Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Lomille lompsahti hän, Juhannusta vaan Joelle ja miksei muillekin, vaikka täällä vielä piipahtelen tästäkin eteenpäin viikon jatkaessa matkaansa.

Minä en tiedä mitään minkään kukon tiileistä. Tokko noilla mitään tiilejä onkaan. Tai korkeintaan kalkkitiilejä, joita nokkivat, että munat kestää paremmin.

Minun sen sijaan pitäisi tehdä muutaman kokon kanssa soppari. Että meinaan antaisivat minulle helttansa. Saisin niistä sitä kukonhelttauutetta polviin.....

Ei kai koko kukkoa heltan vuoksi kannata tappaa. Eihän sikaakaan yhden kinkun vuoksi. Tehdäänhän ihmisillekin amputaatioita.

Nyt lähden ulkohommiin. On kaikenlaista. Lomallahan kuuluu tehdä paljon töitä.....

Lomalla saa olla tekemättä .Mutta kalastaa pitää
jokaisen pikku mepsi päähän tulee kalaa .
Rapalan huorar kannattaa unohtaa .

Pikku lippa . Se on siinä .

Siinäpä vasta vastaurakka. Ja joka juhannuksellinen kysymys; vasta vai vihta?
Vastakysymyksenä voisi esittää, että vihta vai vasta? Siinäpä vasta kysymys, jonka vastaus riippuu kielialueesta. Eli kielen etu-ja takaosasta tullenee erilainen vastaus.
Itsellänikin on tarkoitus tehdä talveksi vastoja. Oman kokemukseni mukaan parhaat vastat saa vastarannalta, vastapäätä vasta rannalle muuttaneita vastarannan kiiskejä.

No minä kaadan tässä jussin korvalla koivun pari, sitten emäntä sitoo niistä pikkuruisia vihtoja, jotka kuivataan saunakamarin katonrajassa. Niitä sitten syksyn ja talven aikana laitetaan löylyveteen likoamaan yksinkappalein ja aina on kesä läsnä kun saunotaan. Erinomaista Juhannusta.

No minä kaadoin tässä jussinkorvilla tuopin tai pari. Kurkkuun. Kuka helkkari niitä viitsii laskea.

Rillailin ja tulihan sitä jälkikasvuakin heti paikalle, kun nuuhkivat ilmaa sadan kilometrin päästä.

Vastahommista on turha alkaa kiistelemään. Se on vasta ja sillä siisti. Toki ylimainostettu homma tuo vastalla itsensä pieksäminen on. Ihan saman tunteen saa, kun käy syntiä tekemässä ja saa palkaksi parikymmentä ruoskaniskua.....

Itse käytän muutaman kertaa vuodessa katajavastaa......Vastaa hyvin edesottamuksiani ja toiveitani.

Niin ja ei sitä kannata kesäänsä pilata ja uhrata niitä vastoja tekemällä. Niin paljon on muutakin mukavampaa tekemistä. Mainitsen vain yhden. Oluenjuonti esimerkiksi....

Itse olen kova vihreä, joten vastustan kaikkea raajojen repimistä. Miten muuten menikään se vitsi, että koivun mahla auttaa impotenssiin... paitsi riippakoivun aiheuttaa...

No kerro koukkufagotti, miten on auttoivat aikoinaan nuo lääkeet....varsinkin, kun joutui työkseen tekemään eli olemaan kovassa kondiksessa päivin ja öin...?

Nukkumaan huutaa eukko.

Öitä!

Taas sitä mennään alkuillasta tutimaan? Öitä vaan.

Itseä alkaa ihmetyttämään, että meinaavatko britit ulostaa itsensä EU:sta loppupeleissä sen takia, että saarella sataa tällä hetkellä vettä? Huomenissahan tuo selviää.

Niinpä. Engelsmannit eivät ole tottuneet sateeseen, kun siellä(Englannissa) paistaa aina aurinko.
Talvella on hyvää aikaa nukkua. Nyt kannattaa mieluummin mennä ulos ja altistaa itsensä pistävien inisijöiden myrkyille.

Kyllä kesälläkin pitää nukkua. Varsinkin, kun on juuri aloittanut kesäloman. Ohjeissakin sanotaan, että kesälomalla pitää levätä hyvin ja ladata akkuja.

Hyvää Brexitiä kaikille! Elämme mielenkiintoisia aikoja, mutta niin on aina ollut. Historiassa on ollut monia jännittämisen aiheita. Ehkä jännittävin hetki on koettu Squaw Valleyssa Pekka Tiilikaisen kommentoimana. "Kello käy, eikä Hakulista näy" Hopeaahan siitä sitten loppujen lopuksi tuli yksinäiselle hiihtäjälle viidelläkympillä.
Yhteistyön voimaa osoitti kuitenkin 4x10 km, jossa Suomi voitti kultaa.
Olisiko siinä yhteistyössä kuitenkin jotakin kannatettavaa, vai kannattaako yrittää yksin.
Mene ja tiedä.

Että näin kävi. Maailma muuttui monin verroin mielenkiintoisemmaksi, jäämme odottamaan näytelmän seuraavaa lukua.

Ne oli aikoja ne. Suomalaiset hiihtikin mustikkasopan voimalla silloin....

Vaan nyt pittääkin lopetella, kun kohta lähdetään Kuoringalle. Aurinkokin alkoi sopivasti juuri pilkistellä piilostaan.

Hä mikä nyt muuttuu ? Melken sata vihtaa on kuivumassa ullakolla .

Lasten kanssa pörrään tosa pihalla . Olen nyt piilossa yläkerrassa ne huutaa pihalla . Jotenkin ne tykkää istuu laavussa ja tehdä tulta . Sille iso peukku .

Muutoksen suunta, voima ja seuraukset ovat hämärän peitossa; tulevaisuus näyttää. Euroopan ja maailman aika sellaisena kuin sen tunnemme, on tullut tiensä päätökseen.

Onko edessä valoa, pimeää tai jotain sen väliltä, ei ole tämän hetken asia. Brexit sopan loppuun saattaminen vie vuosia ja vaikka näytelmän sivujuonteet alkavatkin jo edetä, on niistä turha murehtiä, emme voi niihin pienenä kansana vaikuttaa.

Todellakin kiinnostavaa seurata tätä tarinaa.

Ja vaikka tässä varmaan tulee sitä ja tätä mieleen tästäkin aiheesta, niin keskitytään ajankohtaiseen ja nautitaan Juhannuksesta. Se on tässä ja nyt, hyvää Jussia minultakin kaikille!

Kiinnostavuudesta ja pidemmästä prosessista puheenollen kyllästyin Windows 10 takkuamiseen. Kaadoin järjestelmän ja asennan sen entistä ehompana (?) uudelleen, nyt kun tässä on useampi päivä aikaa.

Saapa nähdä kauanko tuossa menee ja toimiiko uudelleen asennettu kymppi kuten sen haluan (ja sen pitää) toimivan. Toki tämä voi mennä persauksillekin, mutta enää ei voi kääntyä takaisin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.