Vs: JOEN SUU
Minulla ainakin on alibi. Olin silloin Kuopiossa. Mutta juu. Kyllähän tullessa haistoin vanhalla jälkienmetsästäjän vainullani palaneen käryä. Eukko väitti, että taitaa naapuri polttaa roskapuiden seassa vanhoja autonrenkaita. Itse nuuhkin tarkemmin ja sanoin, että epäilen kuitenkin pakettiauton olleen tulessa ilman, että seassa on palanut mitään puutavaraa. Oikeassapa olinkin siis.
Sitten kutsuttuihin. Kyllähän Henkkakin on kutsuttu ja kuuleman mukaan on pahapäinen huutaja kännissä. Siksipä Pillillekin on ilmoitettu, ettei tarjoa Henkalle muuta kuin kokkelipiimää ja kertoo sen olevan valkovenäläistä.
Ja ota Wimi vain jörkkö ja Edi kyytiin. Ikärasite on tietenkin Jöröllä, mutta lupaan hommata asianmukaiset turvavarusteet kuten kypärän ja kyynärpääsuojukset. Eiköhän pojilta ole jäänyt niitä vuosien varrella? Ja jos epäilen, että kaatuu ja lonkkansa murtaa, niin saa lainata pyörätuoliani ainakin siksi ajaksi, kun vielä kykenee liikkumaan.
Boolin taasen teen itse sillä vanhalla menetelmällä. Kuusi pulloa Koskisen Antin Korvalääkettä ensin maljaan ja sinne perään yksi rusina makua antamaan.
Ohjelmanumeroita ei ole kuin yksi. Yksinlaulua kaikki yhtä aikaa.
Jatketaanpa sitten kilpailua, joka lievästi sanoen näyttää potevan osanottajapulaa.
SURKEA PASSI, huusi Kumpu Sarsevitsille.