Koripallo.com

KINGJAMES

Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: KINGJAMES

Niin ja vaikka niitä korostetaan niin silti se divarikoris on juuri tuollaista. Onneksi Suomessa pelataan myös korkeammilla sarjatasoilla. Siellä hankitaan ne jenkit jotka selvästi erottuvat joukkueista, heidät palkataan rikkomaan vastustajan puolustus nimenomaan yksilötaidoillaan, näin on melkein joka Korisliigajoukkueessa ja 1.div porukassa, tai ainakin siihen pyritään, miksi muuten niitä jenkkejä tänne haluttaisiinkaan?

Susijengin peli onkin sitten ihan oma juttunsa,siellä on aikaa jalostaa pelikonsepti joka eroaa pääsarjatason joukkueista. Ja mikäs siinä kun valmentat voivat huoletta sitä muovata mielensä mukaiseksi, koska pelaajat eivät vaihdu vuodesta toiseen. Suomen maajoukkueessa ei ole yksilötaidot niin korkeat että voitaisiin ruveta pelaamaan ratkaisut aina samalle äijälle, joka saisi aina tai melkein aina korin. Joukkuepuolustuksesta on helpompi lähteä rakentaan joukkuehyökkäystä kuin yksinyrittämisestä molemmissa päissä. Ja Dettman on mielestäni onnistunut hyvin luomaan tälläsen konseptin.

Junioritasolla niitä Galderoneja riittää joka joukkueeseen, mutta lopulta viimeistään a-junnuissa valmentajat eivät enää katsele höntsäämistä vaan haluavat enemmän tosissaan pelaavia pelaajia. Ne jotka eivät suostu tähän, joutavat aladivareihin.

Jos on niin että Jose ei ikinä joudu pelaamaan kunnolla niin käy niin että koko potenttiaali jää käyttämättä, tai sitten... no mitä sitten ?

Jenkkejä on vain ihailtava, taidot riittää aina mihin vain ja pelaaminen näyttää höntsäämiseltä vaikka vastassa olisi espanja tai mikä tahansa muu maa.
Siellä osataan.

tmac sanoi:
Jenkkejä on vain ihailtava, taidot riittää aina mihin vain ja pelaaminen näyttää höntsäämiseltä vaikka vastassa olisi espanja tai mikä tahansa muu maa.

Siellä osataan.

Nimenomaan. Jenkeissä osataan jotain, mitä täälläpäin ei. Eihän jossain Korisliigassakaan joillain joukkueilla ole yhtään suomalaispelaajaa, joka pystyy laittamaan palloa lattiaan ja luomaan oman heittonsa tai toisille paikan. Pyrinnöstä tykkäänkin aina katsella Harjulan Jonin pelaamista. Siinä on kaveri, joka uskaltaa välillä jotain hieman erikoisempaakin yrittää.

Ja ei aladivareiden meininki johdu siitä, että taidokkaammat pelaajat pelaavat ylempänä, vaan ongelma on sama jokaisella sarjatasolla. Suomalainen korissysteemi nyt vaan ei tue yksilöä realisoimaan omaa kehityspotentiaaliaan. Suomalaiset valmentajat lienevät mestareita repimään maksimaalisen tuloksen ulos käytettävissä olevasta materiaalista, mutta uhraavat yksilön kehityksen siinä samalla sen tasapäistävän joukkuepelaamiskonseptin nimissä. Puolustusseteillä tukahdutetaan vastustajan peli-ilo jo mikropojista lähtien.

