Koripallo.com

JOEN SUU

Vs: JOEN SUU

Niin tuli mieleen nytkön noi rikkaat on imeny pieniä rapuja . Kohta alkaa sorsakausi.

Kävipäs aikamoinen vieras pari yötä sitten. Nimittäin Asta-rouva piti vähän aikaa huvia pihassa. Lyhyen samban ja rumban jälkeen ulkona oli kuin pommituksen jäljiltä. Parikymmentä paksua vaahteraa oli kaatunut ristiin ynnä rastiin. No siitäpä sitten hankkimaan uutta moottorisahaa, kun ei tuo vanha kone oikein pystynyt lähemmäs metrin halkaisijalta oleviin puihin. Nyt on sitten Stihlin kolmeysiykkönen ja työ sujuu kuin leikki. Onneksi on joskus tullut käännettyä muutakin, kuin puhelimen numerolevyä.

pinde-täti sanoi:
Nyt on sitten Stihlin kolmeysiykkönen ja työ sujuu kuin leikki. Onneksi on joskus tullut käännettyä muutakin, kuin puhelimen numerolevyä.

Asta ei taida nyt ainakaan vuoteen päästä teille vieraisille. Ilmeisesti olet jossain välissä vaihtanut kannattamaasi joukkuetta, eli ns. kääntänyt takkia. En pysty mitenkään muuten järkeilemään tuota käännösjuttua. Ellet sitten ole harrastanut esimerkiksi kaunokirjallisuuden kääntämistä. Tai sivujen kääntämistä.

Kääntää ja vääntää, kiäntee ja viäntee. Sepäs onkin niitä murrejuttuja, joita vapaaseen keskusteluun voi ympätä ja kuulijan/lukijan ongelma on yrittää ymmärtää.
Mutta itseasiassa olen toiminut yliopistolla kääntäjänä. Nimittäin yliopiston puutarhalla olin yhden kesän kääntämässä lapiolla multaa.

pinde-täti sanoi:
Kääntää ja vääntää, kiäntee ja viäntee. Sepäs onkin niitä murrejuttuja, joita vapaaseen keskusteluun voi ympätä ja kuulijan/lukijan ongelma on yrittää ymmärtää.
Mutta itseasiassa olen toiminut yliopistolla kääntäjänä. Nimittäin yliopiston puutarhalla olin yhden kesän kääntämässä lapiolla multaa.

Olivatko ne varkaudesta kovastikin vihaisia? Yön pimeydessäkö kävit kääntämässä?

Noh, onpahan minullakin kääntötakki. Ostin sen halvalla kansallispukuiselta mieshenkilöltä.

Ei ne Varkaudesta olleet, taisivat olla Mikkelistä. Montakos kiloa halvaa se takki maksoi?

Itse olen viime aikoina kääntänyt enemmänkin kylkeä. Grillikylkeä nimittäin. Eivätkä huomanneet mitään.

Kielenkääntäjänäkin olen joskus muinoin ollut paikallisessa lihafirmassa. Siellä sai joskus kääntää ihan hirvenkin kieltä. Aika outo kieli oli se.

Kääntämisestä tulikin mieleen, että noilta itäisen naapurin autoilijoilta pitäisi kieltää navigaattorit kokonaan. Luottamus navigaattoreihin näyttää olevan ehdoton ja autoja yritetään kääntää olemattomissa risteyksissä. Uskomattomia tilanteita on tullut vastaan; peruuttamisia moottoritiellä, mutta paras oli kuitenkin rouva, joka yritti city-maasturilla oikaista tietyön poikki, kun "navigaattori näytti".

Ettei vain ole Wimi hukkunut....?

Pillille ihan vain tiedoksi, kun kerran ruuan ammattilainen olet, että juuri tein yksikertaista ruokaa. Grillissä siis grillasin. Joku wokkipussi oli, johon lisäsin kesäkurpitsaa ja runsaasti sipulia. Ja eikun vain muurikan pohjaan öljyn kera.

Sitten possun sisäfilepihvejä ja Wilhelmin makkaroita.

Eipä siihen enää juuri muuta tavaraa tarvitse nälän häätämiseksi. Juomaksi näihin otin runsaasti kylmää olutta ja huonelämmintä punkkua aina välillä.

Kyllä elämä on ihanaa!

JOEN SUU sanoi:
Meijjän kohalla ei oo vielä yhtää vierasta akkoo koko kesänä käyny.

Mun pihalla kävi ja tuli oikein myrsky . :-X.Joe hyvä minä en osaa hukkua muuta kun ihmismassaan johon en kyllä änkee.

Kerkesinpä grillata ne tavalliset vielä ennen sadetta. Mutta kiirettä kyllä piti. Ei meinannut ehtiä oluttakaan hörppiä.

Kyllä se kunto taas kohisten nousee yöllä, niin ettei taida sen ääneltä nukutuksikaan saada? Meinaan koko päivän olin metsässä polttopuita tekemässä. Koivut vain otin, kronkeli kun olen.

Oottekos pojat (ja tytöt) katselleet tähdenlentoja? Minä olen niin että niskat on jumissa. Oikein hienoja, niin nopeat kuin hitaammatkin.

Aikoinaan niitä tuli enemmänkin katseltua. Samoin kuin koko tähtitaivastakin. No pilivessähän tuo tuntuu nytkin olevan.

Onhan minulla se kaukoputkikin, mutta nykyisin sitä tulee otettua esiin yhä harvemmin.

Entinen URSAN jäsen JOE.

Enään reilu vuorokausi sitten saa sorsat kyytiä ja päätyvät pataan. ;D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.