Koripallo.com

KINGJAMES

Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: KINGJAMES

Ehtottaisin, että Ylläpito ja muut tärkeät palstapolliisit kysyisivät ihan kilvan Hämistä hiekkalaatikkovalvojaksi.......

King James sanoi:
En ole Achilles.

En näe syytä kommentoida itsestäänselvyyksiä.

Heh, etkä koripalloanalyytikko.

Arvostan nokkeluuttasi lähettää kahdelta nimimerkiltä (King James & Achilles) yhtäaikaa viestejä samaan topikkiin. Tälläinen toimintahan poistaa aukottomasti sen, että ne viestit lähtisi saman käyttäjän sormista.

Eikä White Chocolate eikä kobe fani eikä...

Mistäs KJ on jäähyä saannut, kun joutuu kolmos- ja nelosnimimerkeillä kirjottamaan?

suomisen tapsa

guidos31.jpg

Achilles, King James ja rööriroope odottelemassa vapautumistaan banneista.

Bringing the sexy back!

suomisen tapsa sanoi:
guidos.jpg

Achilles, King James ja rööriroope odottelemassa vapautumistaan banneista.

Bringing the sexy back!
Korjasin.

Banneihin liittyen muutama täysin sattumanvarainen linkki:

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012071515848040_vi.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080815930541_uu.shtml

Koska ylläpito on kieltänyt asian kommentoinnin, jätän tulkinnat käyttäjille. Tilanne olympialaisten koripalloselostuksien osalta on kuitenkin se, että saamme "nauttia" loppukisat Heneliuksen ja Hiltusen upeista selostussuorituksista, ja sille asialle ei mitään ole tehtävissä.

Mutta vakavimpiin aiheisiin. Koska en itse henkilökohtaisesti toimi suomalaisen koripalloperheen jäsenenä lajikentällä, antaa se minulle paremman mahdollisuuden tarkastella suomalaista koripalloilua objektiivisesta ja kiihkottomasta näkökulmasta. Saamani kirjoituskielto havahdutti minut lopullisesti huomaamaan kuinka pahoin suomalainen koripalloilu voi. Tulen jatkossa kiinnittämään tähän asiaan yhä enemmän huomiota kp.comissa keskustellessani. Yksi teesestäni tulee olemaan Henrik Dettmannin maajoukkuetoimenpiteiden kielteinen vaikutus suomalaiseen koripalloiluun.

Ennen tätä on kuitenkin nostettava kissa pöydälle ruohonjuuritasolla. Koripallo.comin keskustelupalstaa uhkaa vakava vaara. Olen aikaisemmin ollut siinä uskossa, että tämän palstan ylläpito, moderointiosasto ja kirjoittajakunta olisi laadultaan suomalaista koripalloilukulttuuria eteenpäin vievää, mutta silmäni ovat auenneet tämän harhaluulon osalta viime viikkoina toden teolla. Nimittäin Aleksi Valavuorenkin kritisoima suomalaisen koripalloilun pysähtyneisyys ja muniinpuhaltelu ovat helposti löydettävissä myös tältä palstalta.

Sen sijaan, että palstalla kannustettaisiin käyttäjiä haastamaan vallitsevia käsityksiä ja näkemyksiä koripalloilusta yleensä tai Suomen tasolla, sen kantavat voimat haluavat kitkeä kaiken tällaisen ajattelun pois. Syitä tämän takana en pysty ymmärtämään. Kuitenkin tällä palstalla pitkään vaikuttaneet tahot ovat selvästi yhteisessä rintamassa päättäneet ottaa hampaisiinsa kaikki sellaiset kirjoittajat, joiden ajatukset koripalloilusta eivät myötäile heidän näkemyksiään. Jos me harvat toisinajattelijat rööriroopen ja Achilleksen johdolla emme vastusta tätä suuntausta, on tämä palsta pian täynnä pelkkiä Greg Ostertag -vitsejä, 90-luvun NBA:n ihannointia ja hassunhauskaa "analyysia" aladivareista. Tätä kohinaa ryydittävät harmaan turvalliset NBA-analyysit persoonattomalta kirjoittelijamassalta sekä periferioiden kylähullujen ylläpitämä keskustelu Korisliigasta. Ja tämä kaikki tietenkin palstan ulkopuolelta "Illuminatille" tuttujen ylläpidon ja moderointiosaston siunaamana.

