Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Tuonelan virta onkin siis Tonava? Mutta eikös Tonava virtaa kuitenkin maan päällä...?

Selvennystä lautturilta odottaen.

Tuonela on Tuonelassa, siellä virtaa Styx. Tonava on toisaalla ja maan päällä. Ei sitä tarvitse Tonavasta tarinoida Tonavassa ollessaan, vaan tarinoida voi muualtakin käsin, capisce?

No selevähän tuo. Tuon tiedon siivittämänä voinkin tästä lähteä metsikköön. Reppu selekään ja repussa leuhkat evväät. Kahvii, voileipiä, vissyy ja yks energiapatukka.

Palaan kun kerkiän.

Huomenta kahvit join äsken . Formulat katon sitten lähden taas tekee klapei. Joe on varmaan tankilisen sahanu jo ja hörpii kannon nokassa termarikahvii . En tiedä onko piippumiehii mutta tuumii siellä mailman menoo .

Mä en siemaillut huomenta kahveja tänään, ihan normaaleilla pärjäsin. Yksi tapahtuma on takana ja nyt se kuuluisa tovi kotipuuhailua ennen "taas menoks" -osuutta.

No minä sain kahvin sänkyyn ;D Eika kävi täättei Joe telonu itseään huksun kansa . Mun poika kävi kotona . Sillä oli semmoinen kauko-ohjattava helikopteri missä on kamera .
Hiukan olutölkii pienenpi 4 potkurii . 100 metrii riittää kantavuus .

Hitsi kun olis naapuris nätti nainen kesällä .
No ei mulla naapurikaa ole ja tarinoimaa.

Lähen hakemaan ruokaa kylitä

Kuus tuntii olin metässä. Eikä mulla mitään Husguu ollukaan mukana. Kirves vain ja tietysti puukko. Suomalainenhan ei metsään lähde ilman puukkoa.

Kirveellä karsin ja aisasin ja käsin kantelin rankoja lähemmäs autolla hakemista varten.

Otin tuossa äsken pienet iltapäivätorkutkin, kun niin vanhaa kroppaa särki ja ramaisi. Huomenna taidan jättää metsähommat väliin. Ja eikös se luvannut räntäsadettakin. Ei sinne koiranilmalla viitsi lähteä.

Minun ei tarvise lähteä hakamaan ruokaa kyliltä, kun oli jääkaapissa eilenillalla tehty hirvipaistikin vielä ihan iskemättömänä.

Meillä kyllä on naapureissa ihan nättejä naisiakin. Minulle tosin hiukka liian vanhoja, kun viis/kuuskymppisiä ovat.......ja varattujakin.

Mä tässä mietin noita räntäsateita ja muita vähemmän hurraahuutoja aiheuttavia ilmoja. Mikä niistä tekee koiranilman? Tykkääkö hauvat moisista? Onko niiltä edes kysytty?

Kysyn mä vaan, utelias kun olen.

En ole varma, mutta tulisiko tuo koiranilma siitä, kun ennen aikaan koirat oli aina ulkona ilmalla kuin ilmalla. Eikä niillä mitään koppejakaan ollut.

Nykyisinhan niillä on lämmitettävät kopit ja monet on sisällä asunnoissakin.

Eli siis koiranilma on 24/7. Teoria kelpaa hauvoille, lopettanevat lakon pikaisesti.

Mistä on tullut sanonta koiranilmasta? Hyvä ystäväni Keijo Google kertoo ainoastaan, että kyseessä on käännös, jostakin vieraasta kielestä.
Melkein kaikista valtakielistä löytyy kyseinen sanonta, joten sekään ei auta pidemmälle.
Sitten lähdetäänkin tutkimaan koiran alkuperää ja kehitystä, joten oma teoriani (jonka saa kumota, jos pystyy) johtaa Pyreneiden vuoristoon ja berger de Beauce koirarotuun.
Vuoristossa paimennettiin lampaita ja säätila saattoi hetkessä muuttua sumuiseksi ja sateiseksi. Tällöin paimenten oli viisainta vetäytyä majoihinsa välttääkseen tippumisen rotkoihin. Tällaisella ilmalla lampaat olisivat olleet helppoja saaliita susille, joten lampaiden suojeluun jalostettiin alkuperäisestä suokoirasta Beauceron-paimenkoira, joka voitiin laittaa sateeseen tappelemaan susien kanssa.
Un temps de chien.

