Vs: näin joensuun selvinpäin
Kun ei pilli ole kommentoinut ollenkaan, niin minä voin antaa pienen matkaraportin ja matkamenun, pliis, here we come:
LISÄLEHTI UIKUN KEITTOKIRJAAN "SUOMALAINEN KULINARISMI", PILLIN GOURMET RAVINTOLA SORSAN TAPAAN.
Tarvitaan:
-kolmisen täyttä kassillista alkoholijuomia josta vähintään 1 l whiskyä ja 6 l olutta, siideriä t lonkeroa, merkillä ei väliä.
-pullollinen kivennäisvettä (on kallista)
Tarkistetaan, että kassien suut ja matkustajien verkkarin lahkeet ovat tiukasti sidotut, jotta eivät lepata tuulessa ja etteivät pullot pääse kolisemaan toisiaan vasten ja näin mahdollisesti rikkoontumaan.
-Volvo V70, mustilla nahkapenkeillä
-100 kpl KTP:n tarroja
-KTP:n lippu
-lihapyöryköitä,
-niittyleinikkejä (Ranunculus acris)
- oravanmarjoja (Maianthemum bifolium)
-ruskan värittämiä koivun ja vaahteranlehtiä
-isänmaan multaa
-Domino keksejä ja tiikerikakkua
-Nallekarkkeja (Baby Bear)
-satelliittinavigaattori tai vastaavat tiedot
-sorsapilli
-korvatulpat (kuljettajalle)
-kuljettajaa varten euroja taskun pohjalle. Kotiinkuljetus 1e kg, maksettava käteisellä (Only God we trust=kuljettajan motto)
Em. ohjeen mukaisen kurmee aterian sain nauttia 05.12.2010 Joensuun Kataja-KTP koris-cup ottelun matkala. KTP basket hävisi selvästi.
Sitten matkakertomus:
Matkaan lähdetään pienen jännityksen vallassa, ehditäänkö perille ajoissa? Pillillä työkiireitä. Kuitenkin matkalle päästiin jo 13.10. Mielestäni ei pitäisi olla ongelmia aikataulussa. Pilli korkkasi kesälomamatkalta Euroopasta tuomansa olutpullon, niitä oli useita erilaisia ja niitä hän nauttikin hienostuneesti arvostellen makuja. Samalla hän kaivoi kasseistaan pari rasiaa lihapyöryköitä ja erilaisia leivonnaisia. Uskomatonta. Minä en tapojeni mukaan nauttinut alkoholijuomia matkan alussa, koska alkoholi ja urheilu eivät mielestäni sovi yhteen. Pidimme ensimmäisen pissatauon vasta parin tunnin jälkeen. Tunnelman kohottamiseksi liimailimme tarroja pylväisiin. Jalkapohjiin tarttui yllämainittuja kasveja ja nehän siirtyivät Volvon jalkatilaan. Seuran- ja hyvän ruoan vuoksi päätin minäkin ottaa pienen aperitiivin. Loppumatka sujuikin mukavasti. Yksi kahvitaukokin pidettiin Simpeleellä. Kuljettaja yritti viritellä aiemmin aamulla ostamaansa navigaattoria mutta siinä oli jotakin ongelmia. Minä tietenkin kerroin ettei pitäisi olla ongelmia, olen käynyt Areenalla useita kertoja. Matka jatkui hienosti ja ylitettiin joku joki siellä matkan varrella. Jossain matkalla Korpilahden suuntaan, kuljettaja laittoi navigaattorin päälle ja se neuvoi tekemään u-käännöksen. Löysimme hetken päästä perille. Totesin navigaattorissa olevan 3 vaihtoehtoa, nopein, lyhin ja kokemusperäinen. Viimeinen ei tällä kertaa ollut se paras.
Pelin hävisimme selvästi, ei mitään selityksiä. Pillikin siirtyi Joensuun kannattajien joukkoon ja minä sain yksin kannattaa KTP:tä. Kuljettaja huomautti muutaman kerran, että älä nyt helvetissä huuda KTP RARautaa, ollaan yli 20 pinnaa tappiolla ja niukasti hävittiinkin.
Kotimatkalla ilahdutettiin kuljettajaa kirkkomusiikilla, mm. ”maan korvessa kulkevi lapsosen tie”, laulettiin hieman ”falsetissa” ja sehän ilahdutti kuljettajaa. Pilli tyhjensi ensimmäisellä taukopaikalla Volvon etuistuimen jalkatilan kaukalon pahvirasiaan sis. lihapyöryköitä, niittyleinikkejä, ranunculus acris, oravanmarjoja, maianthemum bifolium, ruskan värittämiä koivun ja vaahteranlehtiä, isänmaan multaa, Domino keksejä ja tiikerikakkua murennettuna, nallekarkkeja (Baby Bear) ja minä sain loistavan aterian. Kuljettaja väitti saavansa ruokaa kotona. Voi olla, mutta ei näin eksoottista.
Muuten kuljettajan ilon keskeyttivät herkullisesta matkaeväästä johtuvat ajoittaiset ”anus ruptus”, (sulkijalihaksen äkillinen herpaantuminen, pieru, ”flatus”,kohtaukset)