Miksi jotkut haluavat jarruttaa suomalaisen koripalloilun kehitystä kohti maan ykköslajin asemaa? Varsinkaan näinä aikoina, kun maajoukkueen menestys tarjoaisi ennennäkemättömän mahdollisuuden kaikkien aikojen korisbuumiin. Toki aladivareista on helpompaa kohista palstalle paskaa, jos oma taso riittää vielä 60-vuotiaanakin pelaamaan miesten sarjoissa. Ja jarruttamalla koripalloilun kehitystä tässä maassa se on varmasti täysin mahdollista.

Haastankin nyt kaikki tämän palstan kirjoittajat luomaan uutta koripalloilukulttuuria. Aloitamme "Uuden Ajan" tältä palstalta ja yhdistämme voimamme tuulipukukansan nivusissaan tuntemaan buumipaineeseen, lopulta luoden koripallo.comista Suomen aktiivisimman ja tunnetuimman urheilukeskustelun Mekan! Henkilökohtaisesti lupaan vähintäänkin TUPLATA, ellen jopa TRIPLATA oman kirjoitteluni määrän tästä päivästä lähtien!

"Asia, johon King Jamesilla ei ole mielipidettä, ei ole keskustelun arvoinen"

Eminem - No Love (Explicit Version) ft. Lil Wayne

Tuosta vielä terveiset Sortajille! Uusi Airut ei luovuta koskaan! Taisteluun veljet! Paremman Suomi-koriksen puolesta!

King James sanoi:
Sen sijaan, että palstalla kannustettaisiin käyttäjiä haastamaan vallitsevia käsityksiä ja näkemyksiä koripalloilusta yleensä tai Suomen tasolla, sen kantavat voimat haluavat kitkeä kaiken tällaisen ajattelun pois. Syitä tämän takana en pysty ymmärtämään. Kuitenkin tällä palstalla pitkään vaikuttaneet tahot ovat selvästi yhteisessä rintamassa päättäneet ottaa hampaisiinsa kaikki sellaiset kirjoittajat, joiden ajatukset koripalloilusta eivät myötäile heidän näkemyksiään. Jos me harvat toisinajattelijat rööriroopen ja Achilleksen johdolla emme vastusta tätä suuntausta,

Olen saanut sen käsityksen, että Rööriroope ei näe koripallon tulevaisuutta ja tapaa pelata todellakaan samalla tavalla kuin sinä.

Te kaikki ette vaan ilmeisesti pysty kirjoittamaan viestejä ilman lisäämättä niihin homo, huora, tms juttuja.

Realisti sanoi:
Olen saanut sen käsityksen, että Rööriroope ei näe koripallon tulevaisuutta ja tapaa pelata todellakaan samalla tavalla kuin sinä.

Sillä ei ole väliä. Rööriksellä on kuitenkin valtavirrasta poikkeavia ajatuksia ja hän on valmis haastamaan hallitsevia, pölyttyneitä konventioita koripallokulttuurimme saralla.

Mielenkiintoinen linjaveto tämän forumin johdolta. Olen tainnut kirjoittaa King Jamesin Joseph Smith-tyyliseen "Team USA"-topikkiin yhden analyyttisen viestin, jossa lähinnä kehuin Heneliuksen kauneutta. Ilmeisesti tämä oli tikku ylläpidon mulkkuun, sillä tästä napsahti sanktiota ja viikon karenssi. Onko tämä sitten ylläpidon näkemys siitä, etteivät naiset voi olla eroottisia, koska kotona oleva suohirviökään ei sitä ole. Rivien välistä pystyy lukemaan myös bännien symbolisen merkityksen, minkä mukaan koripallo.com on miesten leikkikenttä, jonne naisia/transsukupuolia ei suvaita.

Koko bännigate tapahtumasarjasta mielenkiintoisemman tekee se, että nämä onelinereita kylvävät junior-memberit jäivät kokonaan ilman sanktiota. Tietyt nimimerkit ovat tänne tulleet kylvämään provoamista ja päättömiä viestejä, joiden kausaliteettisuhteet jäävät kokonaan vaille järkeä. Kehottaako ylläpito toimillaan vähentämään analyyttisuutta ja samalla TUPLAAMAAN, ellei jopa TRIPLAAMAAN hymiöiden määrää? Sen sijaan veteraanikalusto (Minä, King James), joka muodostaa tämän keskustelupalstan värikkäimmän sateenkaariduon, "laitettiin jäähylle".