Mistähän asti se wimpula lähti sitä ruokaa hakemaan? Neljä tuntia on jo ollut reisussa.

Vaan kyllähän hyvää kannattaa hakea vähän kauempaakin.

Wimillä kun on se tynnyrisauna, niin minä olen miettinyt, josko rakentaisin itselleni takapihalle pallosaunan. Semmoinen viisi metriä halkaisijaltaan lienee sopiva, että mahtuu sisällä seisomaankin ja lauteilla istuessa ei lyö päätään kattoon.

Täytyykin selvittää kunnan rakennusvalvojalta, onko se mahdollista?

Runkorakennusmateriaaliahan löytyy helposti, kun tänäänkin karsin lumentaivuttamia rankoja vaikka kuinka paljon......

Mutta jollain kunnon tapillahan semmoinen pallosauna pitäisi istuttaa maahan, ettei lähde kylpiessä holtittomasti pyörimään.....vaikka naapuriin.

Piirustukset on kyllä helppo tehdä. Kai kaikki sentään osaa pallon piirtää. Ja kolmiulotteisesti katsottunahan se on aina samanlainen, joten yksi ympyrä riittää. Toki siihen on varmaan piippu piirrettävä, kun kuitenkin sisälle on laitettava puukiuas ja jostakin kautta pitää savu ohjata uloskin.

Toisaalta voisihan siitä tehdä savusaunankin.

Hitto kun tuli esitettyä tämä uusi innovaatio täällä kaikkien tiedoksi. Jokuhan kuitenkin varastaa ideani. No rojaltit kuuluu kyllä minulle, koska olen tuotteen keksijä ja tekijänoikeus on minulla. Voisiko muuten pallolle saada hyödyllisyysmallisuojan........

Nämä nyt on taas niitä ympäripyöreitä ajatuksiani.

pallosauna.jpg

jiiri sanoi:
Mistä on tullut sanonta koiranilmasta? Hyvä ystäväni Keijo Google kertoo ainoastaan, että kyseessä on käännös, jostakin vieraasta kielestä.
Melkein kaikista valtakielistä löytyy kyseinen sanonta, joten sekään ei auta pidemmälle.
Sitten lähdetäänkin tutkimaan koiran alkuperää ja kehitystä, joten oma teoriani (jonka saa kumota, jos pystyy) johtaa Pyreneiden vuoristoon ja berger de Beauce koirarotuun.
Vuoristossa paimennettiin lampaita ja säätila saattoi hetkessä muuttua sumuiseksi ja sateiseksi. Tällöin paimenten oli viisainta vetäytyä majoihinsa välttääkseen tippumisen rotkoihin. Tällaisella ilmalla lampaat olisivat olleet helppoja saaliita susille, joten lampaiden suojeluun jalostettiin alkuperäisestä suokoirasta Beauceron-paimenkoira, joka voitiin laittaa sateeseen tappelemaan susien kanssa.
Un temps de chien.
Jos ihminen omaa oman teorian ja siihen periaatteessa ellei jopa käytännössä myös tekijänoikeuden, niin miten se kumotaan?

Toisaalta tämä teoria on vähintäänkin mitat täyttävä mittayksiköistä huolimatta, joten se hyväksytään sellaisenaan ja merkitään juurikin noin aikakirjoihin. Jotka siis eivät kerro kellosta mitään.

Mutta ajasta puheen ollen (tai näpytellen, miten vaan haluatte), on aika Zeron ja Sinisen Hetken, nam :)! Ja miksei siivu omenapiirakkaakin, sopii tämäkin.

Ei kyllä tuommoisella vajaalla ympyräsaunalla tee yhtikäs mitään. Lienee vähän vajaa tuon keksijä? Aika paljon saa yrittää lämmittää tuota löylykuntoon. Sen verran näyttäisi harakoille lämpö menevän.......

Toki onhan tuossa mallissa hyvätkin puolensa. Ainakin vedet saa helposti ohjattua ulos saunasta.Ja helppo pestä, kun vaan vesipostista letkulla ruiskuttaa. Eikä pala lauteilla nahkakaan ellei aurinko paista suoraan kohti......

Piirakkaa sen olla pitää, olispa vielä vaniljakastiketta :-[. Mutta aina ei voi voittaa.

Piirakasta tuli mieleen, että jospa wimi on törmännyt moiseen ja se viivyttää? Monikin mies on samoillessaan löytänyt piirakan ja se on ollut menoa se.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.