Koripallo.com

Kenen pitäisi puuttua kiroiluun?

hän

Vs: Kenen pitäisi puuttua kiroiluun?

Tohon ekan sivun galluppiin:
1.Tänään
2.Tänään
3.Tänään
Ja on rehellinen vastaus

no can do

KingKobe sanoi:
Vanhempien.
Tuo nyt ei kyllä paras ratkaisu ole, aiheuttaa turhaan puraa vanhempien ja pelaajien välillä, jos esim. kentälle aletaan huutamaan "nyt suu kiinni" tai jotain tällaista. Ja monilla se kirosana saattaa hyvinkin tulla sponttaanisti, eikä siihen hirveästi pysty vaikuttamaan. Kyllähän (ainakin mulle) on selvää, että siellä kentällä tulee vähän rumiakin sanoja, tai ainakin B junnuissa

Meidänkin valmentaja kiroilee aivan vit... ups, sori, mutta sellainen opettaa huonoja tapoja. (Kuten varmaan huomaatte ;D)
Se on njiin että jos valmentaja kiroaa niin miksi minä en?

sinä

sapeed sanoi:
Meidänkin valmentaja kiroilee aivan vit... ups, sori, mutta sellainen opettaa huonoja tapoja. (Kuten varmaan huomaatte ;D)
Se on njiin että jos valmentaja kiroaa niin miksi minä en?

Koska sinä olet viisaampi.

sinä sanoi:
Koska sinä olet viisaampi.
Nyt olikin kyseessä aivan yleisen tason esimerkki. En puhunut itsestäni. Se on sama jos kotonasi on kiroiltu vaippaiästäsi lähtien, niin voit mennä kouluun ja päästellä sammakoita suustasi ilman että tajuat mitä pahaa siinä on.

no can do sanoi:
Tuo nyt ei kyllä paras ratkaisu ole, aiheuttaa turhaan puraa vanhempien ja pelaajien välillä, jos esim. kentälle aletaan huutamaan "nyt suu kiinni" tai jotain tällaista. Ja monilla se kirosana saattaa hyvinkin tulla sponttaanisti, eikä siihen hirveästi pysty vaikuttamaan. Kyllähän (ainakin mulle) on selvää, että siellä kentällä tulee vähän rumiakin sanoja, tai ainakin B junnuissa

Viikko sitten alkoi meidän treeneissä yks minijunnu huutelemaan, että saa kiroilla kotonaan. Siinä sitten alkoi esittelemään voimasana-arsenaaliaan, niin siitä vaan pikkukaveri tekemään muutama lihaskuntoliike ("mulle ihan sama mitä sä saat tehdä kotona, mutta treeneissä ei kiroilla").

opadele

joukkueen valmentajan tottakai, ei se oo vanhempie tehtävä tulla kentälaidalle torumaan pikku tyttöjä jos on lipahtanu kirosana, vaan valmentajan pitä osttaa vaihtoon eikä päästää enää kentälle siinä pelissä. Eiköhän tyttö siitä opi olemaan kiroilemmatta mikäli pelaamine kiinnostaa ;)

Joo kyl se mun mielestä pitäs valmentajien puuttua, treeneissä varsinkin esim punnerukset ovat loistavia kiroilusta, mutta kyllä vanhemmat voisivat mielestäni pelien jälkeenkin sanoa, että mitäs siellä kentällä tuli päästeltyä eikä vaan vaieta asiasta ja antaa valmentajalle koko vastuuta.Toisaalta mielestäni itsekseen sanottuna hiljaa niin ettei ketään kentän laidalla kuule kiroilusta ei ole mitään pahaa, mutta jos sitä v*ttua alkaa huutamaan pelissä voisi tuomari varoittaa kaikkia pelaajia ja seuraavasta suoraan tekua..

montako??

Montako kertaa muka mini tai mikro peleissä on annettu teku tai eu??? itse en ainakaan kertaakaan ole nähnyt

jukra

montako?? sanoi:
Montako kertaa muka mini tai mikro peleissä on annettu teku tai eu??? itse en ainakaan kertaakaan ole nähnyt
Ainakin J-pään turnauksessa (A- ja B-junnut) viime viikonloppuna annettiin kahdessa näkemässäni eri pelissä tekut kiroilusta. Erittäin hyvää toimintaa tuomareilta! Kiitos siitä heille.

......

jukra sanoi:
Ainakin J-pään turnauksessa (A- ja B-junnut) viime viikonloppuna annettiin kahdessa näkemässäni eri pelissä tekut kiroilusta. Erittäin hyvää toimintaa tuomareilta! Kiitos siitä heille.
Niin.. kysehän olikin mini ja mikro ikäisistä. eli minit ja mikrot ovat eri asia kuin juniorit!!! Hehän ovat c junioreitakin nuorempia ja nuoremmat c-junnut ovat nyt -96 syntyneitä.

jukra sanoi:
Näin juuri Urheiluruudun jutun pesäpallofinaalien rehdistä ja reippaasta tunnelmasta ;D Uskomatonta touhua! Mahtavat sponsorit olla tyytyväisiä, kun pojat pääsivät telkkuun. Tunnen jälleen syvää kiitollisuutta siitä, että lapseni pelaavat koripalloa, eikä esimerkiksi pesäpalloa.
Sen voi jotenkin ymmärtää, että urheilija purkaa turhautumistaa huonoon suoritukseensa kiroilemalla. Pesäpallossa tilanne ei selvästikään ollut kenelläkään hallussa: ei pelaajilla, ei tuomareilla eikä katsojilla. Toivottavasti tällaista ei joudu koskaan näkemään koriskentällä. Siinä ei ollut enää kyse urheilijan turhautumisesta, vaan todella pahasti vinoutuneesta arvomaailmasta ja suhtautumisesta kanssaihmisiin.