Mielestäni ylläpidon sanavalinnat ovat mieleenpainuvat. Koripallo.comin suurimmat antikendojanarit "laitetaan jäähylle". Ilmeisesti Espoossa ovat kendotreenit alkaneet ja lihaksikkaat lihaskimput ovat vallanneet myös ylläpidon pääkopan.

Surullista, että eurooppalaisen koripallon kiistaton hallitsija päätetään juuri näin olympialaisten aikaan heittää kokonaan pois skenestä. Oloni on kuin Papaloukasilla Panathinaikos-puolivälierien aikaan: tietyt tahot eivät ymmärrä suunnatonta tietopankkiani, joka minulle on tarjota asiasta mitään tietämättömille.

Rööriroopen reaktio kuultuaan bänneistä (0:33--->):
Michael Johnson's Reaction to Bolt's 9.58 Record [HD]

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

King James sanoi:
Sen sijaan, että palstalla kannustettaisiin käyttäjiä haastamaan vallitsevia käsityksiä ja näkemyksiä koripalloilusta yleensä tai Suomen tasolla, sen kantavat voimat haluavat kitkeä kaiken tällaisen ajattelun pois. Syitä tämän takana en pysty ymmärtämään. Kuitenkin tällä palstalla pitkään vaikuttaneet tahot ovat selvästi yhteisessä rintamassa päättäneet ottaa hampaisiinsa kaikki sellaiset kirjoittajat, joiden ajatukset koripalloilusta eivät myötäile heidän näkemyksiään.

Koripallo.comissa on hyvin vähän asioita, joista ei saa puhua. Sen sijaan tapa, jolla ajatuksensa ilmaisee on rajoitettua. Jos rajoitukset eivät miellytä, voi aina kirjoittaa omaa alatyylistä blogia ja katsoa paljonko sinne saa lukijoita kerättyä. Jäähy oli seurausta asiattomasta kielenkäytöstä eikä viestien asiasisällöstä. Erityisesti forumin säännöistä voidaan poimia kaksi kohtaa
  • Ole kohtelias ja ystävällinen, äläkä tarkoituksella provosoi riitoja tai hauku muita keskustelijoita
  • Noudata keskustelussa yleistä "netikettiä"

King James sanoi:
Haastankin nyt kaikki tämän palstan kirjoittajat luomaan uutta koripalloilukulttuuria. Aloitamme "Uuden Ajan" tältä palstalta ja yhdistämme voimamme tuulipukukansan nivusissaan tuntemaan buumipaineeseen, lopulta luoden koripallo.comista Suomen aktiivisimman ja tunnetuimman urheilukeskustelun Mekan! Henkilökohtaisesti lupaan vähintäänkin TUPLATA, ellen jopa TRIPLATA oman kirjoitteluni määrän tästä päivästä lähtien!

Toivoisimme että mieluummin keskittyisit viestiesi laatuun kuin määrään.

Ylläpito. sanoi:
  • Ole kohtelias ja ystävällinen, äläkä tarkoituksella provosoi riitoja tai hauku muita keskustelijoita

Provoon vastataan provolla, mutta pelkästään itsepuolustukseksi. Toisen posken kääntämistä on yritetty ja todettu metodi toimimattomaksi, koska moderointi- ja ylläpito-osasto antaa useille muille kirjoittajille täysin vapaat kädet provosoida ympäri palstaa.

Muita keskustelijoita en hauku vaan pyrittelen keskustelemaan koripallosta lieveilmiöineen, mutta King James itse on saanut äärimmäisen paljon henkilökohtaisia loukkauksia niskaansa kuluneiden kuukausien aikana. Moderointi- ja ylläpito-osasto ei ole reagoinut näihin hyökkäyksiin millään tavoin.

Päinvastoin moderaattoripäällikkö Gheorge on suoraan ilmaissut halveksuntansa King Jamesia kohtaan, ja käytännössä siunannut eriarvoisen kohtelun King Jamesia kohtaan. Puolueeton ja tasapuolinen kohtelu?

