Vs: Keski-Suomen Koripalloliiga 2007-2008
Mielestäni edellä kirjoittaja "in the long run" menee hiukan epäasiallisuuksiin tekstinsä alkupuolella kommentoidessaan Liikkarin Pankkon tekstiä. Olisi kiva, että kirjoittajat kommentoisi sisältöä, ei kirjoittajia.
"in the long run" kommentoi, että Puulaaki on parin kaverin harteilla. Tästä olen erimieltä.
In the long run itsekin kommentoi: "Ei liitolta mitään lisäarvoa ole 3-divarin pyörittämiseen ole tullut kun joukkueet sen käytännössä itse aikaisemminkin pyöritäneet, joten siinä mielessä tietysti ihan ymmärrettävää ja joukkueille saman tekevää kummassa pelaavat." Jo tämä
in the long run:n kommentti pitää sisällään vastauksen. Varmasti koodaushommat sivuille jäisi tekemättä ilman teknistä asiantuntemusta, mutta eiköhän olemassaolevilla työkaluilla voi kuka tahansa sarjaa pyörittää. Jos sarjaa pyörittäisi liitto, niin varmasti pelit pelattaisiin, vaikka Jampe olisikin lomalla. Tehdäänhän niin kakkosdivarissakin nyt. Näin ollen ei voi sanoa, että harrastekoripallo tällä alueella olisi mitenkään parin namikan jätkän aktiivisuudesta kiinni. Käsittääkseni alunpitäen aloite sarjan perustamisesta ei edes lähtenyt namikalaisilta. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Eli:
"Mitäs sitten kun ei enää huvitakaan? ....loppuuko harrastekoris sitten kokonaan siihen?"
Vastaus: ei lopu.
Se loppuu sitten, kun lajin harrastajia ei enää ole niin paljon organisoitunut joukkueisiin tai "peliporukoihin", niin että mitään sarjaa saataisiin aikaiseksi. Tekijöitä löytyy aina. Ihmisluonto on semmoinen. Joukkueet on kuitenkin vähenemään päin, olleet jo vuosia, joten lisää on saatava ja olemassa olevat säilytettävä.
Mikäli siis on olemassa, jokin kollektiivinen tavoite säilyttää tällainen harrastetoiminta, onkin siis sekä liiton että puulaakin ja muiden lajista pitävien pohdittava, mitkä ovat niitä asioita, joita pitää tehdä harrastekoripallon säilyttämiseksi?