Pohjois-Amerikassa taas ei ole pulaa scooraajista ja pallosankareista, näitä kavereita löytyy pilvin pimein. Yhden kun potkit vittuun, niin kolme tulee tilalle yrittämään. Jenkeissä on ymmärretty, että puolustamisen ja joukkuepelin lisäksi tarvitaan muutakin, koska koripallo on yksilölaji. Ja selkein esimerkki tästä on Team USA, jonka ylivoima on suorastaan häkellyttävää. Tietenkin pelaajamateriaalia on käytettävissä hieman enemmän kuin muilla mailla ja afrikkageeni sopii tähän lajiin paremmin kuin kaukaasialainen serkkunsa, mutta ei se yksistään selitä sitä ylivoimaa, joka jenkeillä yksilötason taidoissa on. Jokainen Team USA:n pelaaja mahtuisi muiden joukkueiden avaukseen ja olisi heidän Top3-pelaaja! Jokaisissa kisoissa koko maailmanhistorian ajan (joissa NBA-pelaajat ovat olleet mukana).

Susijengiä seurataan mielenkiinnolla, mutta Team USA on ainoa joukkue, jonka takana voi seistä suoraselkäisesti ja olla ylpeä Meidän joukkueesta.

Kerrankin olen lähes samaa mieltä King Jamesin kanssa! :eek: Kuten täällä onkin jo todettu, niin Suomi-koriksen suurin puute on yksilötaito ja "scoraajat". Ei ihme, että varsinkin junnumaajoukkueet ottavat turpiin jatkuvasti Euroopan huonoimmilta mailta, koska kovuutta ja korintekovoimaa puuttuu ihan hemmetisti liikaa. Myöskään miesten maajoukkueen pitkäkestoiseen menestykseen (Euroopan top-10) tuskin riittää, että oikeasti hyviä, taitavia ja maailman huippuliigoissa pärjääviä janareita tulee n. 1 kpl/5 vuotta. Tuohon "koris on yksilölaji"-argumenttiin en halua ottaa juurikaan kantaa, mutta sanoisin että tiettyyn pisteeseen asti joukkue voi pärjätä 1-2 hyvällä yksilöllä, mutta mestarrudet voitetaan joukkuepelillä (vrt. Mavericks 2011, Spurs 2007).

KuudenTuumanPomppu sanoi:
Tuohon "koris on yksilölaji"-argumenttiin en halua ottaa juurikaan kantaa, mutta sanoisin että tiettyyn pisteeseen asti joukkue voi pärjätä 1-2 hyvällä yksilöllä, mutta mestarrudet voitetaan joukkuepelillä (vrt. Mavericks 2011, Spurs 2007).

Mutta olihan noissakin joukkueissa loppujen lopuksi ainakin se yksi kunnon yksilö, varsinkin toi Dallasin mestaruus vuosi sitten. Varmasti muistatte kuka.

Achilles sanoi:
Olen lähellä läpimurtoa naisasioissani. :eek:
Maksettu virolainen?

Rauhoittukaapas, eiköhän Achilles ole hoitanut tilanteen tyypillisen comistin tapaan ja nainen on jo jonkun lihaksikkaan kendojanarin siemennettävänä.

comical_ali.jpg

Foorumin tavalle! :ylös:

36jcpk.jpg

Jos trolli on uusi termi mesenaatille niin kyllä. Vaikutusvaltaisena palstan jäsenenä ja visionäärinä hahmottelen palstan linjauksia toiminnallani.

Fakta 1: Koripallo.comin NBA-palsta oli kuoleman kielissä ennen nimimerkki "King Jamesin" saapumista palstalle.

Fakta 2: Nimimerkki "King James" nosti omalla asiantuntevalla ja hieman provokatiivisella kirjoitustyylillään palstan uuteen kukoistukseen, samaan aikaan kuin nimimerkki "hamahakkimies" kaivoi nenää ja hassutteli alasarjaosioissa.

Ehdotan nimimerkki "King Jamesille" mesenaatin titteliä. Väärinymmärretty koripallo.comin NBA-palstan pelastaja.

Kunnia ei unohdu.

King James sanoi:
Jos trolli on uusi termi mesenaatille niin kyllä. Vaikutusvaltaisena palstan jäsenenä ja visionäärinä hahmottelen palstan linjauksia toiminnallani.
Suurin kontribuutiosi tälle palstalle on siinä, että olet aiemmalla "toiminnallasi" synnyttänyt tarpeen ns. Hiekkalaatikko-osiolle.