On se jännä kun vuosien useilla tunnuksilla spedeilyn jälkeen ei yllättäen olekaan moderaattoreiden suosikki...

Molempien suurten visionäärien, niin King Jamesin kuin rööriroopenkin, tekstejä on parhaimmillaan ihan miellyttävä lukea, mutta etenkin KJ:n on turha ihmetellä miksi on trollin maineessa ja moderaattoreiden silmätikkuna. Alkuaikojen provoilu ja katteettomat "jätän foorumin jos..." -lupaukset muistetaan vielä, etenkin kun niitä saadaan yhä edelleen nähdä.

Loppukaneettina vielä, että vaikka itseäni ronskimpi kielen käyttö ei häiritse, niin foorumin linjan luulisi olevan jo näiden molempien "forumlegendojen" tiedossa. Miksi on pakko väkisin siirtää futisforumin tapoja KP.comiin?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

King James sanoi:
Provoon vastataan provolla, mutta pelkästään itsepuolustukseksi. Toisen posken kääntämistä on yritetty ja todettu metodi toimimattomaksi, koska moderointi- ja ylläpito-osasto antaa useille muille kirjoittajille täysin vapaat kädet provosoida ympäri palstaa.
"No mut ku toi..." ei kelpaa selitykseksi edes hiekkalaatikolla. Etenkään tällaisella yksilöimättömällä syytöksellä.

King James sanoi:
Muita keskustelijoita en hauku vaan pyrittelen keskustelemaan koripallosta lieveilmiöineen, mutta King James itse on saanut äärimmäisen paljon henkilökohtaisia loukkauksia niskaansa kuluneiden kuukausien aikana. Moderointi- ja ylläpito-osasto ei ole reagoinut näihin hyökkäyksiin millään tavoin.

Päinvastoin moderaattoripäällikkö Gheorge on suoraan ilmaissut halveksuntansa King Jamesia kohtaan, ja käytännössä siunannut eriarvoisen kohtelun King Jamesia kohtaan. Puolueeton ja tasapuolinen kohtelu?

Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Ylläpito on keskustellut muutaman moderaattorin kanssa ja todennut, että linjaa on pakko kiristää sillä NBA-palsta menee pelkäksi provoamiseksi ja onelinereiden heittelyksi.

Tämä kannanotto nyt ei mikään yllätys ole, kun suurin osa King Jamesiin kohdistuvasta kohinasta tulee palstan mesenaateilta ja 10-vuotisen kirjoitushistorian omaavilta kirjoittajilta. Nämä henkilöthän ovat ylläpidon kavereita palstan ulkopuolellakin, joten en ihmettele miksi heidän tekemisiensä osalta ummistetaan silmät. Tälle asialle ei tietenkään mitään voi, mutta siihen tullaan nyt ja jatkossa reagoimaan vastaavanlaisilla toimenpiteillä.

Sitten täysin toinen kysymys on se, miten Trölli-nimimerkillä kirjoitteleva tapaus ei ole jo telakoilla NBA-keskusteluista.

Minulla ei ole käytössäni muita nimimerkkejä kuin King James. Ylläpito voi vahvistaa tämän.

Pidän tästä lähin vapaamuotoista kirjaa moderointiosaston ja ylläpidon laiminlyönneistä tähän topiciin.

King James sanoi:
Tämä kannanotto nyt ei mikään yllätys ole, kun suurin osa King Jamesiin kohdistuvasta kohinasta tulee palstan mesenaateilta ja 10-vuotisen kirjoitushistorian omaavilta kirjoittajilta. Nämä henkilöthän ovat ylläpidon kavereita palstan ulkopuolellakin, joten en ihmettele miksi heidän tekemisiensä osalta ummistetaan silmät. Tälle asialle ei tietenkään mitään voi, mutta siihen tullaan nyt ja jatkossa reagoimaan vastaavanlaisilla toimenpiteillä.
Hieman epäselvää, mihin tällä viitataan, mutta voisin hyvin kuvitella, että kirjoittajat, jotka ovat luoneet asiallisen 10-vuotisen uran ("HAH!") kp.comissa, ovat ainakin keskimäärin rekisteröitymättömiä tai useammilla nimimerkeillä kirjoittavia kirjoittajia asiallisempia. Uskoisin myös, että Ylläpidon silmissä asiallisilla kirjoittajilla on hieman enemmän liikkumavaraa kuin kirjoittajilla, joiden kirjoitukset jatkuvasti hipovat karsintarajaa.

