Vs: KINGJAMES
Kyllä melkein pelintekijä pitää olla. Ongelmaa ei ole pelintekemisen lisäksi juosta jonkin verran läpi muiden tekemiä skriinejä heittopaikkoihin tai etsiä vapaita heittokulmia pallottomana, mutta jos peli on käytännössä roolitonta "pallo tekee työt ja pelaajat suorittavat jatkuvaa leikkaamista ja tekevät skriinejä pallottomille" niin jää kyllä rooliksi lähinnä ihmetellä toimintaa ja toivoa spot up hypärin olevan vireessä. Tarvitsee selkeämmät roolit ja jos minulle tehdään säännöllisesti skriinejä, kun olen pallon kanssa -> vapaiden pelaajien löytäminen penetraation kautta tai saan toimittaa palloa pelaajille paikkoihin, joihin he sitä haluavat + juosta jonkin verran nopeita, niin ongelmaa ei tule edes ihan ok tason peleissäkään. Nelosdivarin treeneissä on tullut käytyä aikaisemmin ja hyvin siellä mukana pysyi, vaikka en joukkuetta vahvistaisikaan.
Tuonpa takia en aikoinaan hakeutunut mihinkään divarijengiin, koska uumoilin ettei sieltä löydy mieluisaa roolia. Koriksessa on muutenkin aika vahva "vahvimman laki" ja nokkimisjärjestys, joten se peliälyä vailla oleva joukkueen parhaiden pelaajien suulas peppukaveri miehittäisi kuitenkin sen itselle sopivimman roolin. Niin se oli aikanaan piirinsarjassakin, jossa harkoissa vapaata peliä pelatessa pärjäsin erinomaisesti, mutta peleissä ne samat sisäpiirin jätkät sitä pointin paikkaa miehittivät ja toteutettiin jotain vastaavaa syötä pallo eteenpäin ja tee skriini paskaa. Ja hävittiin melkein kaikki pelit.
Höntsyjäkin on onneksi erilaisia, toisissa pelityyli sopii itselle paremmin kuin toisissa. Itse uskon kyllä siihen, että hyvin pelipaikoittain roolitettu ja kurinalaisesti pelaajien vahvuuksilla pelaava joukkue pärjää paremmin vähemmälläkin oppikirjakoriksella aladivareissa kuin tuolla persoonattomalla ja roolittomalla kolmiopaskajunnaamisella pelaava joukkue, jossa kaikki tekevät orjallisesti samaa asiaa. En vain ymmärrä tätä tasapäistämistä koriksessa.