Mun mielestä periaatteessa vanhempien, niinkun oon jo tässä muutamaan kertaan sanonut, mutta jos ei vanhemmat puutu niin sitten seuraavaksi valmentajat... Meillä on joukkueessa pelaajia, joille kiroilu on sillä tavalla normaalia, että omille joukkuelaisilleen, vastustajille, tuomareille, valmentajille jne voidaan haistatella ilman mitään miettimistä. Valmentaja vaihtui ja tuli uusi ääni kelloon. Kun kuukauden oli porukat hiljaa, niin saatiin valmentajan itse leipoma kakku;D Ja jos kiroilee, ei saa peliaikaa. Äkkiä loppui haistattelut;D

Hmpf!?

Kiroiluun pitää puuttua pelitilanteessa valmentajien ja joukkuekaverien. Pelien ulkopuolella vanhempien ja valmentajien. Jne...

Ongelma monesti ovat vahnemmat, jotka kiroilevat ihan riittävästi... valmentajat eivät kiroile ;)

just joo

Kyl nyt on vanhempien maailmankuvaa taas romutettu, kun joku pikku pallero ei pärjääkää pelissä ja alkaa rutisee...

Kiroilu hetkellisesti ja sillon tällöin ei tee pahaa kenellekää, vaikka olis just pillusta putkahtanu ja ensimmäisten sanojen vuoro. Koripalloo 11 vuotta harrastanu ja aina, minkä ikäsissä tahansa, kuullut kiroilua, ja silti olen ihan elämänhaluinen ihminen, enkä ainakaan vielä mikään sekopää kouluammuskelija.

Ei siitä kukaan hajoa että kerran elämässään kuulee kentältä huudettavan voimasanoja. Paitsi ehkä ylisuojelevat vanhemmat, jotka ovat menettäneet otteensa oikeeseen ja omaan elämäänsä ja elävät pienen laiskan lapsensa alter egoina.

Kiroilemiseen pitäis puuttua Jumalan tai joulupukin, joka iskee salamalla taivaalta heti kun tällainen suuri vääryys pääsee suusta lipsahtamaan, mutta onneksi meillä ei ole hätää, koska molemmat on yhtä suurta kusetusta, kuten kirosanojen kriminalisoiminen ja niistä rankaiseminen.

Terveisin rakkaan muksusi iloinen ja hyväntuulinen valmentaja koripallosaliltasi =)

valkku22

Utelias sanoi:
Mikä joukkue kyseessä?

JOS mun joukkueessa olisi tuollaista heittäisin porukkaa pihalle tai sitten lähtisin itse ja kertoisin kyllä syyn pelaajille ja heidän vanhemmilleen. Naurettavaa touhua, jos joku sietää tuollaista.
Mistä moinen käytös sitten johtuu onko vika: kotikasvatus? epätietoisuus itsestään/omasta roolista? mä uskallan/mä oon kovis? väärä sarjataso? Joukkue kuri/epäselvät toimintasäännöt/pelisäännöt? vai näissä kaikissa?

Naurettavaa jokatapauksessa...seuran, muiden joukkueen jäsenten, valmentajien maineen pilaamista.
Jotain kunnioitusta!

?!?!?!?!?

Hullujako ihmiset ovat? Vanhemmat puuttuisivat kiroiluun, Siellä saadaan kunnon tappelut aikaan, pahemmat ku kentällä itseasissa. Turnauksissa ei voi mitään jos siellä on ulkomaalaiset tuomarit, kuvitelkaa tilanne, tuomaroitte 2 venäläistä joukkuetta, et ymmrrä sanaakaa venäjää ja he huutavat toisille ties mitä kirouksia toistensa ylle, Easterissäkin voi käydä näin. Mutta koutsien pitäisi hillitä pelaajat, että vaihtopenkille. Mutta kiroiluun itse puutun tuomaroimissani peleissä, jos kuuluu kovaan ääneen kuuluisa v-sana niin teknisen laitan pikavoittona pelaajalle.

-piste

just joo sanoi:
Ei siitä kukaan hajoa että kerran elämässään kuulee kentältä huudettavan voimasanoja. Paitsi ehkä ylisuojelevat vanhemmat, jotka ovat menettäneet otteensa oikeeseen ja omaan elämäänsä ja elävät pienen laiskan lapsensa alter egoina.

Ei. Ei näin.

Kiroilu ei kuulu koripalloon. Ja jos sitä kuuluu, siihen on ankarasti puututtava.

Piste.

!!!!!

?!?!?!?!? sanoi:
Hullujako ihmiset ovat? Vanhemmat puuttuisivat kiroiluun, Siellä saadaan kunnon tappelut aikaan, pahemmat ku kentällä itseasissa. Turnauksissa ei voi mitään jos siellä on ulkomaalaiset tuomarit, kuvitelkaa tilanne, tuomaroitte 2 venäläistä joukkuetta, et ymmrrä sanaakaa venäjää ja he huutavat toisille ties mitä kirouksia toistensa ylle, Easterissäkin voi käydä näin. Mutta koutsien pitäisi hillitä pelaajat, että vaihtopenkille. Mutta kiroiluun itse puutun tuomaroimissani peleissä, jos kuuluu kovaan ääneen kuuluisa v-sana niin teknisen laitan pikavoittona pelaajalle.

aívan

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.