Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Mä tässä tuumin, että kuinkahan hyvin sudet tietää olevansa rajan oikealla tai väärällä puolella? Tähän toisaalta ei osanne tyhjentävästi vastata jiirikään, joten jääköön hämärän peittoon. Joe voi kysyä asiasta tarkemmin seuraavalta sudelta.

Jos mä en väärin muista, niin tuo suden tappama immeis-juttu Suomessa on urbaanilegenda, eikä siitä ole todisteita. Kunhan on jotain hölötystä.

Sitä on sitten vatuloitu tavallista mielenkiintoisempi perjantai huomiseksi muutenkin, kuin Joen työpäivän takia. Jäämme odottamaan juonenkäänteitä...

Jotenkin minulle on tästä hallituksesta tullut mieleen erikoisjoukot, jotka menevät ryminällä sisään ovista ja ikkunoista, mutta sisällä huomaavat, että aseet on, mutta paukut puuttuu. Siinä sitten ihmetellään, että mitäs nyt.

Tässähän menee perjantaistakin hohto, kun päättävät pölvästit eivät saa mitään aikaan. Vaalien jälkeen voisi pikkuhiljaa laittaa hallitusvastuussa oleville ohjeeksi "tulos tai navetan taakse". Nyt kun tämä jengi olisi hajautettu / kuopattu six feet under, niin siitä uudet tilalle tulosta tekemään. Jos ei onnistu niiltäkään, niin sama prosessi jatkuu.

Näillä toimenpiteillä alkaisi tulla päätöksiä, jotka laitetaan toimeen; tai ainakin pikkuhiljaa työttömyys vähenisi "luonnollisen poistuman" kautta. Vaikkei tämä ihan uudistettua kansantalouden kiertokulkumallia täytäkään, niin so not.

On se kumma kun pitää väellä ja vängällä saada aikaan ratkaisu, joka on asiantuntijoiden, puolueettomien asiantuntijoiden ja ammattilaisten mielestä huonoin mahdollinen. Potilaitakaan ei kannata ajatella. Ja, ja, ja,...

No niin, nyt käydään neuvotteluja, joita ei käydä. Ja on kompromissiesitys, jota ei ole. Juuri näin. Voivatko nämä olennot oikeasti katsoa itseään peilistä vakavalla naamalla? Ja jos eivät voi, kuten luulisi, niin onko reaktio nauru vai itku?

Navetan taakse vaan.

Joo. Neuvoteltu on meilläkin koko ilta. Minä pääsin voitolle ja minun ( parhaat ) ratkaisut saivat lainvoiman.

Nimittäin, että meillä rillattiin. Nakkeja. Jälkikasvua on kylässä ja pojanpoika jääkin yökylään.

Just syötiin kevyesti. Vain pari nakkia ja salaattia.

Minä kun olen vielä toipilas, niin olen kohta pullollisen heittänyt helttaan Hunajarommilikkööriä. Kuuman veden kanssa. Hyvvää tekkee vanhan luille ja muillekin osille. Semmoinen pikkuinen muovipullohan se on. Tai siis oli....ei ainakaan siitä humallu yhtään. Mutta enhän koskaan otakaan kuin terveydeksi, enkä humalahakuisesti. Ottakaa oppia!

Miten muilla menee? Ei muuten, mutta kun on muistaakseni perjantai....

Mäkään en humallu. Mutta hieman vielä politiikkaa, jos tulisi uudet vaalit, niin siihen kun saisi klausuulin, ettei yhtäkään nykyistä kansanedustajaa saa valita / äänestää. Nämä kaikki on jo epäonnistuneet tehtävissään, olivat sitten hallituspuolueissa tai oppositiossa.

Näytöt on annettu ja "tulos tai ulos" mallilla kaikki ulos. Hop!

Tähän loppuu mun politiikasta lässyttäminen, on mitta täynnä. Toivottavasti.

On muuten niin sankka sumu ulkona, että piti kaivaa kaapin kätköistä viidakkoveitsi, jolla sai raivattua sellaisen aukon, että pääsi viemään roskapussin.
Rankkaa on, mutta eiköhän tästäkin selvitä.
Eteenpäin.

No niin tuntuu olevan kova sumu, että melkein usvalta vaikuttaa. Meillä ei kyllä ole.

Viidakkoveitsi pitää kaikilla olla. Ikävä kyllä, niin mulla on kaikenlaisia puukkoja ja veitsiä, mutta oikea viidakkoveitsi puuttuu. Siis sellainen, jossa lukee, että Viidakkoveitsi.

Tietysti on hieman väärin tylsyttää hyvää Viidakkoveistä sumuun, kun siihen on kuitenkin keksitty ihan omakin veitsi. Sumuveitsi. Semmoinen kyllä veitsikaapissa ainakin minulla on.