Achilles sanoi:
Fakta 1: Koripallo.comin NBA-palsta oli kuoleman kielissä ennen nimimerkki "King Jamesin" saapumista palstalle.
Tämä on vain King Jamesin ja hänen seuraajiensa/kakkosnickiensä jälkikäteistä historiankirjoitusta. Ihan hyvin täällä meni silloin ennen vanhaankin.

Achilles sanoi:
Fakta 2: Nimimerkki "King James" nosti omalla asiantuntevalla ja hieman provokatiivisella kirjoitustyylillään palstan uuteen kukoistukseen, samaan aikaan kuin nimimerkki "hamahakkimies" kaivoi nenää ja hassutteli alasarjaosioissa.
Tämä ei pidä paikkaansa.

Achilles sanoi:
Ehdotan nimimerkki "King Jamesille" mesenaatin titteliä. Väärinymmärretty koripallo.comin NBA-palstan pelastaja.
Tälle pitäisi vissiin hakea kannatusta Ylläpidon suunnalta. Käsittääkseni mesenaattiuksia ei saa tinkaamalla, vaan Ylläpidon aloitteesta.

En usko, että Ylläpito lämpenee ajatukselle.

Achilles sanoi:
Kunnia ei unohdu.
Eivätkä vuosien trollaukset ja provokaatiot.

Suoraan sanottuna en ymmärrä, miten sana "kunnia" liittyy tähän(kään) kp.com-keskusteluun.

hamahakkimies sanoi:
Tälle pitäisi vissiin hakea kannatusta Ylläpidon suunnalta. Käsittääkseni mesenaattiuksia ei saa tinkaamalla, vaan Ylläpidon aloitteesta.

Koripallo.com heijastaa luonteeltaan täydellisellä tavalla suomalaista koripallokulttuuria yleisemminkin. Pysähtyneisyyden meininki, hyvä veli-kerhot, selänpeseminen, vaihtoehtoisten ja erilaisten näkemysten kollektiivinen tukahduttaminen...

Minua eivät motivoi ulkopuolelta tulevat kunnianosoitukset, kehut tai yleinen mielipide. Minä en ole tullut tänne nuolemaan kenenkään persettä, enkä kaipaa ansiokkaasta perskärpäilystä jaettavia titteleitä nimeni alle. Olen tullut tänne tekemään tinkimätöntä työtä koripalloilun kiinnostuksen nostamiseksi suomalaisessa yhteiskunnassa, nostamaan koripallon asemaa ja mielenkiintoa maassamme sekä luomaan uutta, parempaa koripallokulttuuria tälle palstalle ja koko Suomeen.

Antaa muiden kirjoittajien, moderaattoreiden ja ylläpidon mennä henkilökohtaisuuksiin, iskeä puukkoa selkään sekä kirjoituspalstakiusata King Jamesia. King James keskittyy itse asiaan, keskustelemaan koripallosta.

black_jesus_cross.jpg

hamahakkimies sanoi:
Tämä on vain King Jamesin ja hänen seuraajiensa/kakkosnickiensä jälkikäteistä historiankirjoitusta. Ihan hyvin täällä meni silloin ennen vanhaankin.

Ei. Kun seurasin aikanaan rekisteröitymättömänä koripallo.comin NBA-palstaa, niin oikeastaan missään vaiheessa ei ollut havaittavissa nykyisen kaltaista korkeatasoista kirjoituskulttuuria. Oman näkemykseni mukaan nimimerkki "King James" innoitti muita nimimerkkejä omalla asiantuntemuksellaan.

hamahakkimies sanoi:
Tämä ei pidä paikkaansa.

Kyllä pitää.

hamahakkimies sanoi:

En usko, että Ylläpito lämpenee ajatukselle.

