös lähes joka ilta.

Sitten ikäviin uutisiin. Eukko kuulemma kuskaa minut tänä iltana tanssimaan. Itse olin heikkona hetkenä luvannut. lähteä. En kyllä oikeasti muista. Pakko ottaa vähän rohkaisua mukaan, että ilkeää näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Ajattelin täyttää kylmälaukun olusilla, siidereillä ja lonkeroilla.

Niin ja luin yhtenä päivänä aviisista, että tässä lamassa myös rikkaat ovat köyhtyneet. Kamalaa!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.