Sumuveitsellä on paljon helpompi raivata sumua, kun se on metriä paksulla terällä varustettu, joten kertahuitaisulla tulee tilaa kulkea. Viidakkoveitsellähän joutuu ottamaan palasia irti ja nostelemaan niitä sitten sivuun. Aikasen hidasta hommaa.

Mutta niinkuin olen aina todennut, sanonut ja kirjoittanut, niin oikea työkalu oikeaan paikkaan on aina paras.

Täällä meillä eli Susirajan Rajan tiepalvelulla on muuten käytössä Sumulingot ja Sumuauratkin.....

Ne heittää sumun niin kauas tienpuoleen, ettei se ihan heti takaisin osaa.

Mulla on Sumukola. Se vaan on niin iso ja raskas työnnettävä, etten viitsi kovin usein käyttää. Ainoastaan hernerokkasumua joskus työntelen edestä pois aamuisin, kun käyn postilaatikolla.

Toisaalta niin enhän minä millään postilaatikolla käy. Paremminkin puurolla ja ruisleivällä. Autot meillä on piakkoin tarkoitus vieroittaa bensasta ja pistää käymään sumulla. Mulla on jo sumuvarasto tehtynä valmiiksi.

Illan tarinat alkaa olla melkoista sumutusta, muttei se menoa haittaa. Mitenkäs wimi, oletko kadonnut usvaan?

Joo. Sumutusta on. Nimittäin tuo puurojuttu. Ruisleivän vielä uskon, mutta puuro ei pistä käymään. Leivän hiiva on hyvä käymisen käynnistäjä.
Sumuteknologiaa täälläkin on yliopistolla yritetty kehittää ja sumuverho on uusin innovaatio. Käytännöllinen perjantai-iltojen jälkeen.

Tarkoitat kai Haades, että wimi on kadonnut Kirstaan. No melkein sama asiahan tuo.....

Pakko vielä kehua, että meillä päin löytyy kaikenlaisia kulkijoitakin. Naapurissakin asuu yksi sumutorvi. Sillä poloisella ei ole mitään sumutyökaluja itsellään, vaan joutuu toikkaroimaan täydessä sumussa.

Ja minä kun olen aika ilkeä, niin piruuttani useinkin pistän sinne naapuriin päin sumunkehittimen sumunheittimellä menemään täyttä tavaraa.

Onko kenenkään lähistöllä sumujen siltaa? Meillä ei sellaista löydy, ikävä kyllä.

On meillä kyllä Ylisoutajan silta. Harmikseni en ole kertaakaan nähnyt kenenkään soutavan sen yli. Sillan ali kyllä olen muutamien nähnyt soutavan.

Ei Ylisoutajan sillan yli tarvitse soutaa. Silloinhan sen pitäisi olla Yli ylisoutajan sillan soutajan silta, tai Ylisoutajan sillan ylisoutajan silta.

Jos soutaa Ylisoutajan sillan ali, voi siitä huolimatta olla ylisoutaja soutaessaan vaikka katiskan yli.

Ei pojat wimi on itkeny . Mun kaveri savukoskella kuoli eilen .
Perusterve muo 15 -v nuorempi . Meni normaalisti nukkumaan . Vaan ei heränny enään aamulla .

Syksyllä hän sanoi ettei ole ikinä ollu merellä veneen kanssa .

Sanoin kyllä onnistuu . Ruotinlaivallakaan ei ole ikinä käyny .

Sekin onnistuu. Turku on tosa vieressä .

Katso Haades että hän tulee perille .

Otan osaa wimi. Surun hetkelläkin muistele yhteisiä hetkiä lämmöllä ja pidä ne sydämessä. Aika parantaa, muttei palauta ennalleen, vaan luo uutta.

Osanotto täältä Susirajan rajan läheisyydestäkin.

Kaikki vuorollaan. Joku ennemmin, joku myöhemmin.

Vähän oli tässä mielessä, josko olisin metsään mennyt, kun löysin vielä yhden paikan, mistä voisi ottaa koivurankoja. Mutta niin on märkää ja kun vielä tihkusadettakin on, niin enpä tiedä, viitsinkö lähteä itseäni kastelemaan.

Harmittaa vain, että täyttävätkö enää lämpöarvoltaan meikäläisen kriteereitä, jos silloin ne käyn tekemässä.

Onneksi huomenna on meidän kaikkien isien oma päivä, jolloin saamme kasoittain lahjoja ja onnitteluita. Vähän jo vihjasin jälkikasvulle, että Motonetissä on yksi kiinnostava sarja. Sellainen " vinkuun " tarkoitettu varustesarja. Eikä tainnut olla kuin kolomekymppii, joten varsin sopiva hinta, kun jakavat neljään.....

"Vinkuun"? Avaatko tätä vähän lisää. Mikä on vinku? Jos se on joku fyysinen esine siis, eikä tietynlainen ääni.

Vinku taitaa olla semmoinen paineilmalla toimiva työkalumysteerio. Luulisin ja jopa luulenkin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.