Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Hieno homma Wimiseni. Lukeminen nimittäin kannattaa aina. ( Vanha Jörn Donnerin viisaus )

Mutta sitten se lupaamani runo Jörölle:

Armon vuonna nolla kuus
Tuli tänne jäsen uus

Osoitteena kpcomi
Jörön nimimerkin omi

Jörö-Kölli, Jörö-Jukka?
Pitkäkynsi takkutukka

Viestejä jo yli tuhat
Mielessänsä silti uhat

Että kuolee koris Lappeen
Kuihtuu kohta huonoon happeen

Silti jörö luottaa jaksoi
Kalliin kausikortin maksoi

Joukkueeseen vielä luottaa
Hauskaa dataa tänne tuottaa

Onnea jörölle tuhannesta viestistä! Ja vaikka suurin osa niistä onkin ollut aivan asiattomia, niin ei kannata olla pahoillaan, sillä on täällä varmaan joskus pari heikkotasoisempaakin kirjoittajaa käynyt kokeilemassa.

Ensimmäiseksi tulee tietysti yksi kotkalainen mieleen. En nyt viitsi nimeä mainita. Herrasmies kun olen.

Mie kuule noista ala...
Lainaa kuulehan sie hankausjauhepoika, vaikka sitä toista kirjaa, jotka Mäen Reka sulle lainas, tolle Joe-sedälle, että saapi hän tämän rospuuttokelin säällisesti lusittua. Jos et molempia raaski.
Meitsi vietti viime viikon Vaasassa. Yöpyminen oli toki viksusti järjestetty Laihian(ruåts. Laihela) kylään.
Tuli halvaks, ku nuukasti eli. Oli komiat kisat ja mahtava meininki. Taitavia nuo pohojalaaset järjestämään.

Taitava olen toki itsekin, etten paremmin sano. Annoin "kaverille" toimeksiannon, ikäänkuni vastapalvelusta vastaan, että asentaisi poissaollessani (halvalla hankkimani) suihkukaapin suihkuni alle. Se mitää ollu tehny.
No, sattu täs olemaan vabapäev, ni pykäsin sen pystyyn suitsait sukkelaan kymmenes tunnis. Ilman taukoja.
Tais kyllä pari perkelettä vahingos lipsahtaa. Eikä ylim. osat tehny ku vajaa satkun.
Että täällä kuule hierotaan tarvittaessa vaikka siasta kameli. ..

Kiitoksia! Runo on tulostettu,kehystetty ja ripustettu. Pienenä korjauksena; takkutukka on pikemminkin takatukka.

Onhan kultakehykset?

Onkos muuten Pilli jo monestikin suihkuttanut sitä kaappia? Ja miksi sitä pitää suihkuttaa? Mahtaa olla likainen?

Itse ainakaan en ole koskaan mitään kaappia suihkuttanut tai laittanut pysyvästi suihkun alle. Paremminkin olen itse suihkun alla oleillut. Joskus ihan oikealla kohdallakin, koska olen kastunut kovasti.

On kultakehykset, onpa hyvinkin. Runoa vain muokkasivat Viipurissa, jonne vein sen kehystettäväksi.

Oli nälkävuosi joskus vuosituhannen alussa
Kun joeroe pakottavan kirjoittamisen halussa
Päätti keskellä synkkää yötä,
Että olkoon onni poissa tai myötä
Niin kirjoittaa

Reumaisin sormin haroi tukkansa päästä
Mutta kuume ei kouristaan päästä
Vaikka loppuisi lapsilta ruoka ja juoma
Päätti kurja, tuo kulkurin luoma
Että kirjoittaa

Laittoi viimeiset roponsa tuo onneton korttiin
Josta sanottiin, se avain on taivahan porttiin
Ei tiennyt vielä tulevasta surusta
Jonka sai, kun uskoi ukkoa Turusta
Mutta kirjoittaa

Sydän tuskasta vuosi jo verta
Kun päätti; olkoon viimeinen kerta
Kun kirjoittaa

Yhä kirjoittaa

No eipähän siinä mitään, onhan tämä vähän realistisempi.

Runosuonissas virtaakin kallista ainetta
Se tuo varmasti vielä kunniaa, mainetta

Toiseks jää muiden laulut ja runot
Tuollaista tekstiä vielä jos punot

Polvistun eessäsi, anelen armoa
Lainaa ees hiukkasen kirjoitustarmoa

Muuten mä poistun joukosta tästä
Huonoja juttuja räpeltämästä

Tiistaina alkaa loma, auto kohti lappii ja haetaan Nurmeksesta otetaan pari kaverii mukaanreissule.

Minulla myös neljän päivän loma. Auton ratissa vähän lappia ja haetaankin Nurmeksesta parin kaverin kanssa ohjaukseen varaosia. Siellä on kuulemma antiikkiautoille jotkin rompepäivät? Toinen kaveri on kuskina ja toinen käy aina mutkissa potkimassa etupyörät kurvin suuntaan.