Todelliset neroudet tunnustetaankin vasta vuosia jälkeenpäin, aivan kuten Aleksis Kivelle aikanaan kävi.

hamahakkimies sanoi:
Suoraan sanottuna en ymmärrä, miten sana "kunnia" liittyy tähän(kään) kp.com-keskusteluun.

Tietenkin liittyy. Voit itse miettiä että miten se liittyy.

En ole King James.

King James sanoi:
Koripallo.com heijastaa luonteeltaan täydellisellä tavalla suomalaista koripallokulttuuria yleisemminkin. Pysähtyneisyyden meininki, hyvä veli-kerhot, selänpeseminen, vaihtoehtoisten ja erilaisten näkemysten kollektiivinen tukahduttaminen...
Tässä on jo jonkinlaista ajatuksen siementäkin.

Mielestäni omaa häiriköintiään ei kuitenkaan voi väittämällä sitä "erilaisiksi näkemyksiksi".

King James sanoi:
Olen tullut tänne tekemään tinkimätöntä työtä koripalloilun kiinnostuksen nostamiseksi suomalaisessa yhteiskunnassa, nostamaan koripallon asemaa ja mielenkiintoa maassamme sekä luomaan uutta, parempaa koripallokulttuuria tälle palstalle ja koko Suomeen.
Sitten teet kyllä hommasi aivan h€lvetin huonosti.

King James sanoi:
Antaa muiden kirjoittajien, moderaattoreiden ja ylläpidon mennä henkilökohtaisuuksiin, iskeä puukkoa selkään sekä kirjoituspalstakiusata King Jamesia. King James keskittyy itse asiaan, keskustelemaan koripallosta.
Tämä väite osoittaa melko huolestuttavaa sokeutta omaa toimintaansa kohtaan.

Achilles sanoi:
Kun seurasin aikanaan rekisteröitymättömänä koripallo.comin NBA-palstaa, niin oikeastaan missään vaiheessa ei ollut havaittavissa nykyisen kaltaista korkeatasoista kirjoituskulttuuria. Oman näkemykseni mukaan nimimerkki "King James" innoitti muita nimimerkkejä omalla asiantuntemuksellaan.
Seurattuani koko tarkasteltavan aika jänteen tätä keskustelua kp.comin rekisteröityneenä käyttäjänä olen itse sitä mieltä, että kirjoitusten taso on noussut viime aikoina. Näkisin kuitenkin, ettei tällä ole mitään kausaalista yhteyttä King Jamesin itse kuuluttamaan kontribuutioon.

Pikemminkin päin vastoin.

Kirjoitusten taso on taas väliaikaisella aallonharjalla King Jamesin häiriköinnistä huolimatta.

Achilles sanoi:
Todelliset neroudet tunnustetaankin vasta vuosia jälkeenpäin, aivan kuten Aleksis Kivelle aikanaan kävi.
Tämä saattoi päteä Aleksis Kiveen. (En oikeasti tiedä.)

Tästä ei kuitenkaan seuraa, että jokainen häirikkö ja p€r$eilijä todettaisiin jälkikäteen neroksi.

Tässä käsillä olevassa tilanteessa olen siitä jopa aivan varma.

Achilles sanoi:
Tietenkin liittyy. Voit itse miettiä että miten se liittyy.
Ole kiltti, kerro minulle, miten "kunnia" liittyy tähän keskusteluun.

Achilles sanoi:
En ole King James.
Jos tämä pitää paikkansa, olen aivan erityisen huolestunut.

edit. Tämä(kään) keskustelu ei tule johtamaan mihinkään, joten olen valmis lopettamaan jankkaamisen omalta osaltani siihen, että en pidä King Jamesia enkä hänen hengenheimoilaisiaan juuri minään. En myöskään pidä siitä, että King James esiintyy tällä foorumilla jonkinlaisena itsejulistautuneen auktoriteettina, mutta toivottavasti joku muukin näkisi tämän sumuverhon läpi eikä erehdy pitämään King Jamesia minään tämän palstan tukipilarina.

Status
Viestiketju on suljettu.