Mitä kaveruuteen tulee, voin vakuuttaa King Jamesille, että se on oikeasti ihan mukavaa välillä melskata "kavereiden kanssa ihan palstan ulkopuolellakin". Kannattaisi joskus kokeilla.

Ja mitä King Jamesin uhittelemiin "toimenpiteisiin" tulee, en voi kuin naurahtaa ja todeta, ettei hänellä taida olla hirveästi valtaa, oikeutusta tai mandaattia muuhun kuin provoilunsa jatkamiseen. Ja sekin mahti taitaa olla oikeasti jonkun aivan muun bännivaltikan heiluttajan hallussa.

King James sanoi:
Sitten täysin toinen kysymys on se, miten Trölli-nimimerkillä kirjoitteleva tapaus ei ole jo telakoilla NBA-keskusteluista.
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Kyseessä taitaa olla toinen kerta, kun olen King Jamesin kanssa samaa mieltä jostain. (Ellen sitten vahingossa ole ollut samaa mieltä jonkun nelosnimimerkin kanssa.)

King James sanoi:
Minulla ei ole käytössäni muita nimimerkkejä kuin King James. Ylläpito voi vahvistaa tämän.
Käsittääkseni Ylläpito on vahvistanut juurikin päinvastaista.

King James sanoi:
Pidän tästä lähin vapaamuotoista kirjaa moderointiosaston ja ylläpidon laiminlyönneistä tähän topiciin.
Itse olisin tyytyväisempi, jos rajoittaisit kaiken kirjallisen toimintasi tähän topikkiin ja lakkaisit meuhkaamassa itsestäsi pitkin kp.comia.

Kirjoitella voi toki aina, mutta "minä, minä, MINÄ!!!" on melko puuduttavaa luettavaa.

Ylläpito voi vahvistaa, etten ole kirjoitellut hiekkalaatikolta siirtymisen jälkeen millään muulla nimimerkillä kuin King Jamesilla. Onko Ylläpidon mainitsemilla nimimerkeillä kirjoitettu koska viimeksi? Taitaapi olla aika pitkä aika.

hämähäkkimiehen viesti tiivistää ja todistaa täysin pointtini. Palstalla ei säännöistä huolimatta kohdella kirjoittajia tasapuolisesti. Tietyillä nimimerkeillä on erityisoikeus provosoida mielensä mukaan, halventaa toisia kirjoittajia henkilökohtaisin solvauksin ja sotkea asiakeskusteluita, koska ovat ylläpidon kavereita myös palstan ulkopuolella ja/tai "ansainneet sen oikeuden pitkällä kirjoitushistoriallansa". Tältä tämä nyt vaikuttaa hämärin tunnustuksen jälkeen. Aikaisempi manifestini osui täsmälleen kohteeseensa.

Mistään erityisoikeuksista häiritä keskustelua ei säännöissä lue mitään. Jos sellaiset erityisoikeudet joillekin kirjoittajille annetaan, niin minun logiikkani mukaan palstalla ilmoitettujen sääntöjen mukaan myös muut saavat käyttäytyä täsmälleen samalla tavalla.

Minä en pyri keskustelemaan itsestäni missään muussa topicissa kuin tässä, mutta hämähäkkimies ja kumppanit sen sijaan kokevat tarpeelliseksi keskustella minusta myös muualla kuin täällä. Jos tällaista tapahtuu, niin koen oikeudekseni puolustautua tällaisessa tilanteessa. Näistä häiriköinneistä huolimatta olen itse pitäytynyt hyvin pitkälle Teidän vainoamisesta tuolla koriskeskusteluiden puolella. Siellä keskitytään korikseen ja sen lieveilmiöihin, ei toisiin keskustelijoihin.

Mesenaattien ylläoleviin henkilökohtaisiin solvauksiin en edes jaksa ottaa kantaa. Niitä viljellään jokaisessa viestissä.

Status
Viestiketju on suljettu.