Lähes samanmoiset näyttävät veljellä olevan "harrastukset". Kävin just iteksein kokeilemassa, liikkuuko Datsuni koneella, elikkä miun tuuppoomana. Ei kovin pitkälle. Oso lupas kohta vaijerin päästä elvytystä, konsa kerkiää... Jospa huomenna piipahtais Lahdes. Ihan muuten vaan, ajankuluks :: Ei. Ei datsuni ole ratsuni, vaan Oson Ooppeli. Uikku lupas ottaa pienet sievät, jos pojat juottaa. Se vaikuttanee erään pelin lopputulokseen. Varmaan enämpi kuin Oson paikallaanpolkeminen. Vedessä.

Näyttää nuo tekstit tällaisen amatöörin käsissä pomppivan ihan mille riville sattuu, mut ei surrata pojat!
Piti sanomani, että olen sitten taas hommannut ittelleni uuden rasitteen. Tuon "sääksikameran". Tänäkin aamuna joutunu usiamman kerran kattelemaan lintujen pesimäpuuhastelua veppitirkistyslaitteen avulla Saaristomerellä. Ei voi minkään, se koukuttaa. Kokeile vaikka kotona...

Koukuttaa, koukuttaa.

Eikö pillin kuitenkin kannattaisi ensin tirkistellä omaakin pesäänsä? Ties minkälaisia " pesimispuuhia " siellä vietetään, kun isäntä on lennossa?

Mutta hei! Jälleen on uusi kuntoiluvimma iskenyt allekirjoittajaan. Jo kolmena päivänä peräkkäin olen käynyt kävelylenkillä. Tänäkin aamunakin jo tunnin lenkki takana.

Muuten on pyhät menneet rauhallisesti. Ei enää mitään alkkomahoolipitoisia juomiakaan käytetä tässä " uudessa elämässä ". Vain olutta on tullut muutama Vennäänpakki kitattua.

Hyvää kirjallisuuttakin olen ainakin kahden kirjan muodossa iskostanut itseeni. Tällä hetkellä lennän Junkers 88 syöksypommittajan kyydissä. Otso on pilottina. Vaarallisia on tilanteet. Toivottavasti minua ei ammuta vielä alas. Ainakaan tänään.

Hyvää Pääsiäisen loppua kaikille! Käykää tippatätin luona vitamiinipiikillä ja ilokaasuhoidossa, jos ette meinaa jaksaa töihin huomenna mennä. Pillihän voi hoitaa nuo ilokaasuvieroitukset ihan omassa pesässään.

Ps. Meinasin jo viimeksi kirjastosta lainata Reijo Mäenkin kirjan, mutta kun vähän selasin sitä, niin vaikuttaa jopa minuakin hullummalta?

Terveisii lapista .Hiidin metrin .Ajoin kelkalla kolme tankii tyhjäksi .Poromies voitti mut saunassa ja pilkillä .Kokeilkaa Juha Vuorista Niin hänen kirjoja.

Afrikasta palanneena ja palaneena, kuitenkin ehjänä ei palasina. Täällä on ollut kaiken sorttista kärsimysnäytelmää. Mutta muutamasta kokemuksesta rikastuneena voin lohduttaa, että nämä paikalliset kärsimykset ovat aika mitättömiä. Joka tapauksessa jätin kolme kotimaista kirjaa Jörön omistuskirjoituksella
paikalliseen hotelliin. Näinköhän joku comilainen vielä sattuu kirjoihin törmäämään.

Sain paatin mereen .Pirun kylmä tuuli on ei puhalla lempeesti,moottori perhana ei haluu mennä kaverin mökille .Pitää varmaan soutaa .

Tiesitkös jörö, että missä kaikilla naisilla on kiharat?

No Afrikassapa tietenkin. Kai itsekin huomasit?

Kivempi on, kun ei tarvitsisi irvistää. Siitäkin on kokemusta.

Mutta hei pojat! Vappu se lähestyy ja sikainfluenssa iskee kovin monelle viimeistään aamutuimaan..... Itsellä ei silti hätää, kun varaa aamuksi oikeita lääkkeitä. Pullo Jägeriä ja koppa olutta. Lisäksi olen tilannut intialaisen päähieronnan ja thaimaalaisen kokovartalohieronnan.

Jos ei elämä lähde näillä eväillä käyntiin, niin menköön menojaan.

Pärjätkää vappu .Minä lasken pitkän siiman mereen .Menen uimaan ja baariin ;D

Vappua kaikille!

Itse pistin juuri grillimökin tulille ja otin yhden oluen. Tuskinpa otankaan sitten muuta kuin olutta ja viiniä ja liköörejä. No kuohuviiniä ehkä. Niin ja teräviä, jos kylääntulevat ystävät sitä tuovat.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.